رد: مسدسات البلى
الفرق بين الطلق البلي والصوت الطبة اللى بتتفك بمفاتح الانكيه
والطبة بتاعة البلي بتكون الفتحة بتاعتها كبيرة عشان تسمح بمرور البليه منه
اما طبة الصوت فبتكون الفتحة ضيقة شوية عشان تعمل عملية حبس للغاز الناتج من فرقعة البارود اللي ينتج عنها رجوع الاجزاء للخلف وسحب طلقة اخرى
لكن إذا اردت ان تضرب طلقات صوت وانت حاطط الطبة البلي تضرب عادى لكن الاجزاء مبترجعش تسحب طلقة اخري عشان مفيش احتباس للغاز
__________________
تــــصــادق مــع الــــذئـــــاب ... عـلـى أن يــــكــون فـــــأســـك مـــســــتـــعــدا
|