اخين احدهم دكتور فلسفه والاخر غير متعلم
مره إتنين إخوات واحد إتعلم وأخد دكتوراه في
الفلسفه والتانى
متعلمش ..
في يوم كده قاعدين بيتغدوا وقدامهم فرخه في
الطبق ..
فقال اﻷخ إللي متعلمش : قولي يا أخويا بشهادتك
دي إنت بتعالج
إيه ؟ ...
رد عليه : ﻻ ، شهادتي مش في الطب ..
قاله : أمال في إيه ؟
رد عليه : في الفلسفه ..
قاله : وإيه الفلسفه دي ؟
رد عليه : الفلسفه دي إنى أقدر أقنعك إن الطبق
إللي قدامك ده فيه
فرختين مش واحده ..
فقام اﻻخ اللي متعلمش أخد الفرخه إللي في الطبق
و قاله كل إنت
الفرخه التانية بقى
__________________
يا أيــهُا الرآجونْ مِنْهُ شَفاعَة , صَلوا عَليه وسَلموا تسَليمْـــــــا
|