عرض مشاركة واحدة
غير مقروء 13-10-11, 10:58 PM   #3
avokato
مشرف قسم التسليح المصري و العالمي

اوسمتي

 
الصورة الرمزية avokato
 
تاريخ التسجيل: Mar 2011
المدينه: شبرا مصر
المشاركات: 3,610
معدل تقييم المستوى: 276
avokato عميد بالمنتدىavokato عميد بالمنتدىavokato عميد بالمنتدىavokato عميد بالمنتدىavokato عميد بالمنتدىavokato عميد بالمنتدىavokato عميد بالمنتدىavokato عميد بالمنتدىavokato عميد بالمنتدىavokato عميد بالمنتدىavokato عميد بالمنتدى
افتراضي رد: مصر الاول عربيا و 14 عالميا من المعلن في القوه العسكريه رسميا

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elmasrey123 مشاهدة المشاركة
ياعم احمد النظرية مش على اد دى تعالى نتفق اتفاق مهم اوى لو كان اعتماد الجيش فى الاسلحة التقيلة كله او معظمه وده الارجح ان معظمه امريكى بالذات الدبابات احنا عندنا مشكلة الايام الجاية
وبحسبة بسيطة ياعم هتاخد من روسيا والصين دول بقو مصدرك الاوحد اوعى تفتكر انك هتقدر تاخد حاجة من الاتحاد الوروبى بعد امريكا ماتقفل المحبس لسه وزير الداخليه بيشتكى يوم الاربعاء مع عمر اديب ان مفيش طبنجات للظباط وان الطبنجات بتيجى كلها من اوروبا وطبعا الاتحاد الاوروبى قفل المحبس اساسا وعلق المساعدات وشوف اما وزير اتلداخليه يتسال على الطبنجة الحلوان ياخدها غسيل ومكوه يبقه احنا فى مشكله ولا لا المفروض المهندسين بتوعنا يشتغلو عندنا مصانع انتاج حربى وعندنا خامات ومعدات محتاجين تصميم وجودة والله عندنا عقول مش موجوده فى العالم
مصر بتنتج اسلخه تقيله وخفيفه وياريت ننتج اكتر من كده ونصدر بحجه المعونه الامريكيه دحنا بنصدر جيب معدله لالمانيا
__________________
يا أيــهُا الرآجونْ مِنْهُ شَفاعَة , صَلوا عَليه وسَلموا تسَليمْـــــــا

avokato غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس