![]() |
| الإعلانات |
|
|||||||
| التعليمـــات | قائمة الأعضاء | المجموعات الإجتماعية | التقويم | البحث | مشاركات اليوم | اجعل كافة الأقسام مقروءة |
| التسليح المصرى و العالمى معلومات عن وسائل التسليح المختلفة |
![]() |
|
|
أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع | انواع عرض الموضوع |
|
|
|
|
#1 |
|
صيـــــــاد من الدرجـه الأولـي
تاريخ التسجيل: Feb 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 2,940
معدل تقييم المستوى: 289 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
موضوع الغارة الاسرائيلية ده يعتبر كارثة بكل المقاييس سواء تم بعلم الجيش المصرى أو بدون علمه , الموضوع ده مش بالبساطة اللى تخليه مجال للآراء و الاجتهادات الشخصية من غير المتخصصين
كلنا يتابع الموضوع من الأمس بقلق بالغ , و نعلم كل تفاصيله من وسائل الاعلام العربية و الأجنبية و الإسرائيلية نفسها هذا الموضوع خطير جدا ولا يحتمل أن يكون مجال للتبرير أو التماس الأعذار لأى شخص أو أى جهة مهما كانت لا يجب أن نتناول هذا الموضوع بأى شكل من أشكال حسن النية تجاه عدونا التاريخى , هل يعقل أن تجد غريباً تجرأ على دخول ساحة بيتك ثم تلتمس له الأعذار !!!
__________________
-------------------------------------------- اللهم صلّ على سيدنا محمد و على آله و صحبه و سلّم -------------------------------------------- |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
مشرف قسم التسليح المصري و العالمي
تاريخ التسجيل: Mar 2011
المدينه: شبرا مصر
المشاركات: 3,610
معدل تقييم المستوى: 276 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
|
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
صيـــــــاد من الدرجـه الأولـي
تاريخ التسجيل: Feb 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 2,940
معدل تقييم المستوى: 289 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
و بعدين مين قال ان احنا وقعنالهم 3 طيارات من 30-6 , فين المؤتمر الصحفى اللى الجيش عمله لتوضيح الموضوع ده ؟ طيب فين صور حطام الطيارات دى ؟ طيب ايه الإجرائات اللى اتعملت علشان الاختراقات دى متحصلش تانى ؟ مش دى برضه الحاجات اللى بتتعمل فى مثل هذه المواقف زى ما بنشوفها فى كل دول العالم ؟
__________________
-------------------------------------------- اللهم صلّ على سيدنا محمد و على آله و صحبه و سلّم -------------------------------------------- |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
صياد قديم
|
اقتباس:
و اسرائيل نفسها صرحت انه تم اسقاط 3 طائرات من 30/6 علي الحدود المصرية اما حكاية ان اسرائيل ضربت وجت تصرح وتعترف بعملتها مع ان مصر انكرت فدي هتتحسب عليها اسااااااااااااااااااسي واي حد بيفكر مش هيعمل كدة ده غير ان مش هتدخل تضرب وتطلع واحنا برادراتنا واسلحتنا والطيران بتاعنا نقف نتفرج عليهم وكمان نطلع نكذب الخبر .. مش راكبة خالص
__________________
المهارة تصيب هدفاً لايمكن لأحدٍ أن يصيبه..أما العبقرية فتصيب هدفاً لايمكن لأحدٍأن يراه ツ |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
صيـــــــاد من الدرجـه الأولـي
تاريخ التسجيل: Feb 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 2,940
معدل تقييم المستوى: 289 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
الموضوع حقيقة واقعة منشورة فى كل الوسائل الاعلامية العالمية علشان حضرتك تتفق , يبقى لازم رأيك يكون على اساس من الواقع , و الوحيد اللى يقدر يتفق أو يختلف هو الجيش المصرى بنفسه عن طريق مؤتمر صحفى يعلن فيه التفاصيل بدقة و بوضوح , و نفى الجيش للموضوع يستوجب ان يكون مصحوبا بتفصيل دقيق لما حدث من انفجارات و قتلى و أسبابها بمنتهى الدقة يطلع المتحدث الرسمى للجيش ينفى ما حدث بالأدلة الدامغة و يكذب جميع وسائل الاعلام التى تحدثت فى الموضوع , و يكون لها أيضاً حق الرد عليه علشان نعرف الحقيقة الموضوع يا سادة ليس محوراً للآراء و الاجتهادات الشخصية , احنا ناس كبار و ناضجين و يجب أن يكون تفكيرنا و ادراكنا للأمور على نفس قدر اهميتها
__________________
-------------------------------------------- اللهم صلّ على سيدنا محمد و على آله و صحبه و سلّم -------------------------------------------- |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
صياد قديم
|
اقتباس:
وجهة نظري انا قولتها وعارف ايه الجيش وممكن يعمل ايه الحكاية مش مجرد تخمين ..
__________________
المهارة تصيب هدفاً لايمكن لأحدٍ أن يصيبه..أما العبقرية فتصيب هدفاً لايمكن لأحدٍأن يراه ツ |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
صيـــــــاد من الدرجـه الأولـي
تاريخ التسجيل: Feb 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 2,940
معدل تقييم المستوى: 289 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
مرة واحد مر باتنين بيتخانقوا , واحد بيشاور لفوق و بيقول ان دى الشمس , و التانى بيقول لا دى القمر لما قرب منهم سألوه .. يا عم دى الشمس و لا القمر قالهم : معرفش , أصل أنا غريب مش من البلد دى .................................................. .................................................. .. كل عام و انت بخير و عيد سعيد ان شاء الله سوف أقوم لأصلى العصر
__________________
-------------------------------------------- اللهم صلّ على سيدنا محمد و على آله و صحبه و سلّم -------------------------------------------- |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
صياد قديم
|
اقتباس:
وانت طيب
__________________
المهارة تصيب هدفاً لايمكن لأحدٍ أن يصيبه..أما العبقرية فتصيب هدفاً لايمكن لأحدٍأن يراه ツ |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
المشرف العام
تاريخ التسجيل: May 2013
المدينه: القاهره
المشاركات: 2,689
معدل تقييم المستوى: 353 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ولكن كيف يكون هناك (( مصدر امني )) يؤكد انه لا يوجد اختراق للاجواء المصرية وان العملية تمت بطائرات الجيش المصري !!!
وفي نفس الوقت يقول المتحدث العسكري (( احمد علي )) انهم بصدد الوقوف علي اسباب سمع دوي الانفجارين الذين حدثا في سيناء وقتل بسببة بعض الجهاديين هناك !!!! هل تحركت الاباتشي والجازيل بدون تعليمات من قادة الجيش وبدون معرفة المتحدث العسكري باسم وزارة الدفاع المصرية ???????? يتردد الان في زهني سؤال لطالما ارق كل المصريين كثيرا منذ رمضان 2012 من قتل جنودنا في رفح ....؟؟؟؟ |
|
|
|
![]() |
| أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع |
| انواع عرض الموضوع | |
|
|