الصيد فى مصر  
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > الاقسام العامه > الصيد العام

الصيد العام موضوعات الصيد العامه وتعارف الصيادين.

إضافة رد
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 12-02-04, 10:58 AM   #1
محمد حافظ بك
صياد قديم
 
الصورة الرمزية محمد حافظ بك
 
تاريخ التسجيل: Jul 2011
المدينه: الاسكندرية
المشاركات: 1,619
معدل تقييم المستوى: 29
محمد حافظ بك حائز على اهتمام المنتدىمحمد حافظ بك حائز على اهتمام المنتدىمحمد حافظ بك حائز على اهتمام المنتدىمحمد حافظ بك حائز على اهتمام المنتدىمحمد حافظ بك حائز على اهتمام المنتدىمحمد حافظ بك حائز على اهتمام المنتدىمحمد حافظ بك حائز على اهتمام المنتدىمحمد حافظ بك حائز على اهتمام المنتدىمحمد حافظ بك حائز على اهتمام المنتدىمحمد حافظ بك حائز على اهتمام المنتدىمحمد حافظ بك حائز على اهتمام المنتدى
افتراضي رد: سؤال محيرنى - ليه صيّادين اسكندرية بيفضلوا البنادق نمرة و احد ؟

لو البندقية سرعتها بين ال 180 الي 220 متر لنمرة 1 مع رش محترم سواء ماتش او هانتر(مومبيه) بيبقي افضل من اي حاجة و اسرع و ده خلاف الدقة المتناهية ..و علي فكرة لو الرمسيس اتركب لها سوستة 30 حلقة و جلبتها محترمة بتوصل سرعتها ل 200 متر و دي حاجة مثالية في الصيد
__________________
سبحان الله و بحمده . . . سبحان الله العظيم
محمد حافظ بك غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-02-04, 11:05 AM   #2
dr_mohasan
صيـــــــاد من الدرجـه الأولـي
 
الصورة الرمزية dr_mohasan
 
تاريخ التسجيل: Feb 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 2,940
معدل تقييم المستوى: 289
dr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدى
Thumbs up رد: سؤال محيرنى - ليه صيّادين اسكندرية بيفضلوا البنادق نمرة و احد ؟

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد حافظ بك مشاهدة المشاركة
لو البندقية سرعتها بين ال 180 الي 220 متر لنمرة 1 مع رش محترم سواء ماتش او هانتر(مومبيه) بيبقي افضل من اي حاجة و اسرع و ده خلاف الدقة المتناهية ..و علي فكرة لو الرمسيس اتركب لها سوستة 30 حلقة و جلبتها محترمة بتوصل سرعتها ل 200 متر و دي حاجة مثالية في الصيد

أفادكم الله , كلام سليم
__________________

--------------------------------------------
اللهم صلّ على سيدنا محمد و على آله و صحبه و سلّم
--------------------------------------------
dr_mohasan غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-02-06, 08:03 AM   #3
عادل عبده
صياد قديم
 
الصورة الرمزية عادل عبده
 
تاريخ التسجيل: Jun 2011
المدينه: القطاميه
المشاركات: 3,916
معدل تقييم المستوى: 0
عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده
افتراضي رد: سؤال محيرنى - ليه صيّادين اسكندرية بيفضلوا البنادق نمرة و احد ؟

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد حافظ بك مشاهدة المشاركة
علي فكرة لو الرمسيس اتركب لها سوستة 30 حلقة و جلبتها محترمة بتوصل سرعتها ل 200 متر و دي حاجة مثالية في الصيد
حبيبى محمد بيه حافظ
ازيك يا كبير انا بس مختلف معاك على ان الرمسيس سرعتها تصل ل200
لانى كنت مركب فى الرمسيس بتعتى سوسته 40 حلقه مجرى وعاملها جلبه ملهاش حل وجابت 175 بالعافيه
بس هوه فعلا لحد 200 متر فى النمره 1 ولو بقى رش هالو بوينت يبقى هوه ده اللى من الاخر
بس برده عاوزه صياد يكون مهتم اوووووووووووووى بمكان الاصابه وليس كم الصيد فقط
__________________
((فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كَانَ غَفَّارًا يُرْسِلِ السَّمَاء عَلَيْكُم مِّدْرَارًا وَيُمْدِدْكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِين َ وَيَجْعَل لَّكُمْ جَنَّاتٍ وَيَجْعَل لَّكُمْ أَنْهَارًا))

اللهم انى استغفرك واتوب اليك

*اللهم انت ربى لا اله الا انت سبحانك خلقتنى وانا عبدك وانا على عهدك ووعدك ما استطعت اعوذ بك من شر ماصنعت ابوء لك بنعمتك على وابوء لك بزنبى فأغفر لى فأنهه لايغفر الزنوب الا انت *
عادل عبده غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-02-06, 08:12 AM   #4
mibrahem
صياد نشيط
 
الصورة الرمزية mibrahem
 
تاريخ التسجيل: Dec 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 323
معدل تقييم المستوى: 7
mibrahem مستواه غير معروفmibrahem مستواه غير معروفmibrahem مستواه غير معروف
افتراضي رد: سؤال محيرنى - ليه صيّادين اسكندرية بيفضلوا البنادق نمرة و احد ؟

صباح الفل ياستاذ عادل عبده عامل ايه ياباشا
__________________
سبحان الله والحمد الله ولا الله الا الله والله اكبر
mibrahem غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع
إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
سؤال محيرني محمد حامد الحماقي ادوات الصيد الثقيله 12 12-01-28 06:06 PM
عندي سؤال محيرني Android man الصيد العام 4 11-06-10 01:18 PM
سؤال محيرنى silent_lover ادوات الصيد الثقيله 4 11-04-08 05:29 AM
سؤال محيرني lion2004 بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها 2 11-04-03 10:49 AM
سؤال محيرنى عن الزخيرة ابو الشوق بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها 5 09-11-17 06:04 PM


الساعة الآن 02:49 AM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir