غير مقروء 12-12-25, 04:56 PM   #53
tarekabasy
عضو مميز جداً

الصورة الرمزية tarekabasy

tarekabasy عميد بالمنتدىtarekabasy عميد بالمنتدىtarekabasy عميد بالمنتدىtarekabasy عميد بالمنتدىtarekabasy عميد بالمنتدىtarekabasy عميد بالمنتدىtarekabasy عميد بالمنتدىtarekabasy عميد بالمنتدىtarekabasy عميد بالمنتدىtarekabasy عميد بالمنتدىtarekabasy عميد بالمنتدى
افتراضي رد: موضوع خطير جدااااااا ( ده لو عاوز تبقى صياد كبير يعنى )

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة القبطان المصرى22 مشاهدة المشاركة
ههههههههههههههههههههههههه
والله انت اللى معلم
وكفايه انك شغلت دماغك يوم ماضربت اليمامه برغم ان الناشنكاه مش مظبوط

بالنسبه لضبط النانشكاه
خدها قاعده ثابته فى دماغك
لو البندقيه بتضرب عالى عن الهدف يبقى انت يامعلم توطى البكره
لو بتضرب واطى يبقى تعلى البكره
يعنى العكس بالعكس على طول
وعلى فكره انا من رأى ان الضربه الارضيه هى من اصعب الضربات
بس يمكن بتختلف من صياد للتانى
......هههههه الله يكرمك يابو هانى هو فعلا انا معاك ان الضربة الأرضية من اصعب الضربات ودا لسبب بسيط جدا ان زاوية الضرب بتبقا زاوية حادة والزاوية الحادة بتعمل انحراف جامد فى مسار الطلقة يعنىى نقدر نفول ان انحراف سنتى بيفرق 5 سنتى وفيها خداع نظر جامد جدا ....... ولكن لما بتضرب بتشوف رشتك جت فين فممكن بعد ما تضيع كام ضربة تشوفها علمت فى الرمل او التراب وتعرف انك فى الغالب ضربت لفوق وكان لازم توطى ايدك شوية

لكن المشكلة الكبرى لما تضرب بزاوية 45 بتبقا بتضرب فى السما ههههههه ولا بتشوف الرشة راحت فين ولا جت منين يعنى لو ضاعت منك ضربة بتبقا واقف تاية مش عارف اية اللى حصل هى الكورة فييييييين ههههههههههههههههههههه
ودا فى رايى سر صعوبتها ماتعرفهاش بقا الا لما صياد مخضرم زى حضرتك يقولك لا اضرب فوق الهدف وساعتها اول ما تحقق اصابة تجد الثقة بقت فقلبك حديد وبعد كدة ما تفوتش ضربة

مسألة بقا تشغيل الدماغ حتى لو البندقية مش مزبوطة دا بسمية التألف بين البندقية والصياد....يعنى مثلا ساعات تلاقى صياد بيبيع بندقية عشان بتحدف منة 5 سنتى يمين.....يا راجل مانت عرفت هى عاوزة اية...ودى اهم حاجة انك تعرف بندقيتك بتضرب فين ولذلك انا من انصار بندقية واحدة لكل صياد ...............علشان بيكونوا بينهم تألف عجيب يعنى ممكن واحد عندة كرال بس( طبعا عشان عندى كرال ههههههههه)
يتفوق على صياد عندة 10 بنادق وكل شوية يطلع يصطاد ببندقية شكل

حبيبى يا قبطان بحب اكلمك عشان فاهمنى.........(يا ريت تبعتلى رقم اتصالات او موبينيل لو عندك)

tarekabasy غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس