غير مقروء 10-01-25, 12:48 PM   #18
mlmk66
صياد متفاعل

المدينه: مدينة نصر القاهرة
mlmk66 لديه مشاركات جيدهmlmk66 لديه مشاركات جيدهmlmk66 لديه مشاركات جيدهmlmk66 لديه مشاركات جيدهmlmk66 لديه مشاركات جيدهmlmk66 لديه مشاركات جيدهmlmk66 لديه مشاركات جيدهmlmk66 لديه مشاركات جيدهmlmk66 لديه مشاركات جيدهmlmk66 لديه مشاركات جيدهmlmk66 لديه مشاركات جيده
افتراضي رد: إستفتاء أفضل بندقية رش !!!

مساء الخير ياعضاء المنتدي الكرام
واضح جدا من المشاركات ان في اعضاء عندهم خبرة كبيرة جدا وانا خبرتي متواضعة جدا بالنسبة ليهم
لكن انا غاوي اسلحة من زمان وكان عندي عدد من البنادق ((لكلام ده من 25 سنه انا الان معايا بندقية جامو هنتر 890 )) من اول الرمسيس الي التل المجري + مجموعة من مسدسات الرش والصوت وكنت في فريق الرماية في المدرسة كانت مدرسة الابراهيمية السنوية العسكرية وضربت بالمورس في عدد من المسابقات
وحسب راي البنادق العملية هي الي تكون اقل في الاجزاء المتحركة زي البنادق الكسر لانها اخف واسهل واسرع في التعمير و طبعا كل ما الاجزاء المتحركة اقل كان فرصة تعرضها للتلف اقل وراي طبعا ( والله اعلم ) ان البنادق اللي لها ذراع تعمير( مسورة ثابته ) بتكون مناسبة لتركيب منظار اكثر من الكسر وبالتالي لو استخدام البندقية من غير منظار يكون الكسر احسن وان قوة البندقية مهمة جدا لانها بتدي متعه اكثر في الاستخدام من وجهة نظري
في حاجة ثانية انا بحب البندقية الماجنم 460 لكن محدش بيقول عنها اي معلومات عن الاستخدام