عرض مشاركة واحدة
غير مقروء 13-04-10, 10:17 AM   #11
engineero eslam
صياد نشيط
 
تاريخ التسجيل: Oct 2012
المدينه: البحيرة
المشاركات: 351
معدل تقييم المستوى: 21
engineero eslam حائز على اهتمام المنتدىengineero eslam حائز على اهتمام المنتدىengineero eslam حائز على اهتمام المنتدىengineero eslam حائز على اهتمام المنتدىengineero eslam حائز على اهتمام المنتدىengineero eslam حائز على اهتمام المنتدىengineero eslam حائز على اهتمام المنتدىengineero eslam حائز على اهتمام المنتدىengineero eslam حائز على اهتمام المنتدىengineero eslam حائز على اهتمام المنتدىengineero eslam حائز على اهتمام المنتدى
افتراضي رد: بعد غياب شهرين ,,, طلعة ليلية جميلة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة engineero eslam مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

أصدقائى واحبائى واخوانى ف المنتدى ( وحشتونى ووحشنى الصيد جدا )

زى مانتو عارفين ( يارب تكونوا لسه فاكرينى ) بقالى زى شهرين ف الجيش تقريب بيعملونا مخلل
المهم الحمد لله اخدت اجازة 3 ايااااااااااام بحالهم وراجع النهارده تانى بعد العصر

وعايز اطمنكم ان الحمد لله ربنا كرمنى والحقت بسلاح كويس وان شاء الله هرتاح فيه وكمان قريب من البيت مش بعيد اوى

بعد اشتياق وشوق للصيد طلعت امبارح طلعة ليلية مع اخويا ( احمد ) وصديقى وابن عمى المهندس ( عبداللطيف ) واخدنا معانا العدة بتاعت كل مرة ( سكينة + كشاف + عود صيد + شلب )

وعود الصيد عشان اما حاجة بتقع ف الميه بفرده وبركب فيه الشلب واجيبها بيه

انطلقنا الساعة 8.30 وربنا كرمنا من ع اول شجرة بفردين يمام وبفضل الله كل واحد كانت بتاخد رشة واحدة وبتقع واسمرت الرحلة حوالى ساعتين وكانت الحصيلة 5 فرد يمام وفرخة مياه كانت فرحتى بيها كبيرة لان تقريبا اول مرة اصطادها بالسهولة دى ( ضربتها رشتين فوقفت ف مكانها قومت مناولها التالتة والرابعة لحد ما خلصت وبعدين جبتها بالشلب )

وبكده كانت الحصيلة 5 فرد يمام + فرد كنت ضربته يومها العصر وانا قاعد مع واحد صاحبى ف الارض بتاعته بنشرب شاى وكانت الاصابة ف رقبة الفرد لدرجة ان الرشة تقريبا دبحته وده بالاضافة لفرخة المياه دى
بالاضافة ل حوالى 3 فرد ترييش وخطا ف الاصابة
كانت الرحلة جميلة والجو ساقعة شويه بس رائع والصيد كان محليه

( ولو لاحظتو هتلاقونى ثابت عند رقمى القياسى برضو بتاع اخر مرة (7)

بالنسبة للصور ( معلش الريدر مش راضى يقرا مش عارف ليه )



صح قبل ما انسا ( ربنا كرمنى الطلعة دى بفضله ف الاول ومن ثم تعديل عملته ف البندقية هوا غريب حبتين تلت حبات كده بس جامد والنتيجة بتاعته رااااااااااااااائعة لدرجة ان قوة البندقية زادت جدا لدرجة ان الرشة كانت بتخترق اليمامة تدخل من ناحية وتطلع من التانية ع عكس المرات ال فاتت )

ان شاءا لله الاجازة الجاية هحكيلكم بالتفصيل عن التعديل الغريب ده وهحط صور اكتر بس معلش المرة دى انا بكتب دلوقت وانا بسابق الزمان عشان ورايا ميت حاجة لازم اعملها عشان هسافر الجيش تانى ان شاءا لله العصر وقولت لازم قبل ما امشى احكيلكم ع الطلعة الصغننة دى وعشان ما تنسونيش


لا تنسونى من صالح دعائكم
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hosam hamza مشاهدة المشاركة
تسلم ايدك يا عم اسلام
وحمدلله على السلامه
الله يسلمك يا حسام باشا

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة وليد سعد زغلول مشاهدة المشاركة
بسم الله ما شاء الله طلعة ممتازة
والله ينور عليكو وبألف هنا وشفا
ودمت في أمان الله تعالى

ربنا يخليك يا استاذ وليد
شرفنى مرورك وردك الطيب
خالص تحياتى لحضرتك

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moorey مشاهدة المشاركة
حمد لله علي السلامه يا اسلام

و طلعه جميله و الف مبروك علي الطلعه و التعديل علي البندقيه
الله يسلمك يا مورى يا صديقى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aymank2 مشاهدة المشاركة
حمدا لله على سلامتك طلعه موفقه يا قناص احلىى تقييم.
الله يسلمك يا استاذ ايمن
شرفنى مرورك الطيب وشكرا على التقييم

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد خلف مشاهدة المشاركة
طلعه جميله يا اسلام وربنا معاك في الجيش و يعدي ايامه معاك على خير
و الف مبروك عالاجازه و الطلعه و التعديل
ربنا يخليك يا استاذ محمد وربنا يبارك فى حضرتك

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hogan مشاهدة المشاركة
تسلم ايدك يا عم اسلام
وحمدلله على السلامه
الله يسلمك يا هوجان باشا

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة orabi مشاهدة المشاركة
الله ينور يا قناص تروح و ترجع بالسلامه و أحلي تقييم لمعاليك
ربنا يخليك يا عرابى باشا والف شكر على التقييم

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفى ابواسماعيل مشاهدة المشاركة
تسلم الايادى يا فندم وطلعه موفقة
ربنا يخليك يا استاذ مصطفى
خالص تحياتى لحضرتك

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة coyote160 مشاهدة المشاركة
بالسلامة يا بيلد تروح وتيجي بالسلامة الجندية شرف لكل مواطن الله معاك ورحلة موفقة وفي انتظار التعديل
ربنا يسلم حضرتك
طبعا شرف كبير والحمد لله
متشكر جدا على ردك الطيب وان شاء الله النهارده هكتب التعديل وكل حاجة
__________________
لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
engineero eslam غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس