غير مقروء 12-02-28, 09:48 AM   #5
Consul
الاب الروحي للمنتدى

اوسمتي

الصورة الرمزية Consul

المدينه: مصر المحروسة
Consul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيده
إرسال رسالة عبر Skype إلى Consul
افتراضي رد: الحل النهائي لكل مشاكل النشان في كل البنادق الهوائية

بارك الله فيك أخي الحبيب...والله فكرة جميلة وبسيطة وغير مكلفة بالمرة سلمت يداك وعيناك...الحاجة فعلا أم الإختراع...وبعدين لحد هنا وعود الكبريت عمل إللي عليه وأكثر وعلى رأي المثل والله ما جصرت...طالما عرفت المقاس المظبوط وجابت نتيجة معاك ممتازة جرب بقي بحاجة تكون قوية شوية وتستحمل وتحاول تثبتها جيدا في مكانها حتى لا تقع أو تنكسر بسهولة وبهذا تكون فعلا عملية ويعتمد عليها...ممكن في مرحلة متقدمة تبقي تجرب ولاعة متهيألى على المدى الطويل هاتكون أوفر وكمان يمكن بسهولة ملئها ما تترميش...طبعا أنا بأضحك معاك...إنت كده حليت مشكلة الإنحراف لأعلى أو أسفل الهدف لكن مشكلة الإنحراف ليمين أو ليسار الهدف ما زالت معلقة ولم تحل...وسوف تظهر هذه المشكلة بالذات وخصوصا في المسافات البعيدة...ومع إختلاف أنواع الرش المستخدم...أعد التفكير مرة أخرى أخي الحبيب وإن كان من رأيي لا يستغنى أبدا عن النيشانات سواء الأمامي ( سن نملة الدبانة ) أو الخلفي ( فتحة الشيز ) فهما عيني البندقية وروحها ومن غيرهم البندقية هاتكون عاملة زي الأطرش...قصدي الأعمى إللي بيضبش ويلوش بيديه ليستدل ويكتشف الطريق...أمرك لله إعمل جمعية وإشتري نظارة جديدة...قصدي نيشان خلفي جديد...تقبل مروري...مع خالص تحياتي...