![]() |
| الإعلانات |
|
|||||||
| الموضوعات العامه الموضوعات الغير متعلقه بالصيد. |
![]() |
|
|
أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع | انواع عرض الموضوع |
|
|
|
|
#1 |
|
صياد قديم
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المدينه: الهرم
المشاركات: 1,188
معدل تقييم المستوى: 14 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
تم حذف الموضوع وتركه مؤقتاً للاطلاع على سبب الحذف
هذان الشرطان 2..3 من شروط الاستخدام التى قبلتها كعضو وقت تسجيلك وهذا الموضوع مخالف لهذه الشروط صراحة 2- على المشتري توخي الحذر عند الشراء من الاعضاء .. واذكركم بان المنتدى لا يتدخل فى اي صفقات بيع او شراء تتم فى هذا القسم باي شكل من الاشكال .. وهذه الخدمه مجانيه تماماً .. وبناء عليه فالمنتدى لا يتحمل اي مسئوليه عن اي صفقه تجاريه تتم بين الاعضاء عبر استخدام المنتدى .. نحن لا نضمن جوده المنتجات او معقولية السعر او مصداقيه التاجر .. كل هذه الاشياء يجب ان تتاكد منها بنفسك قبل الشراء. 3- لا يسمح بكتابه اي مواضيع للشكوى او للتحذير من اي عضو من اعضاء المنتدى .. المنتدى ملتزم بالحياديه تجاه هذه المنازعات .. فهو ليس طرفاً بها .. ولن يتدخل فى حلها. على الساده مشرفى القسم حذف مثل هذه المواضيع حذف كلياً وليس بعض المشاركات او التعديل فى الموضوع الاداره العامه للمنتدى
__________________
*=== (( ما يلفظ من قول إلا لديه رقيب عتيد )) ===* التعديل الأخير تم بواسطة مشرف عام 1 ; 12-02-29 الساعة 12:19 AM |
|
|
|
|
|
#2 |
|
صياد متقدم
|
حسبي الله ونعم الوكيل
ربنا يعوض عليك ياسيدي الفاضل والقصة بسيطة طالمة جت في فلوس بالنسبالك بسيطة لكن بالنسباله مش بسيطة خاااااالص ده واكل فلوس حراااام حسبي الله ونعم الوكيل وربنا يعوض عليك
__________________
ڵــۄ ڸــــ۾ ٱ ګــڻ ٱڹــا ڶـــۈڐڋټٴ ٵڼ ٱ ګــۄڼ ٱڹــا م/محمد عبد الرحيم غير متواجد حاليا بسبب الأمتحانات ادعولي بظهر الغيب انا وكل طلبة المسلمين 7 5 3 9 3 8 4 1 1 0 _-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_ 4 1 1 7 0 2 0 1 0 1 0
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
صياد متقدم
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المشاركات: 698
معدل تقييم المستوى: 33 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ربنا مش هيضيع حقك باذن الله بس عموما حسن النية مش مطلوب يعنى كان لازم على الاقل تفتح الحاجة وتشوفها وهو واقف
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
صياد قديم
|
ان شاء الله ربنا يعوضك خير
__________________
اذا اكتمل العقل قل الكلام خلقنا باذنين و فم واحد لنسمع اكثر ما نتكلم مصطفى
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
صياد نشيط
تاريخ التسجيل: Feb 2012
المدينه: الأسكندرية
المشاركات: 415
معدل تقييم المستوى: 10 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
قدر الله ما شاء فعل
قول حسبى الله و نعم الوكيل
__________________
الرماية رياضة العظماء |
|
|
|
|
|
#6 |
|
صياد نشيط
تاريخ التسجيل: Jan 2012
المدينه: الجيزة
المشاركات: 272
معدل تقييم المستوى: 7 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
يا بخت من بات مظلوم ولا بات ظالم ده طبعا طبقا للكلام بتاع حضرتك إن صح ما قلته لإننا لم نستمع الى الطرف الثانى
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
صياد قديم
|
+++++++++++++++1
__________________
المهارة تصيب هدفاً لايمكن لأحدٍ أن يصيبه..أما العبقرية فتصيب هدفاً لايمكن لأحدٍأن يراه ツ |
|
|
|
|
|
#8 |
|
صياد قديم
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المدينه: الهرم
المشاركات: 1,188
معدل تقييم المستوى: 14 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
الصوره باين فيها فى مقدمه المسدس وبيت النار مدهونه اسود لامع على عكس الريتاى بيبقى مط وطبعآ انوا مخدتش بالى وانا بشوفه لعده اسباب اولآ المسدس مليان زيت لذلك مش مبين اللمعه من الزيت ولا من الدهان المضروب ثانيآ الباشا كان مستنينى امام محطه مصر فى رمسيس امام طلعه الكوبرى وكان واقف جمبنا عسكرى مرور كان رافض الوقوف اساسآ ثالثآ كان ليلآ رابعآ كان معايا زوجتى والاولاد فكان مستحيل اقعد اقله نروح ماكان هادى علشان اعرف اشوفه على الرغم ان انا طلبت ده منه فى التليفون اننا نقف فى مكان هادى لقيت الباشا مستنينى فى مكان ممنوع فيه الوقوف عند مطلع كوبرى والدنيا مقلوبه رابعآ بفرض ان الاستاذ مظلوم كما يدعى ومضحوك عليه من الشخص اللى اشتراه فرضآ وكان ممكن يضحك عليا علشان منظره حتى بالكلمتين دول كان اقل واجب يرد عليا فى التليفون مش باع المسدس وشكرآ قفل التليفون او ميردش او بيكنسل ده معناه انه غشاش وخايف يرد عليا علشان عارف انى هطلب رد البيعه لعدم الوضوح والغش انا مش فارق معايا الخساره انا كل الحكايه انى عايز انبه الاعضاء من التعامل مع الشخص ثآنيآ علشان البيه يبطل استفزاز وزعلان انى اتهمته بالغش فحبيت يحكم الاعضاء عليه مش اكثر لاكن انا ميشرفنيش اصلآ انى اتقابل معاه تانى واضيع وقتى وجهدى ويكفينى كما ذكر الاعضاء الكرام انى اقول حسبى الله ونعم الوكيل
__________________
*=== (( ما يلفظ من قول إلا لديه رقيب عتيد )) ===* |
|
|
|
|
|
#9 |
|
صياد قديم
تاريخ التسجيل: Aug 2011
المدينه: القاهرة ’ الزيتون
المشاركات: 1,965
معدل تقييم المستوى: 18 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
حسبى الله و نعم الوكيل
__________________
{صعب تسمع يوم سكوتنا} |
|
|
|
|
|
#10 |
|
عضو مميز
تاريخ التسجيل: Dec 2011
المدينه: Cairo
المشاركات: 4,744
معدل تقييم المستوى: 302 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
زى ما قال الاستاذ تامر يابخت من بات مظلوم و مبتش ظالم
و اصبر ممكن يكون عندة تفسير للى حصل دة و فى انتظار رد الطرف الثانى ان شاء الله |
|
|
|
|
|
#11 |
|
صياد متقدم
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 514
معدل تقييم المستوى: 8 ![]() ![]() ![]() |
__________________
ملحوظة هامة جدا : الطلقات الحى على الرخصة فقط \\\\\ ت : 01224802096 |
|
|
|
|
|
#12 |
|
صياد قديم
|
ربنا يعوض عليك.. وحيعوض عليك إن شاء الله لأنك راجل محترم وبتراعي ربنا في البيع والشراء والمعاملات
__________________
م.أحمد مصطفى {رَبّ إِنِّي لِمَا أَنْزَلْت إِلَيَّ مِنْ خَيْر فَقِير} |
|
|
|
|
|
#13 |
|
صياد قديم
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المدينه: الهرم
المشاركات: 1,188
معدل تقييم المستوى: 14 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
الاسم متشابه لاكن الرقم مختلف
__________________
*=== (( ما يلفظ من قول إلا لديه رقيب عتيد )) ===* |
|
|
|
|
|
#14 |
|
صياد قديم
|
قدر الله ماشاء فعل و ربنا يعوض عليك ان شاء الله و حسبى الله ونعمة الوكيل
__________________
يا شعب نايم ع الرصيف و بالمقشة بتتكنس فيك ناس بتشقى ع الرغيف و ناس بتتعب م التنس |
|
|
|
|
|
#15 |
|
صياد متقدم
تاريخ التسجيل: May 2011
المدينه: كفرالشيخ
المشاركات: 719
معدل تقييم المستوى: 12 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
فداك يادكتور اى فلوس
قدر الله وما شاء فعل
__________________
يامثبت القلوب ثبت قلبى على دينك
يامصرف القلوب صرف قلبى الى طاعتك |
|
|
|
|
|
#16 |
|
صياد قديم
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المدينه: الهرم
المشاركات: 1,188
معدل تقييم المستوى: 14 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
جزاكم الله كل خير على المشاركه الحمد لله الموضوع بسيط كل اللى خلانى اعمل الموضوع ده ان الاستاذ عمال يستفزنى ويشارك فى مواضيعى ويقولى انا مسمحك علشان غلط فيا مش فاهم على اى اساس وبيبرر لنفسه انه خسران فيه ومش مشكله انه يضحك عليا وبعتلى رساله بلغت بيها الاداره بيقولى التجاره مكسب وغساره على اساس ان الغش من التجاره مثلآ مش فاهم فحبيت ان الموضوع يبقى مبنى على تحكيم منكم علشان البيه يفوق ليكون مقتنع بالكلام اللى بيقوله وعلشان محدش لو حد اتعامل معاه يكون حزر وخاصه انه عامل اعلان عن جاب بس برقم تانى وربنا يغنينا بالحلال ان شاء الله
__________________
*=== (( ما يلفظ من قول إلا لديه رقيب عتيد )) ===* |
|
|
|
|
|
#17 |
|
صياد قديم
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المدينه: شبرا
المشاركات: 1,764
معدل تقييم المستوى: 31 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
قدر الله وما شاء فعل فداك وربنا مش بيضيع حق مظلوم وفي انتظار رد الطرف الثاني
__________________
امي ابحث عنها كل ليله بين كومه الاحلام المتناثره يامن لكي في القلب اعظم منزله ... كنت الحياه وبضها كنت الامل يامن لذكراك انظم اعظم قافيه ..... فلقاك ما اسمو اليه على عجل ابتسم ولم تزال عيوني باكيه... وقتي يمر علي كالطود الجبل توقف الحلم الجميل فلن ارك ثانيه .... اماه ينطقها لساني في وجل الموت فرق بيننا يااماه ياغاليه ........ فالععمر يمضي دربه ذقت الملل مر الحياه انا ذقته في فقدجك ......... مر تحول خالص الشهد العسل |
|
|
|
|
|
#18 |
|
صياد نشيط
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المدينه: الجيزه
المشاركات: 496
معدل تقييم المستوى: 40 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
الاحكام الشرعيه فى حكم الغش
إن من قواعد البيع والشراء في الشريعة الإسلامية تحريم الغش بكل صوره وأشكاله وقد وردت أدلة كثيرة تدل على تحريم الغش منها ما ثبت في الحديث عن أبي هريرة رضي الله عنه أن الرسول صلى الله عليه وسلم ( مرََّ على صُبرة طعام - كومة - فأدخل يده فيها فنالت أصابعه بللاً فقال : ما هذا يا صاحب الطعام؟ قال : أصابته السماء يا رسول الله ، أي المطر . قال : أفلا جعلته فوق الطعام كي يراه الناس ، من غشنا فليس مني ) رواه البخاري ومسلم . وفي رواية أخرى عند مسلم ( من غشنا فليس منا ). وفي رواية أخرى للحديث السابق عن أنس بن مالك رضي الله عنه قال ( خرج رسول الله صلى الله عليه وسلم إلى السوق فرأى طعاماً مصبراً فأدخل يده فأخرج طعاماً رطباً قد أصابته السماء فقال لصاحبه: ما حملك على هذا؟ قال: والذي بعثك بالحق إنه لطعام واحد قال: أفلا عزلت الرطب على حدته واليابس على حدته فيبتاعون ما يعرفون، من غشنا فليس منا ) رواه الطبراني في الأوسط بإسناد جيد وقال الشيخ الألباني حسن لغيره. صحيح الترغيب والترهيب 2/334-335. وجاء في حديث آخر عن أبي هريرة رضي الله عنه أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال ( من حمل السلاح علينا فليس منا ومن غشنا فليس منا ) رواه مسلم وفي قول النبي صلى الله عليه وسلم في الحديث السابق ( ليس منا ) زجرٌ شديد عن الغش، ورادعٌ من الوقوع في مستنقعه الآسن..قال صاحب عون المعبود [ قال الخطابي: معناه ليس على سيرتنا ومذهبنا, يريد أن من غش أخاه وترك مناصحته فإنه قد ترك اتباعي والتمسك بسنتي ... وهذا كما يقول الرجل لصاحبه أنا منك وإليك, يريد بذلك المتابعة والموافقة, ويشهد لذلك قوله تعالى { فمن تبعني فإنه مني , ومن عصاني فإنك غفور رحيم }]. عون المعبود شرح سنن أبي داود 9/231.وجاء في الحديث أن الرسول صلى الله عليه وسلم قال ( المسلم أخو المسلم ولا يحل لمسلم إذا باع من أخيه بيعاً فيه عيب أن لا يبينه ) رواه أحمد وابن ماجة والحاكم وصححه وقال الشيخ الألباني: صحيح. إرواء الغليل 5/165 .وعن أبي سباع قال :[ اشتريت ناقة من دار واثلة بن الأسفع رضي الله عنه فلما خرجت بها أدركني رجل فقال: اشتريت؟ قلت: نعم. قال: وبين لك ما فيها. قلت: وما فيها؟ إنها لسمينة ظاهرة الصحة. قال: أردت بها سفراً أو أردت بها لحماً؟ قلت: أردت بها الحج. قال: ارتجعها. فقال صاحبها: ما أردت إلى هذا أصلحك الله تفسد عليَّ. قال: إني سمعت رسول صلى الله عليه وسلم يقول: لا يحل لأحد أن يبيع شيئاً إلا بيّن ما فيه ولا يحل لمن علم ذلك إلا بينه ) رواه الحاكم وصححه ووافقه الذهبي.
__________________
الْمَالُ وَالْبَنُونَ زِينَةُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَالْبَاقِيَاتُ الصَّالِحَاتُ خَيْرٌ عِنْدَ رَبِّكَ ثَوَاباً وَخَيْرٌ أَمَلاً
(46)(سورة الكهف) وايه هيا بقى الباقيات الصالحات ؟ هى كلمات بسيطة القول كبيره الثواب [ سبحآن آللّہ ، والحمد للّہ ، ۆلٱ إلہ إلٱ آللّہ ، ۆآللّہ أگبر ] وسميت [ بالباقيات ] لأنها هِـيَّ آلتيّ يبقى ثۆابها ۆيدوم جزائها ... |
|
|
|
|
|
#19 |
|
صياد متفاعل
|
المفروض احنا كلنا اخوات فى المنتدى وميصحش اللى حصل ده وحضرتك على الموضوع اللى حكيته ده مفيش اى نوع من انواع الامانة ولو الاخ اللى باعلك المسدس صادق فى كلامه ياخد المسدس ويديك فلوسك لكن انا راجعت التعليقات ملقتش اى تعليق منه فياريت الادارة تتخذ موقف من العضو اللى عمل كده لان البيع والشراء لازم يكون فيه سماحه ونفس راضية وانا لو معايا حاجة عاوز ابيعها لازم اذكر عيبها قبل مميزتها عشان اللى بيشترى يكون على نور ومظلموش وبعدين كلمة التجارة مكسب وخسارة لما تكون حاجة سليمة وبعتها غالية شوية مش مشكلة لكن فيها عيوب وغالية دا بقى اللى ميريضيش ربنا .
" تحياتى "
__________________
°ღ°°ღ°°ღ°°ღ°°ღ°°ღ°°ღ°°ღ°
/ﮩﮩ/ﮩﮩ/ﮩﮩ/ﮩﮩ/ﮩﮩ/ﮩﮩ/ﮩﮩ/ﮩﮩ/ﮩﮩ/ﮩﮩ/ﮩﮩ/ﮩﮩ/ﮩﮩ/ﮩﮩ/ﮩﮩ لا يُمْكِنُــكَ أَن تُعْطِـي حَيـَاتـُــكَ مَـزيْــدًا مِـنَ الأَيَّـ_ـام !! ↓↓♥↓↓♥↓↓♥↓↓♥↓↓♥↓↓♥↓↓♥↓↓↓♥↓↓♥↓↓♥↓↓♥ لَكِـن بـ مَقـْدُوركَ أن تُعْطِـي أَيـَّامـَكَ مـَزيـْدًا مِـن الحَيــَاة /ﮩﮩ/ﮩﮩ/ﮩﮩ/ﮩﮩ/ﮩﮩ/ﮩﮩ/ﮩﮩ/ﮩﮩ/ﮩﮩ/ﮩﮩ/ﮩﮩ/ﮩﮩ/ﮩﮩ/ﮩﮩ/ﮩﮩ °ღ°°ღ°°ღ°°ღ°°ღ°°ღ°°ღ°°ღ° |
|
|
|
|
|
#20 |
|
صياد قديم
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المدينه: الهرم
المشاركات: 1,188
معدل تقييم المستوى: 14 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
الله يبارك لكم جميعآ والله مشاركتكم المدعومه بالنصيحه وبالحديث من جميع الاخوه الكرام اغنى من ان تقدر بثمن والله لم اذكر الموضوع لكسب او خساره او لارجاء البيعه لان المسدس اتباع على حالته بعد مشلت الالوان اللى عليه بالاسيتون ورجع لوضعه الاصلى مع ضمان كامل بصيانه اى عيوب ان ظهرت فيما بعد لانى طبعآ لااضمن اى اللى تم فى المسدس اصلآ من اصلاح او غيره ولو كان العضو صاحب البيعه رد عليا بعدها وقالى ان كان مضحوك عليه مثلآ او ميعرفش العيوب اللى فيه كنت قلت مش مشكله والله يسامح اللى ضحك علينا وخلاص لان صديقى اشتراه على كده لاكن اللى حرق دمى ان الاشتاذ مردش عليا ولا عبرنى وانا طنشت وقلت الموضوع مش مستاهل الواحد يعمل قصه لقيته باعتلى بقلى التجاره مكسب وخساره ومش لازم كل مره تبقى كسبان وانتا غلط فيا ومش هرد عليك وكلام كثير استفزنى فحبيت ان حكم الاعضاء الكرام يبقى واضح ليه ليكون فاكر ان الموضوع شطاره منه ولا حاجه وانه مقتنع انى عاينت المسدس منغير ما يذكر فيه العيوب وده فى نظره كفايه يعنى لو انا مختش بالى من عيب هوا يعلمه يبقى خلاص عمومآ جزاكم الله كل خير على المشاركات المفيده وربنا يجعلها فى ميزان حسناتنا ان شاء الله ونتعلم منها جميعآ الاخطاء
__________________
*=== (( ما يلفظ من قول إلا لديه رقيب عتيد )) ===* |
|
|
|
|
|
#21 |
|
صياد متقدم
تاريخ التسجيل: Oct 2011
المدينه: tanta
المشاركات: 810
معدل تقييم المستوى: 15 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
حسبي الله ونعم الوكيل
بس يا باشا هوا ينفع الواحد يشترى حاجه من غير معاينه مظبوطه ؟؟ دي غلطه من عند حضرتك وتقبل مرورى
__________________
A BeND In ThE Road Is NoT ThE END oF ThE Road Unless YoU Failed To MaKE ThE TuRN Blue , You Are One Of The Best I've Ever Met On The internet
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
صياد متقدم
تاريخ التسجيل: Jun 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 739
معدل تقييم المستوى: 19 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
بعد كده لما تروح تشترى مسدس خد حد كبير معاك
__________________
إذا قسى عليك الصديق بجهله ، فأصفح عنه لأجل الود القديم و ليس لأجله |
|
|
|
|
|
#23 |
|
صياد قديم
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المدينه: الهرم
المشاركات: 1,188
معدل تقييم المستوى: 14 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
حبيبى ياعم محمد والله واحشنى ماانتا لو معبرنى مكنش اضحك عليا ياكبير يارب تكون بخير وفى احسن حال احتمال كبير اروح لابو سيف اليوم ياريت اشوفك وشكرآ للاستاذ خالد على النصيحه كل يوم بتعلم الحمد لله وهنفضل نتعلم لحد منفيص هههااااااااااااااا
__________________
*=== (( ما يلفظ من قول إلا لديه رقيب عتيد )) ===* |
|
|
|
|
|
#24 | |
|
صياد متقدم
تاريخ التسجيل: Jun 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 739
معدل تقييم المستوى: 19 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
و الله يا أشرف واخد دور برد مدغدغنى و مابروحش الشغل من أول الأسبوع خليها الأسبوع القادم و يكون الجو أتحسن كمان. أما بالنسبة للكلام بتاع أبو سيف الــ بيقولك أضرب بخرطوش و الكلام ده سيبك منه ده كلام تجار سلاح و هو مصلحته البلد تولع عشان يفضل يبيع و هو أساسا يخاف يموت قطة و يبتخض من خياله و غالبا مابيمشيش لوحده فى الشارع
__________________
إذا قسى عليك الصديق بجهله ، فأصفح عنه لأجل الود القديم و ليس لأجله |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
صياد قديم
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المدينه: نادي الزمالك اسمي و عنواني
المشاركات: 2,371
معدل تقييم المستوى: 38 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
__________________
كل اناء ينضح بما فية |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
صياد متقدم
تاريخ التسجيل: Jun 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 739
معدل تقييم المستوى: 19 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
__________________
إذا قسى عليك الصديق بجهله ، فأصفح عنه لأجل الود القديم و ليس لأجله |
|
|
|
|
|
#27 |
|
صياد نشيط
تاريخ التسجيل: Aug 2011
المشاركات: 264
معدل تقييم المستوى: 11 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
تم حذف الموضوع وتركه مؤقتاً للاطلاع على سبب الحذف
هذان الشرطان 2..3 من شروط الاستخدام التى قبلتها كعضو وقت تسجيلك وهذا الموضوع مخالف لهذه الشروط صراحة 2- على المشتري توخي الحذر عند الشراء من الاعضاء .. واذكركم بان المنتدى لا يتدخل فى اي صفقات بيع او شراء تتم فى هذا القسم باي شكل من الاشكال .. وهذه الخدمه مجانيه تماماً .. وبناء عليه فالمنتدى لا يتحمل اي مسئوليه عن اي صفقه تجاريه تتم بين الاعضاء عبر استخدام المنتدى .. نحن لا نضمن جوده المنتجات او معقولية السعر او مصداقيه التاجر .. كل هذه الاشياء يجب ان تتاكد منها بنفسك قبل الشراء. 3- لا يسمح بكتابه اي مواضيع للشكوى او للتحذير من اي عضو من اعضاء المنتدى .. المنتدى ملتزم بالحياديه تجاه هذه المنازعات .. فهو ليس طرفاً بها .. ولن يتدخل فى حلها. على الساده مشرفى القسم حذف مثل هذه المواضيع حذف كلياً وليس بعض المشاركات او التعديل فى الموضوع الاداره العامه للمنتدى
__________________
[SIGPIC][/SIGPIC] |
|
|
|
|
|
#28 |
|
تاجر مسجل بالمنتديات
تاريخ التسجيل: May 2011
المشاركات: 398
معدل تقييم المستوى: 27 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
قال الإمام الشافعي.. رحمه الله
يخاطبني السفيه بكل قبـح……….. فأكـره أن أكون له مجيبا يزيد ســفاهة فأزيد حلـما…………كعود زاده الإحراق طـيبا * * * إذا نطق السفيه فلا تجبـه…………فخير من إجابته السكوت فإن كلَمتـه فرَجت عنـه…………وإن خليتـه كمـداً يمـوت |
|
|
|
|
|
#29 |
|
تاجر مسجل بالمنتديات
تاريخ التسجيل: May 2011
المشاركات: 398
معدل تقييم المستوى: 27 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
قدر الله ماشاء فعل و ربنا يعوض عليك ان شاء الله و حسبى الله ونعمة الوكيل
__________________ |
|
|
|
|
|
#30 |
|
صياد متقدم
تاريخ التسجيل: Nov 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 936
معدل تقييم المستوى: 10 ![]() ![]() ![]() |
هياكل الفلوس دي مليم ملي من نار جهننننننممم ان شاء الله في بطنه
مش عارف ازاي هوا لغاية دلوقتي متعظش من كلامنا ولا خاف من آخرته أبشرك ياحرامي بأكل الفلوس دي نار من حطب جهنم في بطنكككك وتذكر ياحرامي قول الله في القرآن الكريم : إن شجرة الزقوم طعام اللئيم كالمهل يغلي في البطون كغلي الحميم والله الحرامية لو سمعو الآية دي ليرجعو للناس حقوقهم
__________________
منطقة عسكرية جوه اللعبة السياسية خط أخضر من حقى اﻹقتراب أو التصوير انا ضد المشير مبارك و التحرير كان جس نبض كان بالونة اختبار بعدين نسمع عن محاكمة من نشرة اﻷخبار رد فعل النائب العام كان بيهدى الرأى العام وفيه فرق كبير بين السلطة و النظام لم يسقط النظام ناخد حقوقنا باعتصام نقطة ومن أول السطر اتحرقنا فى القطر ادفنا فى الدويقة غرقنا مع السﻼم وفى القفص تعظيم سﻼم حط عﻼمة استفهام انا مش هنسى مع اﻻيام دى السلطة فى ايد النظام |
|
|
|
|
|
#31 |
|
صياد قديم
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المدينه: نادي الزمالك اسمي و عنواني
المشاركات: 2,371
معدل تقييم المستوى: 38 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اولا انت غلطان اصلا انك تشتري من بره كانك ملكش اخوات ف الحدايق
ثانيا من الاخر والله العظيم بتكلم جد .. اللي يزعلك اضرب عليه خرطوش و ريح دماغك..ولا تعمل مواضيع و لا بتاع..خلصها ع السخن كده
__________________
كل اناء ينضح بما فية |
|
|
|
|
|
#32 | |
|
صياد قديم
|
اقتباس:
هههههههههههههه
__________________
✔ Professional Hunter Vertified ║▌│█│║▌║││█║▌║▌▌ لــــــــــافـــيــنــي ســـلــاح وعــد الجـــثــث
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
صيـــــــاد من الدرجـه الأولـي
تاريخ التسجيل: Feb 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 2,940
معدل تقييم المستوى: 289 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
قل حسبى الله و نعم الوكيل , والعوض عند الله تعالى يوم لا ينفع مال ولا بنون
__________________
-------------------------------------------- اللهم صلّ على سيدنا محمد و على آله و صحبه و سلّم -------------------------------------------- |
|
|
|
![]() |
|
|
المواضيع المتشابهه
|
||||
| الموضوع | كاتب الموضوع | المنتدى | مشاركات | آخر مشاركة |
| شكر + طلب من الاعضاء | kiko_2015 | الموضوعات العامه | 12 | 11-10-31 11:02 PM |
| تواصل الاعضاء | محمد حسام | الموضوعات العامه | 0 | 11-09-09 07:55 PM |
| طلب من الاعضاء | smsmn8888 | الموضوعات العامه | 36 | 11-08-26 11:23 PM |
| فين الاعضاء | galal khalifa | الصيد العام | 9 | 09-11-18 08:25 PM |
| انا اقترح ان الاعضاء | البندقيه | الاسلحه | 1 | 08-01-24 09:50 AM |