غير مقروء 12-06-11, 03:21 PM   #21
sherothebest
صياد متقدم

الصورة الرمزية sherothebest

المدينه: القاهرة
sherothebest مستواه غير معروفsherothebest مستواه غير معروفsherothebest مستواه غير معروف
افتراضي رد: مطلوب بندقية خرطوش للحماية

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة consul مشاهدة المشاركة
بارك الله فيك أخي الحبيب...كلامك سليم 100% ومافيش تعارض الأنواع كثيرة...أنا إللي معلوماتي قديمة شوية وبأتكلم على إللي كان موجود ومنتشر في مصر زمان سواء الإنجليزي أو الألماني أو البلجيكي أو الأسباني أو الإيطالي أو أقل حاجة كانت الصيني...وكانت بماسورة واحدة أو بروحين ماسورتين بجوار بعضهما ( سايد باي سايد ) أو فوق بعهما ( أبر سايد )...ما كانش في تركي...وعموما واضح جدا إن البندقية أكدال 1919 خامتها تعبانه قوي...ونصيحة بلاش منها...شوف حاجة تانية حتى لو مستعملة بس خامة نظيفة...خالص تحياتي...
ربنا يبارك فى حضرتك ..... وبالنسبة لاعتمادية البندقية الاكدال 1919 فصدقنى حضرتك لو جربتها هتغير رايك انا ضربت بيها مع ابن عمى اللى اشتراها فى وادى النطرون وضربنا بيها حوالى 70 خرطوشة الرماية الحمراء بتاعة شركة اسكدنرية والبندقية فى كل حاجة زى الفل لا سخونة جامدة ولا كدبت طلقة ده غير شكلها خطير خطير خطير بمعنى الكلمة وبرضه تقييمها واراء الناس فيها على المواقع الاجنبية انها كويسة وطبعا هى لا تقارن بالبريتا او البراوننج خصوصا الاب اند اوفر ( ماسورتين راسيتين ) بس بمقارنة السعر ومعقولية الخامة والاداء تعتبر بندقية كويسة ومنافسة ....... تحياتى واحترامى لسيادتك