الصيد فى مصر  
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > الصيد البحري والنهري > صيد السمك

صيد السمك معلومات عن انواع الاسماك وكيفيه واماكن الصيد.

إضافة رد
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 13-02-10, 10:00 PM   #1
Hamo.Alex
صياد نشيط
 
تاريخ التسجيل: Sep 2012
المدينه: Alex,AgamY
المشاركات: 273
معدل تقييم المستوى: 8
Hamo.Alex في بداية الطريقHamo.Alex في بداية الطريقHamo.Alex في بداية الطريقHamo.Alex في بداية الطريقHamo.Alex في بداية الطريقHamo.Alex في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر Skype إلى Hamo.Alex
افتراضي رد: يا سلام سلم لما الكاليمارى يتكلم

ههههههههههه كفاية نهضة بس حلوة التقفيزة ولازم تاخد احمد معاك في صيد البحر كمان
ممكن استفسار بسيط هو ممكن اصطاد كاليماري من اي شط عادي ولا لازم يكون هادي ولا بموج ؟
واقول للراجل عايز ربالة اية ومقاس اية لو هشتري ؟
وطريقة الصيد احدف وافضل المها تاني ولا احدف واستني تغمز ؟
معلش انا لكاك شوية بس حابب اجرب خصوصا اني من الاسكندرية العجمي علي البحر وان شاء الله هجرب
Hamo.Alex غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-02-11, 11:51 AM   #2
tarekabasy
عضو مميز جداً
 
الصورة الرمزية tarekabasy
 
تاريخ التسجيل: Jul 2012
المشاركات: 508
معدل تقييم المستوى: 130
tarekabasy عميد بالمنتدىtarekabasy عميد بالمنتدىtarekabasy عميد بالمنتدىtarekabasy عميد بالمنتدىtarekabasy عميد بالمنتدىtarekabasy عميد بالمنتدىtarekabasy عميد بالمنتدىtarekabasy عميد بالمنتدىtarekabasy عميد بالمنتدىtarekabasy عميد بالمنتدىtarekabasy عميد بالمنتدى
Smile رد: يا سلام سلم لما الكاليمارى يتكلم

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة the small hunter مشاهدة المشاركة
ههههههههههه كفاية نهضة بس حلوة التقفيزة ولازم تاخد احمد معاك في صيد البحر كمان
ممكن استفسار بسيط هو ممكن اصطاد كاليماري من اي شط عادي ولا لازم يكون هادي ولا بموج ؟
واقول للراجل عايز ربالة اية ومقاس اية لو هشتري ؟
وطريقة الصيد احدف وافضل المها تاني ولا احدف واستني تغمز ؟
معلش انا لكاك شوية بس حابب اجرب خصوصا اني من الاسكندرية العجمي علي البحر وان شاء الله هجرب
ههههههه اة والله يا عم كفاية نهضة...التقفيزة تمام فعلا...لا احمد يفيص منى فى البحر ههههه البحر عاوز عتاولة وناس غاوية اوى اوى اوى
الربالات هات من مقاس 3.5 4 4.5
طريقة الصيد تركب فوقها غماز وتتطول على حسب عمق المية وتحدف وتلم بالراحة لغاية ماتحس انها شبكت معاك فى الأرض ماتقلق دا كاليمارى لم يا باشا والف هنا
ماتستانش تغمز
لم واستناها تشبك
وتحياتى لأهل اسكندرية كلهم وللعجماوية بالذات عشان خاطر عيونك يا نجم
والموسم من 11 ل 3
تحياتى واى استفسار عيونى
__________________
طارق العباسى تلميذ الجميع


http://img832.imageshack.us/img832/5404/tawke3copy.jpg
tarekabasy غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-02-11, 12:27 PM   #3
Hamo.Alex
صياد نشيط
 
تاريخ التسجيل: Sep 2012
المدينه: Alex,AgamY
المشاركات: 273
معدل تقييم المستوى: 8
Hamo.Alex في بداية الطريقHamo.Alex في بداية الطريقHamo.Alex في بداية الطريقHamo.Alex في بداية الطريقHamo.Alex في بداية الطريقHamo.Alex في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر Skype إلى Hamo.Alex
افتراضي رد: يا سلام سلم لما الكاليمارى يتكلم

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tarekabasy مشاهدة المشاركة
ههههههه اة والله يا عم كفاية نهضة...التقفيزة تمام فعلا...لا احمد يفيص منى فى البحر ههههه البحر عاوز عتاولة وناس غاوية اوى اوى اوى
الربالات هات من مقاس 3.5 4 4.5
طريقة الصيد تركب فوقها غماز وتتطول على حسب عمق المية وتحدف وتلم بالراحة لغاية ماتحس انها شبكت معاك فى الأرض ماتقلق دا كاليمارى لم يا باشا والف هنا
ماتستانش تغمز
لم واستناها تشبك
وتحياتى لأهل اسكندرية كلهم وللعجماوية بالذات عشان خاطر عيونك يا نجم
والموسم من 11 ل 3
تحياتى واى استفسار عيونى

10000000 شكر يا كبير بس يعني البحر عندنا بيكون من 1 متر ل 2 في العجمي وفي مووج فممكن ماتكونش شغالة !! وموج رززززززززززززع والربالة انا بشوف منهم اشكال كتييير يا تري انهي شكل ولا ليها اسم معين ؟ وبتعمل في حدود كام طبعا هتقولي ما تيجي اصطادلك انا احسن ههههههههههههه معلش يا كبير
Hamo.Alex غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-02-11, 12:37 PM   #4
tarekabasy
عضو مميز جداً
 
الصورة الرمزية tarekabasy
 
تاريخ التسجيل: Jul 2012
المشاركات: 508
معدل تقييم المستوى: 130
tarekabasy عميد بالمنتدىtarekabasy عميد بالمنتدىtarekabasy عميد بالمنتدىtarekabasy عميد بالمنتدىtarekabasy عميد بالمنتدىtarekabasy عميد بالمنتدىtarekabasy عميد بالمنتدىtarekabasy عميد بالمنتدىtarekabasy عميد بالمنتدىtarekabasy عميد بالمنتدىtarekabasy عميد بالمنتدى
افتراضي رد: يا سلام سلم لما الكاليمارى يتكلم

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة the small hunter مشاهدة المشاركة
10000000 شكر يا كبير بس يعني البحر عندنا بيكون من 1 متر ل 2 في العجمي وفي مووج فممكن ماتكونش شغالة !! وموج رززززززززززززع والربالة انا بشوف منهم اشكال كتييير يا تري انهي شكل ولا ليها اسم معين ؟ وبتعمل في حدود كام طبعا هتقولي ما تيجي اصطادلك انا احسن ههههههههههههه معلش يا كبير
الكاليمارى عاوز مية هادية شوية عشان تحدف وتسحب براحتك....يفضل الأيام اللى مافيهاش هوا خالص
الوات الكاليمارى احمرات وفوشيهات.....وان كان عندى اعتقاد شخصى انة بياكل بأحساس مع الحركة

الربالا صين من 7.5 ل 10 جنية

ويا باشا انا اصطدهولك ووديهولك لغاية البيت كمان...كلنا هنا اخوات
تحياتى
__________________
طارق العباسى تلميذ الجميع


http://img832.imageshack.us/img832/5404/tawke3copy.jpg
tarekabasy غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع
إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
عندما يعشق الكاليمارى 30 نوفمبر 2012 tarekabasy صيد السمك 17 13-01-12 08:38 AM
سلام عليكم وكيل النائب العام مقتنيات الاعضاء 17 12-06-10 03:20 AM
سلام عليكم chernobyl محدثات الصوت 2 11-12-11 08:54 AM
سلام عليكم التركى صيد السمك 2 11-08-07 12:15 PM
اتفرج يا سلام الأفوكاتو ادوات الصيد الثقيله 11 11-06-14 02:50 PM


الساعة الآن 02:03 PM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir