الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاقسام العامه > الموضوعات العامه
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

الموضوعات العامه الموضوعات الغير متعلقه بالصيد.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 12-07-13, 11:37 PM   #1
ِAhmedAlaa2007
صياد قديم

المدينه: القاهرة
ِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدى
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى ِAhmedAlaa2007 إرسال رسالة عبر Skype إلى ِAhmedAlaa2007
افتراضي عملت حاجة مزعلاني اوووووووي

مساء الخير علي اجدع صيادين في مصر صيادين منتدانا العزيز
اولا كل سنة وانتوا طيبين بمناسبة شهر رمضان المعظم اعاده الله علينا وعليكم بكل الخير

الموضوع باختصار ان انا في البلد عندنا قط وقطة من زمان اوووي من ايام بيت العيلة الكبير ودلوقتي راحوا علي بيت جدو الجديد المهم انهم مؤذيين اوووي وبيعملوا فينا حاجات كتير مش لطيفة وبيدخلوا يسرقوا الاكل ويوسخوا البيت لا وساعات بيعوروا الفراخ بتاعت تيته وساعات بيجوا يشموا الاكل وبجد زهقونا اوووي لكن كنا صابرين عليهم وكنا بنديهم اكل وكل حاجة المهم الموضوع كبر والقطة خلفت اربع قطط صغيرين من يجي شهرين ولما كبروا ابتدوا يبقوا افظع من الاول وارخم لدرجة اننا مبقناش نعرف نفتح الباب وكل ما نيجي نفتحه يدخلوا ويبدهلوا الدنيا لغاية ما جدو زهق منهم بشكل رهيب المهم كنت في البلد يوم الخميس اللي فات ومعايا كالعادة نوريكتي يعني غالبا بضرب رماية هناك في الجنينة بتاعت جدو كبيرة ومناسبة ويومها علي المغرب كده لقيت جدو بيقولي هات البندقية اصلي عايز اموت القطط دي المهم انا مكنتش موافق بس قعد يقولي مهم مؤذيين وهيعيونا وكلام كتير كده المهم شبه اقتعنت وتحس اني ساعتها اتهبلت وتخليت عن مبادئ بشكل غريب ولغاية دلوقتي مش عارف انا عملت كده ازاي المهم خد البندقية وحط رشة ماتش وضرب علي القطة مجتش فيها اصل جدو نظره ضعيف شوية المهم خدت البندقية وضربتها انا ومن اول ضربة مني في راسها ماتت وكانت المسافة تقل عن 10 م برش مارسمان (كنت حاطط الرش في جيبي واتقلب علي بعضه وانا اصلا مكنش قصدي اموتها كان قصدي السعها بس) المهم كملت ضرب علي ال6 قطط بالماتش عشان السع بس المهم جت القطة الكبيرة اللي مضيقاني اوووي جدو قالي موتها الصراحة مقدرتش اقوله لأ المهم طلعت المارسمان وضربتها من بجي 10 متر او 12 وقعدت تتشنج وحسيت انها ماتت المهم قولت اضربها كمان طلقة عشان تموت واخلصها من العذاب خدتها وجريت وانا وراها ضربت التالتة وهيا تصوت وانا مش قادر نفسي اخصلها من العذاب باي طريقة ومش قدامي غير اني اضربها تاني والرابعة والخامسة ومفيش فايدة البندقية ضعيفة ومش بتعمل حاجة غير ان القطة بتتعور وراسها اتدمرت خالص ونزلت دم كتير وتصوت وانا مصدوم من المنظر ومستحرم اللي انا عملته المهم رحت واخد البندقية مدخلها جوه ودخلت اتوضيت وصليت المغرب وركعتين واستغفر ربنا ومن ساعتها وانا حاسس بتأنيب ضمير غير عادي ومعرفتش انام وزعلان من نفسي اخر زعل لدرجة اني مش قادر امسك البندقية تاني وبفكر ابيعها !!
ادعولي ربنا يسامحني علي انا عملته
ِAhmedAlaa2007 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 12-07-14, 01:19 AM   #2
NEW_Year
ادمن صفحة المنتدى

اوسمتي

المدينه: في بلاد الله الواسعة
NEW_Year عميد بالمنتدىNEW_Year عميد بالمنتدىNEW_Year عميد بالمنتدىNEW_Year عميد بالمنتدىNEW_Year عميد بالمنتدىNEW_Year عميد بالمنتدىNEW_Year عميد بالمنتدىNEW_Year عميد بالمنتدىNEW_Year عميد بالمنتدىNEW_Year عميد بالمنتدىNEW_Year عميد بالمنتدى
افتراضي رد: عملت حاجة مزعلاني اوووووووي

هو ضرب القطط حرام لان ساعات بتبقي روح انا اسمع ان حتي ضرب القطط حرام حتي لو بالايد
ربا يسامحك وهو ربنا عالم ان جدك هو الي قالك واستدرجك عاطفيا وانت من خوفك عليهم
عملت التصرف فدا
ربنا باذذن الله يسامحك
ربنا غفور رحيم بس ياريت مش تضرب قطط تاني خااااااااااااااالص
وانت طلاما بتأنب نفسك وضميرك واجعك دا دليل علي انك انسان كويس وصافي من جواك
وربنا يسامحك باذن الله
تحياتي
NEW_Year غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-07-14, 01:40 AM   #3
marwan
صياد متقدم

الصورة الرمزية marwan

المدينه: الاسكندريه , جده
marwan مستواه غير معروفmarwan مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر MSN إلى marwan
افتراضي Re: عملت حاجة مزعلاني اوووووووي

هو انت مش غلطان في حاجه لان القطط كانو بيئذو غيرك ممكن كان امفروض تضربها في الصدر او القلب
marwan غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-07-14, 01:52 AM   #4
hemi afifi
صياد نشيط

الصورة الرمزية hemi afifi

المدينه: الاسكندريه
hemi afifi مستواه غير معروف

احنا مش حنقول هو مش غلطان بس احيانا بيكون غلط واحد بيتبنا عليه حياة بني ادم محترم باقي حياته عشان اتعلم من غلطه و مش معني ان قطه عاشت بغريزتها و هي الشقاوه و سرقة الاكل و الحاجات دي اننا نقتلها عشان هي ربنا خالقها كده و هي مبتفكرش , حتي لو قطه بتعض حد عشان بتدافع عن عيالها او حاجه كده دي تبقي غلطة اللي قرب منها في الاساس و لا اظن يجوز قتلها ايضا , اتعلم الثبات علي المبدأ باقي حياتك و انك لو قررت انك مش حتضرب حيوان غير للصيد و الاستفاده منه باكله فلن يقنعك احد بتغير مبدئك
غير مقروء 12-07-14, 01:53 AM   #5
loverlover
عضو مميز جداً

المدينه: الاسكندرية
loverlover عميد بالمنتدىloverlover عميد بالمنتدىloverlover عميد بالمنتدىloverlover عميد بالمنتدىloverlover عميد بالمنتدىloverlover عميد بالمنتدىloverlover عميد بالمنتدىloverlover عميد بالمنتدىloverlover عميد بالمنتدىloverlover عميد بالمنتدىloverlover عميد بالمنتدى
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى loverlover

انما الأعمال بالنيات .. انت نيتك ساعتها ماكنتش انك تأذيها أو تعذبها
انت كنت عايز تموتهم .. عشان سببوا ضرر كبير للجميع
ونيتك كانت خير يعنى ماكنتش عايز تأذيهم وخلاص
هو كان ممكن تتخلص منهم بانك كنت سرحتهم احسن
بس اللى حصل حصل .. وربك غفور رحيم .. اذا كان بيقبل التوبة فى قتل النفس
مش هيقبلها فى قتل قطة
ادعى ربنا يسامحك ويغفر لك وان شاء الله ضميرك يرتاح
تقبل خالص تحياااااااااتي
loverlover غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-07-14, 02:01 AM   #6
ahmed yasser
ادمن صفحة المنتدى

الصورة الرمزية ahmed yasser

المدينه: الزقازيق
ahmed yasser من كبار اسرة المنتدىahmed yasser من كبار اسرة المنتدىahmed yasser من كبار اسرة المنتدىahmed yasser من كبار اسرة المنتدىahmed yasser من كبار اسرة المنتدىahmed yasser من كبار اسرة المنتدىahmed yasser من كبار اسرة المنتدىahmed yasser من كبار اسرة المنتدىahmed yasser من كبار اسرة المنتدىahmed yasser من كبار اسرة المنتدىahmed yasser من كبار اسرة المنتدى
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى ahmed yasser

طب يعنى القطة كدا اتدمرت وعيالها ماتو حراام كدا كنتو سموهم وخلاص بدل العزاب دا كلو
ahmed yasser غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-07-14, 02:03 AM   #7
احمد نصر
صياد نشيط

الصورة الرمزية احمد نصر

المدينه: المحله الكبرى
احمد نصر في بداية الطريقاحمد نصر في بداية الطريقاحمد نصر في بداية الطريقاحمد نصر في بداية الطريقاحمد نصر في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى احمد نصر

الله اعلم
بس انتا كدا منعت ازيتها وده مش حرام
بس اتعلم انك متعذبش حيوان بعد كده
ياريت مكنش طولت عليك
ولا تبكى على اللبن المسكوب
احمد نصر غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-07-14, 02:07 AM   #8
mohamed2010habib
مشرف قسم الصيد البرى والاقسام الرئيسية

اوسمتي

المدينه: المنصوره
mohamed2010habib عميد بالمنتدىmohamed2010habib عميد بالمنتدىmohamed2010habib عميد بالمنتدىmohamed2010habib عميد بالمنتدىmohamed2010habib عميد بالمنتدىmohamed2010habib عميد بالمنتدىmohamed2010habib عميد بالمنتدىmohamed2010habib عميد بالمنتدىmohamed2010habib عميد بالمنتدىmohamed2010habib عميد بالمنتدىmohamed2010habib عميد بالمنتدى

إحدى فتاوى العلماء

اذا كانت الهرة مؤذية أذىً خارجاً عن العادة، ولم يمكن دفعها بضربٍ خفيف أو زجر أو إخراجٍ من البيت ونحو ذلك جاز قتلها، وذهب الأحناف إلى أنها تقتل ذبحاً، وأما إذا لم تكن مؤذية إيذاءً بالغاً وإنما على عادة القطط، فإنها لم يجز قتلها، فإن قتلت أثم القاتل ولزمته التوبة.

بسم الله الرحمن الرحيم

(( قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ

إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ ))

صدق الله العظيم

و فى رايي المتواضع اللى يتعرض لموقف زى ده ممكن تشترى شريط منوم و تتطحن الاقراص و تحطها للقطط فى الاكل
و بعدين ممكن تشيلها و توديها اى منطقه تانيه

د.محمد حبيب
mohamed2010habib غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-07-14, 02:13 AM   #9
m.gad
صياد نشيط

المدينه: الجيزة
m.gad في بداية الطريقm.gad في بداية الطريقm.gad في بداية الطريقm.gad في بداية الطريقm.gad في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى m.gad

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hemi afifi مشاهدة المشاركة
احنا مش حنقول هو مش غلطان بس احيانا بيكون غلط واحد بيتبنا عليه حياة بني ادم محترم باقي حياته عشان اتعلم من غلطه و مش معني ان قطه عاشت بغريزتها و هي الشقاوه و سرقة الاكل و الحاجات دي اننا نقتلها عشان هي ربنا خالقها كده و هي مبتفكرش , حتي لو قطه بتعض حد عشان بتدافع عن عيالها او حاجه كده دي تبقي غلطة اللي قرب منها في الاساس و لا اظن يجوز قتلها ايضا , اتعلم الثبات علي المبدأ باقي حياتك و انك لو قررت انك مش حتضرب حيوان غير للصيد و الاستفاده منه باكله فلن يقنعك احد بتغير مبدئك
خلاص نبقى نيسيب الفئران والثعابين والعقارب والتمساييح علشان بتعيش بغريزتها. الموضوع مش كده المفروض لو حيوان مؤذى يعزل عن الانسان فى اماكن مؤهلة لكده لان قتل بعض الحيوانات اولا فيه حرامنية وثانيا علشان متنقرتش

تحيا مصر
مطلوب p29 مستعمل
m.gad غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-07-14, 02:15 AM   #10
احمد نصر
صياد نشيط

الصورة الرمزية احمد نصر

احمد نصر في بداية الطريقاحمد نصر في بداية الطريقاحمد نصر في بداية الطريقاحمد نصر في بداية الطريقاحمد نصر في بداية الطريق

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed2010habib مشاهدة المشاركة
يا باشا انت عملت ذنب و استغفر الله

بسم الله الرحمن الرحيم

(( قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ

إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ ))

صدق الله العظيم

و اللى يتعرض لموقف زى ده ممكن تشترى شريط منوم و تتطحن الاقراص و تحطها للقطط فى الاكل
و بعدين ممكن تشيلها و توديها اى منطقه تانيه
صدق الله العظيم
ممكن افهم من حضرتك ايه الذنب فى اماطه الاذى
واسف لتدخلى
غير مقروء 12-07-14, 02:17 AM   #11
mohamed2010habib
مشرف قسم الصيد البرى والاقسام الرئيسية

اوسمتي

المدينه: المنصوره
mohamed2010habib عميد بالمنتدىmohamed2010habib عميد بالمنتدىmohamed2010habib عميد بالمنتدىmohamed2010habib عميد بالمنتدىmohamed2010habib عميد بالمنتدىmohamed2010habib عميد بالمنتدىmohamed2010habib عميد بالمنتدىmohamed2010habib عميد بالمنتدىmohamed2010habib عميد بالمنتدىmohamed2010habib عميد بالمنتدىmohamed2010habib عميد بالمنتدى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد نصر مشاهدة المشاركة
صدق الله العظيم
ممكن افهم من حضرتك ايه الذنب فى اماطه الاذى
واسف لتدخلى
يا اخى العزيز اذا قتلتم فاحسنوا القتله

(وَمَا مِن دَآبَّةٍ فِي الأَرْضِ وَلاَ طَائِرٍ يَطِيرُ بِجَنَاحَيْهِ إِلاَّ أُمَمٌ أَمْثَالُكُم مَّا فَرَّطْنَا فِي الكِتَابِ مِن شَيْءٍ ثُمَّ إِلَى رَبِّهِمْ يُحْشَرُونَ)

د.محمد حبيب
mohamed2010habib غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-07-14, 02:25 AM   #12
احمد نصر
صياد نشيط

الصورة الرمزية احمد نصر

كلام جميل جدا اخى الفاضل
ولكن خلاص هو اتصرف واحنا كلنا بنتعلم من بعض
ولكن انا لو كنت مكانه كنت عملت كدا
لان موقف مماثل حصل مع والد واحد صحبى والقطه خربشته وهو تعب والحمد لله اتعالج
وربنا يكفينا شر الحيوان اللى فى الظاهر لطيف ولكنه مؤذى
واسف للاطاله
غير مقروء 12-07-14, 03:02 AM   #13
hemi afifi
صياد نشيط

الفئران و العقارب يحل قتلها في الحل و الحرم من واقع الحديث الشريف و التمساح و الثعبان لم يخلقها الله في صوره تسمح باستئناسها و لذلك من ربي ثعبان او تمساح فليتحمل مسئوليتها و في حال قتلها فحسابه مع الله لا نعلم عنه شيئا و لكن الموضوع نتكلم به عن قطط و الاذي الذي تكلم عنه و هو سرقة الاكل و توسيخ المنزل او اي فعل اخر لم يرتقي للمستوي الذي يحل قتلها انا اربي الحيوانات بانواعها من سنين و لم اقابل في حياتي قطه تهاجم بدون اسباب و القطط يصيبها الصعار كالكلاب و هذه تهدد الناس و اظن يحل قتلها و هناك قطط طبيعيه لا تحب ان تحمل او تقترب من صغارها و لذلك تهاجم من فعل ذلك فقط و في حالة العلم بذلك فلماذ يفعل ما يجعلها تهاجمه و في النهايه يحملها المسئوليه و يقتلها, الموضوع كان له العديد من الحلول الاسهل و الاكثر انسانيه و الاوضح في الموقف من الله عز و جل و لولا تصرفات الانسان لما انقرض حيوان بغير مشيئة الله
غير مقروء 12-07-14, 03:05 AM   #14
hemi afifi
صياد نشيط

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m.gad مشاهدة المشاركة
خلاص نبقى نيسيب الفئران والثعابين والعقارب والتمساييح علشان بتعيش بغريزتها. الموضوع مش كده المفروض لو حيوان مؤذى يعزل عن الانسان فى اماكن مؤهلة لكده لان قتل بعض الحيوانات اولا فيه حرامنية وثانيا علشان متنقرتش
الفئران و العقارب يحل قتلها في الحل و الحرم من واقع الحديث الشريف و التمساح و الثعبان لم يخلقها الله في صوره تسمح باستئناسها و لذلك من ربي ثعبان او تمساح فليتحمل مسئوليتها و في حال قتلها فحسابه مع الله لا نعلم عنه شيئا و لكن الموضوع نتكلم به عن قطط و الاذي الذي تكلم عنه و هو سرقة الاكل و توسيخ المنزل او اي فعل اخر لم يرتقي للمستوي الذي يحل قتلها انا اربي الحيوانات بانواعها من سنين و لم اقابل في حياتي قطه تهاجم بدون اسباب و القطط يصيبها الصعار كالكلاب و هذه تهدد الناس و اظن يحل قتلها و هناك قطط طبيعيه لا تحب ان تحمل او تقترب من صغارها و لذلك تهاجم من فعل ذلك فقط و في حالة العلم بذلك فلماذ يفعل ما يجعلها تهاجمه و في النهايه يحملها المسئوليه و يقتلها, الموضوع كان له العديد من الحلول الاسهل و الاكثر انسانيه و الاوضح في الموقف من الله عز و جل و لولا تصرفات الانسان لما انقرض حيوان بغير مشيئة الله
غير مقروء 12-07-14, 11:10 AM   #15
moorey
صياد قديم

الصورة الرمزية moorey

moorey من اهم اعضاء المنتدىmoorey من اهم اعضاء المنتدىmoorey من اهم اعضاء المنتدىmoorey من اهم اعضاء المنتدىmoorey من اهم اعضاء المنتدىmoorey من اهم اعضاء المنتدىmoorey من اهم اعضاء المنتدىmoorey من اهم اعضاء المنتدىmoorey من اهم اعضاء المنتدىmoorey من اهم اعضاء المنتدىmoorey من اهم اعضاء المنتدى

بص انا لو كن تمكانك كنت عملت كده و اكتر كمان انا اصلا بكره القطط بس هم كانوا مؤزيين فان شاء الله ربنا يغفرلك علي الانت عملته

انا كان عندي حمام و في مره قطه كانت و لده و هي و ولدها اخدوا جوز زغاليل كانوا غليين و كلوهم لما انا طلعت عند الحمام بتاعي و لقيت المنظر ده و هم بيكله الزغاليل قمت موتها هي و ولدها كلهم علشان دي حاجه تداييييييييييق اوي
moorey غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-07-14, 11:28 AM   #16
M.SHADY
مشرف قسم السوق و المسابقات

اوسمتي

الصورة الرمزية M.SHADY

المدينه: القاهره
M.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدى
إرسال رسالة عبر MSN إلى M.SHADY

مش قادر اقولك حاجه غير ان ربنا يسامحك و يغفر لك . بس اللى انت عملته ده من وجهه نظرى انا اكبر غلط لان دى قطه مش ثعبان سام
غير مقروء 12-07-14, 12:35 PM   #17
القبطان المصرى 77
صيــــــــاد محتـــــــــرف

اوسمتي

القبطان المصرى 77 عميد بالمنتدىالقبطان المصرى 77 عميد بالمنتدىالقبطان المصرى 77 عميد بالمنتدىالقبطان المصرى 77 عميد بالمنتدىالقبطان المصرى 77 عميد بالمنتدىالقبطان المصرى 77 عميد بالمنتدىالقبطان المصرى 77 عميد بالمنتدىالقبطان المصرى 77 عميد بالمنتدىالقبطان المصرى 77 عميد بالمنتدىالقبطان المصرى 77 عميد بالمنتدىالقبطان المصرى 77 عميد بالمنتدى

لا حول ولا قوة الا بالله
ان شاء الله ربنا يسامحك ويسامحنا جميعا
مفيش حد مننا معصوم من الخطأ
لكن كان الافضل انك تحطهم فى شوال مثلا وتاخدهم وتتطلقهم فى منطقه بعيد عن البيت بدل قتلهم
لكن قدر الله وما شاء فعل

القبطان المصرى 77 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-07-14, 12:50 PM   #18
ِAhmedAlaa2007
صياد قديم

المدينه: القاهرة
ِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدى
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى ِAhmedAlaa2007 إرسال رسالة عبر Skype إلى ِAhmedAlaa2007

شكرا لكل واحد كتب رد انا فعلا غلطت وكان المفروض افكر في اي حل يكون اقل ضرر وده فعلا كان اكبر حاجة غلط عملتها
ِAhmedAlaa2007 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-07-14, 01:31 PM   #19
قناص المنوفيه
صياد متقدم

الصورة الرمزية قناص المنوفيه

المدينه: المنوفيه
قناص المنوفيه في بداية الطريققناص المنوفيه في بداية الطريققناص المنوفيه في بداية الطريققناص المنوفيه في بداية الطريققناص المنوفيه في بداية الطريققناص المنوفيه في بداية الطريققناص المنوفيه في بداية الطريققناص المنوفيه في بداية الطريققناص المنوفيه في بداية الطريققناص المنوفيه في بداية الطريققناص المنوفيه في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى قناص المنوفيه

انتظر انتقام ربنا للاسف قتل القطط دى هيجى عليك بمصايب كتيره
وربنا يسترها عليك انا جدى قتل قطه زمان بيته وقع فوقهم !!
قناص المنوفيه غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-07-15, 05:25 AM   #20
أبو مهند
صياد جديد

المدينه: بورسعيد
أبو مهند مستواه غير معروف

إن شاء الله تتوب إلي الله بسرعة وتتصدق بأي صدقة بسرعة أيضاً
فالحسنات يذهبن السيئات
والمرة القادمة فكر قليلا وستجد حل افضل من القتل

" إِنَّمَا كَانَ قَوْلَ الْمُؤْمِنِينَ إِذَا دُعُوا إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ لِيَحْكُمَ بَيْنَهُمْ أَنْ يَقُولُوا سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ "

سبيل المؤمنين

الحديث الحسن بين الحد والحجية
أبو مهند غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-07-15, 10:42 AM   #21
hogan
الاداره تحذر التعامل مع هذا العضو فى البيع والشراء

الصورة الرمزية hogan

المدينه: Philippines
hogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدى
إرسال رسالة عبر ICQ إلى hogan إرسال رسالة عبر AIM إلى hogan إرسال رسالة عبر Yahoo إلى hogan إرسال رسالة عبر Skype إلى hogan

انما الأعمال بالنيات
غير مقروء 12-07-15, 08:30 PM   #22
Ahmed salama
صياد متفاعل

الصورة الرمزية Ahmed salama

Ahmed salama مستواه غير معروفAhmed salama مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قناص المنوفيه مشاهدة المشاركة

ياراجل دة كلام يتقال ينفع كدة !!!!!
دة لو حقيقي مينفعش تقولة بدل ما تطمن الراجل أو تقولة ربنا يغفرلك تقولة البيت هيقع فوق دماغة
لا اله الا الله
Ahmed salama غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-07-15, 09:00 PM   #23
loverlover
عضو مميز جداً

المدينه: الاسكندرية
loverlover عميد بالمنتدىloverlover عميد بالمنتدىloverlover عميد بالمنتدىloverlover عميد بالمنتدىloverlover عميد بالمنتدىloverlover عميد بالمنتدىloverlover عميد بالمنتدىloverlover عميد بالمنتدىloverlover عميد بالمنتدىloverlover عميد بالمنتدىloverlover عميد بالمنتدى
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى loverlover

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قناص المنوفيه مشاهدة المشاركة
ايه ياعم الكلام دة ,, عيب عليك انت متعلم
وحد الله كدة وفكك من الخرافات دي
وماعتقدش ان دة وقته يعنى ولا مجاله انك تقوله كلام زي دة
"من كان يؤمن بالله واليوم الآخر فليقل خيرا أو ليصمت"
ولا حول ولا قوة الا بالله
وربنا يهديك
loverlover غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

sponsor links