عرض مشاركة واحدة
غير مقروء 13-10-11, 10:45 PM   #1
elmasrey123
صياد قديم

اوسمتي

 
تاريخ التسجيل: Jun 2011
المدينه: اسكن اينما وجدت الحياه
المشاركات: 4,701
معدل تقييم المستوى: 431
elmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدى
افتراضي رد: مصر الاول عربيا و 14 عالميا من المعلن في القوه العسكريه رسميا

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة avokato مشاهدة المشاركة
شركات السلاح اصلا في قطع الغيار ممكن تصدرلك حتي لو امريكا رافضه شركات خاصه عشان تبعد عن الخساره الي هتنولها من القرار عادي حريه عليهم وبالنسبه لقطع الغيار والمعدات ابعتها الصين يومين وروسيا يومين هيتعملك تعديل افظع من الي فيه وهتبقي نشرت سرهم علني ومتنساش عمليه عبد القادر حلمي الي حوليها علامات استفهام لدرجه مصر عدلت طيارات بدون طيار امريكيه للتدريب بتلاته جنيه لصاروخ جوال ومبيتشفش من الرادار وعرضها بيع واحد وعشرين طياره بدون طيار مصري عسكريه في معرض في الصين واكتشاف صواريخ بالستيه وعدم التوقيع علي اتفاقيه انتشار الاسلحه الكيميائيه والبيولوجيه وسريه الكلام دا اعتقد لو اتعلن هناخد مركز اول كفايه كثافه المدفعيه الي عندك تشق البحر المتوسط والاحمر كله وتمسحه بالكيلو متر
ياعم احمد النظرية مش على اد دى تعالى نتفق اتفاق مهم اوى لو كان اعتماد الجيش فى الاسلحة التقيلة كله او معظمه وده الارجح ان معظمه امريكى بالذات الدبابات احنا عندنا مشكلة الايام الجاية
وبحسبة بسيطة ياعم هتاخد من روسيا والصين دول بقو مصدرك الاوحد اوعى تفتكر انك هتقدر تاخد حاجة من الاتحاد الوروبى بعد امريكا ماتقفل المحبس لسه وزير الداخليه بيشتكى يوم الاربعاء مع عمر اديب ان مفيش طبنجات للظباط وان الطبنجات بتيجى كلها من اوروبا وطبعا الاتحاد الاوروبى قفل المحبس اساسا وعلق المساعدات وشوف اما وزير اتلداخليه يتسال على الطبنجة الحلوان ياخدها غسيل ومكوه يبقه احنا فى مشكله ولا لا المفروض المهندسين بتوعنا يشتغلو عندنا مصانع انتاج حربى وعندنا خامات ومعدات محتاجين تصميم وجودة والله عندنا عقول مش موجوده فى العالم
__________________
elmasrey123 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس