الصيد فى مصر  
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > الاقسام العامه > الموضوعات العامه

الموضوعات العامه الموضوعات الغير متعلقه بالصيد.

 
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 12-10-31, 10:28 AM   #3
MBadr
صياد قديم

اوسمتي

 
الصورة الرمزية MBadr
 
تاريخ التسجيل: Jun 2012
المدينه: القاهرة
المشاركات: 2,645
معدل تقييم المستوى: 420
MBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدى
افتراضي رد: هل يجوز أن نفرح بما أصاب أمريكا ؟

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة _saiko_ مشاهدة المشاركة
موضوع رائع يا هندسة و حابب اوضح وجهة نظري

بالنسبة للاعصار و اللي حصل ف امريكا ف انا هقسم الاحداث ل نصين

النص الاول الاحداث بالنسبة للحكومة الامريكية و النص التاني للشعب الامريكي

الحكومة الامريكية :: انا فرحان فيها و عامل دماغ من اللي حصل و ان شاءالله تجيلهم كوارث طبيعية تاني تكبدهم خساير بالمليارات .. هما شايفين انهم قوة عظمي .. اما نشوف هيعملوا اية قدام ربنا

بالنسبة للشعب الامريكي :: متعاطف معاهم نظرا للاعصار اللي مروا بية و اكيد حصل فقدان للاهل و الاقارب و الاطفال و احنا بشر و عندنا احساس ف انا متعاطف معاهم .. و الشعب مالوش دعوة بالحكومة الشعب كويس لكن الحكومة الامريكية هي اللي بتوجهلة افكار ان الشعوب التانية ارهابية بالتالي هو مغيب عن الواقع و الحقيقة .

نقطة اخيرة انتشر عالفيس كلام زي دة " شوف احتياطات امريكا لمواجهة الاعصار و احنا بنغرق ف ماسورة مية و شوية مطر ادي مصر و ادي امريكا " " ادي الناس اللي بتقولوا عليهم كفرة " و الكلام من دة كتير

بالنسبة للاحتياطات ف امريكا دولة عظمي طبيعي يكون عند احتياطات و علم بالاعصار جاي امتي و هنصده ازاي و مع ذلك قدرة الله فوق كل شيء و احنا ف مصر بنحاول نبني بنحااااااااول دولة متقدمة عشان نبقي زي امريكا كدة نعمل احتياطات ف رجاء من الناس اللي بتنشر الكلام دة تكون واعية للنقطة و ميكونوش من هدامي العزيمة و الهمم

النقطة التانيه الناس اللي بتقول " ادي المسلمين اللي بيقولوا عليهم كفره " احنا عندنا قران و سنة نفتح القران و السنة و نشوف .. القران و السنة بيقولوا عليهم اية و نتبع القران و السنة .. اينعم نساعدهم لو نقدر و نعاملهم كويس بردة لكن احنا عارفين احنا رايحين فين و هما رايحين فين دي مفهاش كلام ..

اسف عالاطاله يا هندسة و شكرا لحضرتك انك طرحت الموضوع

تقبل مروري
شرفنى مرورك العطر يا سيكو ونورت الموضوع
__________________
وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَكِنَّ اللَّهَ رَمَى

وجاء في السنن عن عقبة بن عامر، قال الرسول صلى الله عليه وسلم: « إن الله يدخل بالسهم الواحد ثلاثة أنفار الجنة، صانعه المحتسب في عمله الخير، والرامي به، والممدد به »، وفي لفظ آخر: « ومنيله، فأرموا واركبوا، وأن ترموا أحب من أن تركبوا، كل لهو باطل، ليس من اللهو محمود إلا ثلاثة: تأديب الرجل لفرسه، وملاعبته أهله، ورميه بقوسه ونبله، إنهن من الحق ومن ترك الرمي بعد ما علمه رغبة فإنها نعمة تركها، (أو قال: كفرها)».
MBadr غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
 

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع
إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
وارد أمريكا mercury مقتنيات الاعضاء 2 12-04-16 10:32 AM
أقوى 10 جيوش في العالم كريم ابو العلا الموضوعات العامه 9 12-02-21 06:12 PM
الي عايز يضحك يخوش :] hisham الموضوعات العامه 5 11-07-07 06:00 PM


الساعة الآن 08:00 PM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir