الصيد فى مصر  
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > الاقسام العامه > الموضوعات العامه

الموضوعات العامه الموضوعات الغير متعلقه بالصيد.

إضافة رد
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 14-08-09, 03:18 PM   #1
sayed amer
صياد جديد
 
تاريخ التسجيل: Aug 2013
المدينه: القاهره
المشاركات: 305
معدل تقييم المستوى: 9
sayed amer في بداية الطريقsayed amer في بداية الطريقsayed amer في بداية الطريقsayed amer في بداية الطريقsayed amer في بداية الطريقsayed amer في بداية الطريقsayed amer في بداية الطريقsayed amer في بداية الطريقsayed amer في بداية الطريقsayed amer في بداية الطريقsayed amer في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر Skype إلى sayed amer
افتراضي رد: ظاهرة في منتهي الخطورة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة legion مشاهدة المشاركة
أولا و قبل كل شئ تحياتي لحضرتك

وجهة نظر حضرتك طبعا تحترم و هي واقعية جدا جدا
بنسبة 50% من وجهة نظري المتواضعة يمكن تطبيقها علي أرض الواقع
الـ 50 % التانيين خاضعين لعامل آخر مهم
و هو إن في ضباط مرضي نفسيين و ده واقع مينفعش نهرب منه
أنا من فترة عملت موضوع و قلت إني خرجت مع أصدقاء ليا
كانوا بيصطادوا و أصروا إني أجرب أضرب رش
و عجبني الموضوع جدا و إكتشفت إني ممكن أنفع صياد علي أدي

و بدأت أفكر أجيب بندقية
في اليوم ده عدت عربية دورية فيها ضابط أمن مركزي و سواق و 4 عساكر
هدي جنبنا و بصوت عالي قال ( سلام عليكم )
قربنا عليه
لما شاف البندقية من علي بعد حوالي 10 أو 15 متر
قال تمام يا باشا لا مؤاخذة و إبتسم
أنا بقي مسكتش
أصريت أكمل لغاية عنده و قلتله ( لا يا افندم تشوفها حقك )
هو إحترمني يبقي لازم أحترمه غصب عني
لقيته رد الإحترام بإحترام أكثر و فتح باب العربية و نزل
و بيقولي ربنا يخليك كتر خيرك خلاص يا باشا
و فضل واقف معانا حوالي 10 دقايق بنتكلم في حاجات عادية
و مشي و توكل علي الله يشوف حاله

إنما في الموقف محل النقاش
لما يكون إتنين طلعوا بطايقهم و راحوا لغاية العربية
و إدوله البندقية في إيده
ياخد البطايق منهم و يحطها علي التابلوه
و يتكلم في الموبايل عشر دقايق
فبيسألوه من فضلك هو في مشكلة
يرد بمنتهي البرود أه في مشكلة لما نشوف الهبابة إللي معاكوا دي أقف هناك كده ...
و يكمل كلام في الموبايل ...
و في الأخر يصر ياخدهم قسم المرج
و يباتوا لتاني يوم العصر
و البندقية تتاخد منهم
يبقي أنا أسف لأني مضطر أوصف الموضوع بدقة ( دي قلة أدب و سفالة )
أنا أعرف الشخصين دول كويس أوي
مهندس و طبيب أسنان و ناس محترمة جدا
إنما للأسف كلام حضرتك ممكن يكون صحيح
مع ضابط سوي نفسيا و من بيت محترم
إنما هما قابلوا ضابط لا شاف تربية و لا يعرف إحترام
للأٍسف هي دي أخلاق نسبة غير قليلة من الضباط
و في الأخر بيسألوا بمنتهي البراءة ( ليه مش بتحبونا ؟؟؟ )
ضابط الشرطة يا أستاذي الفاضل إسمه عنصر فرض القانون
مش عنصر إستغلال النفوذ و قلة الأدب
هو بيعمل كده علشان يحس بنفسه شويتين تلاتة
و يمكن تكون إللي معاه علي الموبايل واحدة مش واحد
فحب يعمل شويتين أدامها أهي فرصة تسمعه بيتكلم كده مع حد ادامه

شكرا لسعة صدر حضرتك
و كل سنة و إنت طيب ( أنا أسف جت متأخره )
كلام سليم 100% يعنى هو الضابط مش عارف الفرق بين البندقيه الرش والبندقيه الحيه امال لو كان معاه بندقيه بتطلق رصاص او خرطوش ومعاه تصريح مكنش الضابط شاف التصريح كان ممكن يعتقله او يضرب عليه نار احنا للاسف رجعنا لعهد مبارك تانى وانيل كمان _____
__________________
Art Director
sayed amer غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 14-08-09, 05:16 PM   #2
مورو
صياد قديم

اوسمتي

 
الصورة الرمزية مورو
 
تاريخ التسجيل: Mar 2011
المدينه: القاهرة , شبرا مصر
المشاركات: 2,982
معدل تقييم المستوى: 236
مورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدى
افتراضي رد: ظاهرة في منتهي الخطورة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sayed amer مشاهدة المشاركة
كلام سليم 100% يعنى هو الضابط مش عارف الفرق بين البندقيه الرش والبندقيه الحيه امال لو كان معاه بندقيه بتطلق رصاص او خرطوش ومعاه تصريح مكنش الضابط شاف التصريح كان ممكن يعتقله او يضرب عليه نار احنا للاسف رجعنا لعهد مبارك تانى وانيل كمان _____
ياباشا الظابط عارف طبعا الفرق بين الاتنين بس هو دا القانون بيتيح ليك انك تشتري بندقيه رش او محدث صوت بدون ترخيص وفي نفس ذات الوقت القانون بيتيح للظابط انه ياخد ويعملك محضر وتبات في القسم وتتعرض ع النيابه وتخرج تاني يوم والسلاح يتحرز ويتعرض ع المعمل الجنائي لأثبات اذا كان سلاح حي ولا صوت او بندقيه رش ولا حيه ههههههههه وربنا يسهلهالك عقبال ما تخد بندقيتك وممكن تدخل بندقيه ديانا تستلمها رمسيس هههههههههههه
__________________
وَلاَ تَحْسَبَنَّ اللّهَ غَافِلاً عَمَّا يَعْمَلُ الظَّالِمُونَ إِنَّمَا يُؤَخِّرُهُمْ لِيَوْمٍ تَشْخَصُ فِيهِ الأَبْصَارُ
مورو غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 14-08-09, 08:22 PM   #3
LEGION
صياد نشيط
 
تاريخ التسجيل: Jul 2011
المشاركات: 296
معدل تقييم المستوى: 11
LEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريق
افتراضي رد: ظاهرة في منتهي الخطورة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مورو مشاهدة المشاركة
ياباشا الظابط عارف طبعا الفرق بين الاتنين بس هو دا القانون بيتيح ليك انك تشتري بندقيه رش او محدث صوت بدون ترخيص وفي نفس ذات الوقت القانون بيتيح للظابط انه ياخد ويعملك محضر وتبات في القسم وتتعرض ع النيابه وتخرج تاني يوم والسلاح يتحرز ويتعرض ع المعمل الجنائي لأثبات اذا كان سلاح حي ولا صوت او بندقيه رش ولا حيه ههههههههه وربنا يسهلهالك عقبال ما تخد بندقيتك وممكن تدخل بندقيه ديانا تستلمها رمسيس هههههههههههه
و ممكن ياخدوا منك ديانا و متاخدش حاجة خالص

كلامك صحيح 10000 %
و الله الحل في شوية ضمير مش أكتر
بره يا أستاذي العزيز بيتقال عليهم ( عناصر فرض القانون )
هنا في مصر إسمهم ( عناصر خلي القانون ينفعك )
LEGION غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 14-08-09, 08:15 PM   #4
LEGION
صياد نشيط
 
تاريخ التسجيل: Jul 2011
المشاركات: 296
معدل تقييم المستوى: 11
LEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريق
افتراضي رد: ظاهرة في منتهي الخطورة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sayed amer مشاهدة المشاركة
كلام سليم 100% يعنى هو الضابط مش عارف الفرق بين البندقيه الرش والبندقيه الحيه امال لو كان معاه بندقيه بتطلق رصاص او خرطوش ومعاه تصريح مكنش الضابط شاف التصريح كان ممكن يعتقله او يضرب عليه نار احنا للاسف رجعنا لعهد مبارك تانى وانيل كمان _____
يا أفندم و الله ده إللي بحاول أقوله
ضابط الشرطة إللي ميعرفش الفرق بين البندقية الرش و السلاح الحي
لازم يشتغل جزمجي مش ضابط
دي فضيحة حتي علي مستوي التدريب في كليته
إنما لو جينا للواقع حضرتك هتلاقي إنه عارف كويس أوي إنها بندقية رش
إنما لو إعترف إنها بندقية رش و تعامل مع حاملها علي هذا الأساس
هيطلع عقده علي مين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
للأسف في حالة إستغلال للظروف الأمنية الحالية
و بدأ يحصل تمادي بشكل غير مقبول في حاجات كتير أوي
LEGION غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع
إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة



الساعة الآن 05:07 PM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir