رد: موضوع للمناقشه (فضفضه)
بص يابيشو في الوضع اللي احنا فيه ده لالالالالالالالالالالالالالالالالازم يكون فيه سلاح للدفاع عن النفس انا الحته حندنا كل يوم فيه خناقه وضرب نار وقرف والناس بتتصل الشرطه محدش بيجي ولو جم بيجوا بعد الخناقه
ولو الحكومه مش عايز ترخص السلاح للمواطنين يعملوا دوريات امنيه في الشارع علشان الناس المحترمه تحس بالامان والبلطجيه يخافوا شويه
انما الواقع بقى لا البلطجيه هتبطل بلطجه ولا الشرطه هتشوف شغلها وعليه العوض ومنه العوض
وربنا يسترها علينا كلنا
__________________
وَلاَ تَحْسَبَنَّ اللّهَ غَافِلاً عَمَّا يَعْمَلُ الظَّالِمُونَ إِنَّمَا يُؤَخِّرُهُمْ لِيَوْمٍ تَشْخَصُ فِيهِ الأَبْصَارُ
|