الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاقسام العامه > الصيد العام
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

الصيد العام موضوعات الصيد العامه وتعارف الصيادين.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-03-14, 01:50 PM   #1
mohamed_salam
صياد متفاعل

mohamed_salam في بداية الطريقmohamed_salam في بداية الطريقmohamed_salam في بداية الطريقmohamed_salam في بداية الطريقmohamed_salam في بداية الطريق
Smile مهم جدا لاعضائنا الكرام و المشرفين

الموضوع مغلق من المستخدم
mohamed_salam غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 11-03-14, 09:22 PM   #2
mohamed_salam
صياد متفاعل

mohamed_salam في بداية الطريقmohamed_salam في بداية الطريقmohamed_salam في بداية الطريقmohamed_salam في بداية الطريقmohamed_salam في بداية الطريق
افتراضي رد: مهم جدا لاعضائنا الكرام و المشرفين

السلام عليكم
يا جماعة ارجوا ادراج المواضيع الهامة التى تفيد اخوتنا الجدد فى السلاح و كيفية صيانته و استخدامه الامن
شكرا لتفهمكم
غير مقروء 11-03-14, 09:54 PM   #3
drmaged40
صياد متقدم

المدينه: الجيزة
drmaged40 مستواه غير معروفdrmaged40 مستواه غير معروف

معك حق يا استاذ محمد سالم الموضوع مهم حتى تعم الاستفادة على الجميع و حجب اى ضرر و خطر
drmaged40 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-14, 10:39 PM   #4
Consul
الاب الروحي للمنتدى

اوسمتي

الصورة الرمزية Consul

المدينه: مصر المحروسة
Consul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيده
إرسال رسالة عبر Skype إلى Consul

الله يبارك فيكم حبايب قلبي...كلامكم صحيح وسليم 100%...بس للأسف اليومين إللي فاتوا حصل هوجة وتلاقي ناس داخلة ما تعرفهاش ومن أول أو ثاني مشاركة داخلين شمال وبإسلوب همجي يفتقد لأبسط قواعج الذوق والأدب والإحترام...وإللي مش عاجبة ينقطنا بسكاته ولا يروح ينام بدري ولا يقعد على جنب...والواحد بقي عامل زي إللي بيؤذن في مالطة...نقعد نحذر ونوعي وننصح الناس ولا من مجيب...وما ناب الواحد غير التطاول والتجريح والإتهام بالتخلف وعدم المعرفة وعدم مسايرة العصر وكأننا نعيش في كوكب آخر...وللأسف هما مش داخلين لمشاركتنا في هواية الصيد والسؤال عن أسلحة الصيد...دخلوا فقط كتجار لعرض أسلحة حية وبيضاء وعصيان مكهربة...أو كمشترين أو مستفسرين يسئلون عن الأسلحة البيضاء وأسلحة الذخيرة الحية وأسعارها وأماكن بيعها وكيفية تحويل مسدسات الصوت لحي وكأننا تجار ممنوعات ونشجع عليها لا سمح الله...وكثر الجدل والمهاترات والتطاول والتجريح...للأسف الواحد حاسس إنه بقي مكروه وماحدش قابل كلامه من كثرة النصايح والتحذير والإعتراض على المواضيع المخالفة لتعليمات المنتدي والخارجة على القانون...ربنا يعدي اليومين دول على خير ويستر علينا وعلى منتدانا من هؤلاء الدخلاء...وأنا واثق ومتأكد بعد إنتهاء هذه الهوجة والبيع والشراء لن تراهم مرة أخرى...دخلوا المنتدى وفرضوا نفسهم عليه وخلوه زي السوق...إللي ما يشتري يتفرج...وربنا يستر لما ييجوا يمشوا ما يكونوش خربوه وجابوا ضلفه...خالص تحياتي...
غير مقروء 11-03-14, 11:13 PM   #5
osamaboha
صياد متفاعل

الصورة الرمزية osamaboha

المدينه: القاهره
osamaboha في بداية الطريقosamaboha في بداية الطريقosamaboha في بداية الطريقosamaboha في بداية الطريقosamaboha في بداية الطريقosamaboha في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى osamaboha إرسال رسالة عبر Skype إلى osamaboha

المنتدي صحيح بقي مليء بالاعضاء الغير متفاعلين
osamaboha غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-14, 11:23 PM   #6
basemzero
صياد متفاعل

المدينه: الاسكندرية
basemzero مستواه غير معروف

اعتقد فتره و هاتعدى
basemzero غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-14, 11:27 PM   #7
wael-elshenawi
صياد جديد

المدينه: القاهرة / جسر السويس
wael-elshenawi مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى wael-elshenawi

السادة الكرام اعضاء المنتدى الكريم اولا انا مع كلام حضراتكم مليون فى المية وليه اقتراح لو امكن انه يتفعل وهو عمل سلسلة مواضيع توضح للمبتدئين وانا اولهم شرح وافى للأسلحة وانواع الصيد المختلفة سواء برى او بحرى وادواته وكيفية البدء فى تنمية هذه الهوايه وكل هذا مطعم بخبرات اهل الخبرة والدراية اساتذاتنا فى المنتدى الكريم
ثانيا السادة القائمين على المنتدى عمل خاصية تتيح للسادة اعضاء المنتدى عمل تجاهل للأشخاص الذين يسيئون الى اعضاء المنتدى او ينشرون مواضيع خارج اطار نظام المنتدى
وتقبلو مرورى
wael-elshenawi غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-14, 11:57 PM   #8
whatzup
صياد جديد

whatzup مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة consul مشاهدة المشاركة
الله يبارك فيكم حبايب قلبي...كلامكم صحيح وسليم 100%...بس للأسف اليومين إللي فاتوا حصل هوجة وتلاقي ناس داخلة ما تعرفهاش ومن أول أو ثاني مشاركة داخلين شمال وبإسلوب همجي يفتقد لأبسط قواعج الذوق والأدب والإحترام...وإللي مش عاجبة ينقطنا بسكاته ولا يروح ينام بدري ولا يقعد على جنب...والواحد بقي عامل زي إللي بيؤذن في مالطة...نقعد نحذر ونوعي وننصح الناس ولا من مجيب...وما ناب الواحد غير التطاول والتجريح والإتهام بالتخلف وعدم المعرفة وعدم مسايرة العصر وكأننا نعيش في كوكب آخر...وللأسف هما مش داخلين لمشاركتنا في هواية الصيد والسؤال عن أسلحة الصيد...دخلوا فقط كتجار لعرض أسلحة حية وبيضاء وعصيان مكهربة...أو كمشترين أو مستفسرين يسئلون عن الأسلحة البيضاء وأسلحة الذخيرة الحية وأسعارها وأماكن بيعها وكيفية تحويل مسدسات الصوت لحي وكأننا تجار ممنوعات ونشجع عليها لا سمح الله...وكثر الجدل والمهاترات والتطاول والتجريح...للأسف الواحد حاسس إنه بقي مكروه وماحدش قابل كلامه من كثرة النصايح والتحذير والإعتراض على المواضيع المخالفة لتعليمات المنتدي والخارجة على القانون...ربنا يعدي اليومين دول على خير ويستر علينا وعلى منتدانا من هؤلاء الدخلاء...وأنا واثق ومتأكد بعد إنتهاء هذه الهوجة والبيع والشراء لن تراهم مرة أخرى...دخلوا المنتدى وفرضوا نفسهم عليه وخلوه زي السوق...إللي ما يشتري يتفرج...وربنا يستر لما ييجوا يمشوا ما يكونوش خربوه وجابوا ضلفه...خالص تحياتي...
ماتزعلش ياباشا...انا واحد من الناس الجداد... وبردة لقيت المنتدي وانا اساسا بدورعلي مسدس صوت... يعني عشان خاطر الانفلات الامني الموجود اليومين دول...
بس اما قريت في المنتدي عجبني جدا موضوع الصيد...
عجبني فية الهواية النظيفة... التعرف علي البيئة....ان احنا مش عايشين لواحدنا علي كوكب الارض....فية كائنات تانية كتير .. وقريبة جدا مننا...في طيور مهاجرة جاية زيارة لنا بس... طايرة مئات الكيلومترات... عشان دورة الحياة تستمر....بصراحة انا عايز اشتري بندقية مش عشان اصطاد... لا عشان اتفرج علي الطبيعة الجميلة...و فرصة ان انا اخد اجازة من زحمة الحياة والعمل...
واريح اعصابي شوية...واستمتع بالهواء النقي(يجب ان يستنشقوا هواءا نقيا).....
وغيرت رايي ومش شاري مسدس صوت...
هاجيب بندقية احسن .. وبكدة يبقي تعب سيادتك ما راحش علي الارض...لان في ناس جداد
انضموا للهوايةبسبب حضرتك....لاتفقد الامل .... سيدي الرئيس.

سيادة القنصل بالنيابة عن كل الاعضاء الجدد ... تقبل اعتذارنا
غير مقروء 11-03-15, 07:45 AM   #9
mohamed_salam
صياد متفاعل

Smile رد: مهم جدا لاعضائنا الكرام و المشرفين

[QUOTE=whatzup;56688]ماتزعلش ياباشا...انا واحد من الناس الجداد... وبردة لقيت المنتدي وانا اساسا بدورعلي مسدس صوت... يعني عشان خاطر الانفلات الامني الموجود اليومين دول...
بس اما قريت في المنتدي عجبني جدا موضوع الصيد...
عجبني فية الهواية النظيفة... التعرف علي البيئة....ان احنا مش عايشين لواحدنا علي كوكب الارض....فية كائنات تانية كتير .. وقريبة جدا مننا...في طيور مهاجرة جاية زيارة لنا بس... طايرة مئات الكيلومترات... عشان دورة الحياة تستمر....بصراحة انا عايز اشتري بندقية مش عشان اصطاد... لا عشان اتفرج علي الطبيعة الجميلة...و فرصة ان انا اخد اجازة من زحمة الحياة والعمل...
واريح اعصابي شوية...واستمتع بالهواء النقي(يجب ان يستنشقوا هواءا نقيا).....
وغيرت رايي ومش شاري مسدس صوت...
هاجيب بندقية احسن .. وبكدة يبقي تعب سيادتك ما راحش علي الارض...لان في ناس جداد
انضموا للهوايةبسبب حضرتك....لاتفقد الامل .... سيدي الرئيس.

سيادة القنصل بالنيابة عن كل الاعضاء الجدد ... تقبل اعتذارنا[/QUOTE]

الحمد لله الدنيا لسه بخير
غير مقروء 11-03-15, 08:58 AM   #10
rock
صيــــــــاد محتــــــرف

الصورة الرمزية rock

المدينه: الجيزه
rock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيده
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى rock
Exclamation رد: مهم جدا لاعضائنا الكرام و المشرفين

السلام عليكم ... موضوع رائع ... بس انا عايز اقوللك حاجه ... انا دخلت المنتدى ده شهر 4 /2010.... واتكلمت مع العمده / جلال خليفه واتعرفت عليه وعلى مجموعة صيادين هايله ... محدش فيهم كان بيبخل علينا بحاجه والحمد لله اتعرفنا على بعض ودخلت ناس جديده المنتدى وهكذا ... ويمكن تكون ملاحظ المواضيع القديمه هتلاقى فيها كمية معلومات عن الصيد والبنادق مهوله ... ده غير الود والمحبه ... لما دخلت المنتدى مكنتش اعرف غير البنادق الرمسيس والناس دى بخبرتها مسبتنيش وخرجنا فى رحلات صيد وكنا بنعمل لقاءات لاعضاء المنتدى ... ومش معقول بعد اللى شوفته من الصيادين الكرام دول انى مردش على حد فى استشاره او موضوع (ده لو عرفت الاجابه )(من عرف اخبار من قبله .. اضاف اعمارا الى عمره )

صـــــــــــلى الله عليـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه وسلــــــــــــــــــــــــــم
rock غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

sponsor links