الموضوع: استفسار
عرض مشاركة واحدة
غير مقروء 13-04-06, 04:42 PM   #2
coyote160
صياد نشيط
 
تاريخ التسجيل: Apr 2009
المدينه: الغربية
المشاركات: 493
معدل تقييم المستوى: 75
coyote160 من اهم اعضاء المنتدىcoyote160 من اهم اعضاء المنتدىcoyote160 من اهم اعضاء المنتدىcoyote160 من اهم اعضاء المنتدىcoyote160 من اهم اعضاء المنتدىcoyote160 من اهم اعضاء المنتدىcoyote160 من اهم اعضاء المنتدىcoyote160 من اهم اعضاء المنتدىcoyote160 من اهم اعضاء المنتدىcoyote160 من اهم اعضاء المنتدىcoyote160 من اهم اعضاء المنتدى
افتراضي رد: استفسار

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hell007_hell مشاهدة المشاركة
شوف يا استاذ شبح ..... الطلقة ال22 او ( الموريس بالبلدى ) نوعها اسمه rimfire يعنى طرف الكعب بتاع الطلقة هو اللى مسئول عن اطلاق الطلقة ....... وده بيختلف عن الطلقات الشائعة زى ال9 مللى اللى بتنتمى لنوع اسمه center fire ... و ال center fire كبسولة الطلقة بتبقى فى سنتر الكعب .......

و عليه ..... مش اى ابرة تضرب ال22 .... لازم سن الابرة يبقى متطرف لطرف الطلقة .....
منقدرش نزود عالكلام دا الله ينور شوح ممتاز بالصور
__________________
اللهم احفظ لنا مصر
coyote160 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس