الصيد فى مصر  
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > الورشة
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

الورشة صيانه البنادق واصلاح مشاكلها الفنيه.

 
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 12-11-30, 06:58 PM   #5
Hunting
صياد متفاعل
 
تاريخ التسجيل: Oct 2012
المشاركات: 214
معدل تقييم المستوى: 6
Hunting في بداية الطريقHunting في بداية الطريقHunting في بداية الطريقHunting في بداية الطريقHunting في بداية الطريق
افتراضي رد: سؤال فني

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة _SAIKO_ مشاهدة المشاركة
استاذ محمد خلف

عيار 50. BMG دة خاص للقناصه الباريت m82 باصدارتها و خاص بالقناصه المصريه معادي Maadi Griffin و بعض القناصات الاخري

العيار 50. BMG يساوي 12.99 ملم
عيار 50bmg لايستخدم فى اى بندقية قنص فى مصر و يفضح اى قناص يستخدمه و الى اعرفه انه مازال قيد التجارب فى بعض نماذج بنادق القنص لانه عيار مؤثر جدا لصد المدرعات
يستخدم على مدافع رشاشة ماسورة براونينج بتتركب على المدرعات و الدبابات زى المدرعة فهد كده بيتركب عليها مدفع رشاش متعدد او bmg
bmg= browning machine gun
بالنسبة للبندقية معادى جريفن فهى اكيد مش مصرية و الا مسدسات سفنكس السويسرية تبقى مصرية عشان خاطر ابو الهول اسمه سفنكس بالانجليزى
عيار القنص الاساسى هو عيار50 العادى و البندقية المصرى المكسحة الى بنعملها اسمها مش جريفن ولا معادى و شغالة بعيار 50 العادى
و الجيش كل يوم بيتطور للاحسن و حتلاقى المشاه و المظلات كلهم دلوقتى معاهم بنادق آلى جديدة دبشك فيبر مطوى صناعة مصرية 100 فى ال 100
Hunting غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
 


تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة



الساعة الآن 03:49 AM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir