استكمالاً لموضوعاتي الفظيعة انا عارف

حاجة جديدة وحلوة علي الاقل بالنسبة ليه
تشغيل برامج الاندرويد للكمبيوتر :]
الموضوع مهم ليا خاصة عشان whatsapp اللي لغاية دلوقتي مش عارف اشغله علي ipad وعشان كده عملت الموضوع ده
علي فكرة الطريقة دي لكل برامج الاندرويد
نبدأ باسم الله
شركة Bluestacks وفرت اخيرا الميزة دي اننا نشغل برامج الاندرويد علي الكمبيوتر
طريقة العرض اما تابليت او طريقة عرض موبيل بصورة كبيرة او طريقة عرض موبيل عادي
برنامج ولا اروع بجد تحس انك بتتعامل مع موبيل اندرويد مش كمبيوتر
نيجي بقا للخطوات
الخطوة 1: نحتاج لتثبيت منصة اندرويد Bluestacks
اضغط هنا للتحميل من الموقع الرسمي
الخطوة 2: بعد ماتحمل البرنامج من الموقع مطلوب منك بس تشغله وتودس next لغاية ما يبدأ التسطيب علي جهازك
الخطوة 3: بعد ما يخلص التسطيب ويشتغل هيظهر قدامك واجهة البرنامج ومنها ممكن تحمل كل البرامج اللي انتا عايزها زي الواتس اب والفايبر والكثيرررر ...
الخطوة 4: نختار مثلا برنامج whats app نضغط عليه ونعمل install وهيبدأ التسطيب
الخطوة 5: بعد مايخلص تحميل هتشوف فيه على الشمال فوق My Apps ادخل عليها هتلاقي البرامج اللي حملتها ومنها الواتس اب ادخل عليه واستمتع ^_^
ومبروك عليكم

دمتم في رعاية الله
ورمضان أبو الكرم كله
منقول بردو بس ما حطيت عليه التتش خاصتي