اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمود كمال
أنا شاكر لحضرتك كتير يا دكتور
و يارب يوفقني و أوصل لخبرتك دي
بس ممكن أعرف ازاي أحدد المكان اللي أطلع أصطاد فيه
|
هههههههه ياباشا خبرة ايه بس بقولك تلات شهور واربعين رشة وخمس يمامات وكدا هى بس مواقف بتعدى بيها تعلمك وانا اختصرت عليك الى انا عديت بيه عشان تشوف غيره باه تجدد

انتا الاول طبعا هتقرا موضوع تظبيط النشان وتظبطه وتتمرن على سطح بيتكم باه او جنينة لو موجود
انا تحتى جنينة اشبه بالخرابة ماعلينا ..المهم باعلق الورقة على سور بلكونتنا ودا طبعا ارتفاع مش كفاية بس الموجود
وورقة تانية على سور الجنينة بحيث امثل كانى بضرب هدف على شجرة وهدف اودامى علطول
الكلام دا تدريب عالرماية مش لظبط النشان
بالنسبة للاماكن انا اخر واحد تساله لانى بطلع فمكان غبى فوسك المدينة واودام مديرية الامن ورحت كذا مكان ..رحت اراضى زراعية ..رحت حتة بعد البحيرة كدا اسمها الغزالى
واسمع ان الصيد جامد جدا عند اى شونة حبوب قمح وفول وكدا بس ماجربتش
وبالتوفيق باذن الله عايزين صور طلعاتك واستنى الخبرا الكبار يفيدوك بجد