الموضوع: استفسار
عرض مشاركة واحدة
غير مقروء 13-04-08, 03:20 AM   #4
محمد مكاوى
خبير محدثات الصوت

اوسمتي

 
الصورة الرمزية محمد مكاوى
 
تاريخ التسجيل: Jul 2012
المدينه: المهندسين
المشاركات: 2,028
معدل تقييم المستوى: 205
محمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدى
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى محمد مكاوى
افتراضي رد: استفسار

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hell007_hell مشاهدة المشاركة
شوف يا استاذ شبح ..... الطلقة ال22 او ( الموريس بالبلدى ) نوعها اسمه rimfire يعنى طرف الكعب بتاع الطلقة هو اللى مسئول عن اطلاق الطلقة ....... وده بيختلف عن الطلقات الشائعة زى ال9 مللى اللى بتنتمى لنوع اسمه center fire ... و ال center fire كبسولة الطلقة بتبقى فى سنتر الكعب .......

و عليه ..... مش اى ابرة تضرب ال22 .... لازم سن الابرة يبقى متطرف لطرف الطلقة .....
الله ينور عليك
محمد مكاوى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس