![]() |
| الإعلانات |
|
|||||||
| التعليمـــات | قائمة الأعضاء | المجموعات الإجتماعية | التقويم | البحث | مشاركات اليوم | اجعل كافة الأقسام مقروءة |
| الموضوعات العامه الموضوعات الغير متعلقه بالصيد. |
![]() |
|
|
أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع | انواع عرض الموضوع |
|
|
|
|
#1 |
|
عضو متألق
تاريخ التسجيل: May 2012
المدينه: الاسماعيلية
المشاركات: 1,454
معدل تقييم المستوى: 64 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
موضوع رائع يا هندسة و حابب اوضح وجهة نظري
بالنسبة للاعصار و اللي حصل ف امريكا ف انا هقسم الاحداث ل نصين النص الاول الاحداث بالنسبة للحكومة الامريكية و النص التاني للشعب الامريكي الحكومة الامريكية :: انا فرحان فيها و عامل دماغ من اللي حصل و ان شاءالله تجيلهم كوارث طبيعية تاني تكبدهم خساير بالمليارات .. هما شايفين انهم قوة عظمي .. اما نشوف هيعملوا اية قدام ربنا بالنسبة للشعب الامريكي :: متعاطف معاهم نظرا للاعصار اللي مروا بية و اكيد حصل فقدان للاهل و الاقارب و الاطفال و احنا بشر و عندنا احساس ف انا متعاطف معاهم .. و الشعب مالوش دعوة بالحكومة الشعب كويس لكن الحكومة الامريكية هي اللي بتوجهلة افكار ان الشعوب التانية ارهابية بالتالي هو مغيب عن الواقع و الحقيقة . نقطة اخيرة انتشر عالفيس كلام زي دة " شوف احتياطات امريكا لمواجهة الاعصار و احنا بنغرق ف ماسورة مية و شوية مطر ادي مصر و ادي امريكا " " ادي الناس اللي بتقولوا عليهم كفرة " و الكلام من دة كتير بالنسبة للاحتياطات ف امريكا دولة عظمي طبيعي يكون عند احتياطات و علم بالاعصار جاي امتي و هنصده ازاي و مع ذلك قدرة الله فوق كل شيء و احنا ف مصر بنحاول نبني بنحااااااااول دولة متقدمة عشان نبقي زي امريكا كدة نعمل احتياطات ف رجاء من الناس اللي بتنشر الكلام دة تكون واعية للنقطة و ميكونوش من هدامي العزيمة و الهمم النقطة التانيه الناس اللي بتقول " ادي المسلمين اللي بيقولوا عليهم كفره " احنا عندنا قران و سنة نفتح القران و السنة و نشوف .. القران و السنة بيقولوا عليهم اية و نتبع القران و السنة .. اينعم نساعدهم لو نقدر و نعاملهم كويس بردة لكن احنا عارفين احنا رايحين فين و هما رايحين فين دي مفهاش كلام .. اسف عالاطاله يا هندسة و شكرا لحضرتك انك طرحت الموضوع تقبل مروري
__________________
لا إله إلا انت سبحانك إني كنت من الظالمين
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
صياد قديم
تاريخ التسجيل: Jun 2012
المدينه: القاهرة
المشاركات: 2,645
معدل تقييم المستوى: 420 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
__________________
وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَكِنَّ اللَّهَ رَمَى وجاء في السنن عن عقبة بن عامر، قال الرسول صلى الله عليه وسلم: « إن الله يدخل بالسهم الواحد ثلاثة أنفار الجنة، صانعه المحتسب في عمله الخير، والرامي به، والممدد به »، وفي لفظ آخر: « ومنيله، فأرموا واركبوا، وأن ترموا أحب من أن تركبوا، كل لهو باطل، ليس من اللهو محمود إلا ثلاثة: تأديب الرجل لفرسه، وملاعبته أهله، ورميه بقوسه ونبله، إنهن من الحق ومن ترك الرمي بعد ما علمه رغبة فإنها نعمة تركها، (أو قال: كفرها)». |
|
|
|
|
![]() |
| أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع |
| انواع عرض الموضوع | |
|
|
المواضيع المتشابهه
|
||||
| الموضوع | كاتب الموضوع | المنتدى | مشاركات | آخر مشاركة |
| وارد أمريكا | mercury | مقتنيات الاعضاء | 2 | 12-04-16 10:32 AM |
| أقوى 10 جيوش في العالم | كريم ابو العلا | الموضوعات العامه | 9 | 12-02-21 06:12 PM |
| الي عايز يضحك يخوش :] | hisham | الموضوعات العامه | 5 | 11-07-07 06:00 PM |