الموضوع: مسدسات البلى
عرض مشاركة واحدة
غير مقروء 12-07-29, 01:49 AM   #2
EZEL
صياد متفاعل
 
الصورة الرمزية EZEL
 
تاريخ التسجيل: Jul 2012
المدينه: Cairo
المشاركات: 101
معدل تقييم المستوى: 6
EZEL مستواه غير معروفEZEL مستواه غير معروف
افتراضي رد: مسدسات البلى

الفرق بين الطلق البلي والصوت الطبة اللى بتتفك بمفاتح الانكيه
والطبة بتاعة البلي بتكون الفتحة بتاعتها كبيرة عشان تسمح بمرور البليه منه
اما طبة الصوت فبتكون الفتحة ضيقة شوية عشان تعمل عملية حبس للغاز الناتج من فرقعة البارود اللي ينتج عنها رجوع الاجزاء للخلف وسحب طلقة اخرى
لكن إذا اردت ان تضرب طلقات صوت وانت حاطط الطبة البلي تضرب عادى لكن الاجزاء مبترجعش تسحب طلقة اخري عشان مفيش احتباس للغاز
__________________
تــــصــادق مــع الــــذئـــــاب ... عـلـى أن يــــكــون فـــــأســـك مـــســــتـــعــدا
EZEL غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس