الصيد فى مصر  
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > الاقسام العامه > الموضوعات العامه
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

الموضوعات العامه الموضوعات الغير متعلقه بالصيد.

 
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 12-10-31, 09:42 AM   #2
_SAIKO_
عضو متألق
 
الصورة الرمزية _SAIKO_
 
تاريخ التسجيل: May 2012
المدينه: الاسماعيلية
المشاركات: 1,454
معدل تقييم المستوى: 64
_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى
افتراضي رد: هل يجوز أن نفرح بما أصاب أمريكا ؟

موضوع رائع يا هندسة و حابب اوضح وجهة نظري

بالنسبة للاعصار و اللي حصل ف امريكا ف انا هقسم الاحداث ل نصين

النص الاول الاحداث بالنسبة للحكومة الامريكية و النص التاني للشعب الامريكي

الحكومة الامريكية :: انا فرحان فيها و عامل دماغ من اللي حصل و ان شاءالله تجيلهم كوارث طبيعية تاني تكبدهم خساير بالمليارات .. هما شايفين انهم قوة عظمي .. اما نشوف هيعملوا اية قدام ربنا

بالنسبة للشعب الامريكي :: متعاطف معاهم نظرا للاعصار اللي مروا بية و اكيد حصل فقدان للاهل و الاقارب و الاطفال و احنا بشر و عندنا احساس ف انا متعاطف معاهم .. و الشعب مالوش دعوة بالحكومة الشعب كويس لكن الحكومة الامريكية هي اللي بتوجهلة افكار ان الشعوب التانية ارهابية بالتالي هو مغيب عن الواقع و الحقيقة .

نقطة اخيرة انتشر عالفيس كلام زي دة " شوف احتياطات امريكا لمواجهة الاعصار و احنا بنغرق ف ماسورة مية و شوية مطر ادي مصر و ادي امريكا " " ادي الناس اللي بتقولوا عليهم كفرة " و الكلام من دة كتير

بالنسبة للاحتياطات ف امريكا دولة عظمي طبيعي يكون عند احتياطات و علم بالاعصار جاي امتي و هنصده ازاي و مع ذلك قدرة الله فوق كل شيء و احنا ف مصر بنحاول نبني بنحااااااااول دولة متقدمة عشان نبقي زي امريكا كدة نعمل احتياطات ف رجاء من الناس اللي بتنشر الكلام دة تكون واعية للنقطة و ميكونوش من هدامي العزيمة و الهمم

النقطة التانيه الناس اللي بتقول " ادي المسلمين اللي بيقولوا عليهم كفره " احنا عندنا قران و سنة نفتح القران و السنة و نشوف .. القران و السنة بيقولوا عليهم اية و نتبع القران و السنة .. اينعم نساعدهم لو نقدر و نعاملهم كويس بردة لكن احنا عارفين احنا رايحين فين و هما رايحين فين دي مفهاش كلام ..

اسف عالاطاله يا هندسة و شكرا لحضرتك انك طرحت الموضوع

تقبل مروري
__________________
لا إله إلا انت سبحانك إني كنت من الظالمين

_SAIKO_ غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
 


تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
وارد أمريكا mercury مقتنيات الاعضاء 2 12-04-16 10:32 AM
أقوى 10 جيوش في العالم كريم ابو العلا الموضوعات العامه 9 12-02-21 06:12 PM
الي عايز يضحك يخوش :] hisham الموضوعات العامه 5 11-07-07 06:00 PM


الساعة الآن 08:29 AM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir