الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > سوق المنتدى > البنادق الهوائيه

البنادق الهوائيه بنادق الصيد ومسدسات الغاز.

إضافة رد
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-07-08, 09:39 PM   #1
mahmoud99
صياد جديد
 
تاريخ التسجيل: Feb 2011
المشاركات: 9
معدل تقييم المستوى: 0
mahmoud99 مستواه غير معروف
افتراضي استفسار لخبراء شراء الاسلحة من الانترنت

لخبراء شراء الاسلحة من الانترنت هل ممكن اشتري سلاح Airsoft من امريكا واشحنها عن طريك ارامكس ارجو الرد و لو مينفعش اجيب الاسلحة دي منين
mahmoud99 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 11-07-08, 09:45 PM   #2
za2r2lel
صياد متقدم
 
الصورة الرمزية za2r2lel
 
تاريخ التسجيل: May 2011
المشاركات: 535
معدل تقييم المستوى: 8
za2r2lel في بداية الطريقza2r2lel في بداية الطريقza2r2lel في بداية الطريقza2r2lel في بداية الطريقza2r2lel في بداية الطريقza2r2lel في بداية الطريق
افتراضي رد: استفسار لخبراء شراء الاسلحة من الانترنت

اى عملية شراء لاى سلاح سواء هوائى أو رش ينفع مفيش مشكله

المشكله الحقيقيه عند وصولها الى مصر حيث تطلب الاجراءات التاليه:

العرض على خبير المفرقعات والمعمل الجنائى وبعدها الجمارك وانت عارف بقى الجمارك
وده لو عدت اصلا من المعمل الجنائى والكلام ده...لان فى ناس بتقول لازم يكون لك واسطه والله واعلم

وبنسبه كبيره شركة الشحن مش هتعملك الاجراءات دى هتطلب منك انك انت اللى تخلص المفرقعات والمعمل الجنائى الاول وبعدها هى هتحلصلك الجمارك لانها شغلتها....

ويارب اكون افادتك....واتمنى فعلا ان اى حد يجرب فكره شحن اى سلاح من الخارج عشان نعرف اى بالتحديد اللى هيحصل؟؟؟
za2r2lel غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-09, 12:32 AM   #3
sokar2sokar
صياد متفاعل
 
الصورة الرمزية sokar2sokar
 
تاريخ التسجيل: Jun 2011
المدينه: المنصوره
المشاركات: 68
معدل تقييم المستوى: 5
sokar2sokar مستواه غير معروف
افتراضي رد: استفسار لخبراء شراء الاسلحة من الانترنت

انا كلمت أرامكس يوم الخميس و سألتهم عن مسدسات الصوت قالو لى أنه ممنوع .
sokar2sokar غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-09, 12:53 AM   #4
tarekvb
مشرف عام سابق
 
الصورة الرمزية tarekvb
 
تاريخ التسجيل: Feb 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 5,666
معدل تقييم المستوى: 138
tarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدى
افتراضي رد: استفسار لخبراء شراء الاسلحة من الانترنت

ممنوع استيراد اى سلاح
tarekvb غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-09, 02:16 AM   #5
boody
صياد قديم
 
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المدينه: الاسكندرية
المشاركات: 1,002
معدل تقييم المستوى: 11
boody في بداية الطريقboody في بداية الطريقboody في بداية الطريقboody في بداية الطريقboody في بداية الطريقboody في بداية الطريق
افتراضي رد: استفسار لخبراء شراء الاسلحة من الانترنت

والله حرام كدة ماهو السلاح فتحولوا الاستيراد كان اللى زى اشترو سلاح بس حنقول اية حكومة متخلفة هى يعنى البنادق الرش حيتعمل بيها بلطجة حسبى الله ونعم الوكيل
boody غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-09, 01:29 PM   #6
sokar2sokar
صياد متفاعل
 
الصورة الرمزية sokar2sokar
 
تاريخ التسجيل: Jun 2011
المدينه: المنصوره
المشاركات: 68
معدل تقييم المستوى: 5
sokar2sokar مستواه غير معروف
Angry رد: استفسار لخبراء شراء الاسلحة من الانترنت

الأسلحه الناريه كده كده فى أيد البلطجيه و المجرمين .
و تهريب السلاح مستمر من زمان جدا ... عن طريق سيناء فى الشمال الشرقى و جبال البحر الأحمر فى الشرق و السودان فى الجنوب و ليبيا فى الغرب .دا غير طبعا الساحل الشمالى .

و حتى من غير أسلحه ناريه فالمجرم يقدر يأذينا باى سلاح حتى و لو كان موس حلاقه .

المسأله كلها أن دى سياسه للحكومه عشان تقدر تسيطر على الشعب .
sokar2sokar غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-09, 05:01 PM   #7
za2r2lel
صياد متقدم
 
الصورة الرمزية za2r2lel
 
تاريخ التسجيل: May 2011
المشاركات: 535
معدل تقييم المستوى: 8
za2r2lel في بداية الطريقza2r2lel في بداية الطريقza2r2lel في بداية الطريقza2r2lel في بداية الطريقza2r2lel في بداية الطريقza2r2lel في بداية الطريق
افتراضي رد: استفسار لخبراء شراء الاسلحة من الانترنت

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sokar2sokar مشاهدة المشاركة
انا كلمت أرامكس يوم الخميس و سألتهم عن مسدسات الصوت قالو لى أنه ممنوع .
مسدسات الصوت ممنوعه

لان المعمل الجنائى بيرفض دخولها لاشتباهه ان يتم تحويلها الى حى

لكن الرش مش ممنوعه بي ياريتك كنت تسألهم هل هم اللى بيخلصوا كل الاجراءات ولا انت؟؟؟؟
za2r2lel غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-10, 08:46 PM   #8
He$ham
صياد متفاعل
 
تاريخ التسجيل: Jun 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 68
معدل تقييم المستوى: 5
He$ham مستواه غير معروف
افتراضي رد: استفسار لخبراء شراء الاسلحة من الانترنت

انا كلمت الجمارك

قوللي البنادق الرش نمرة و احد و اتنين مش ممنوعه

بس برضو لازم تتعرض علي المعمل الجنائي

و عليها ٣٠٪ جمارك و ١٠ ضريبة مبيعات
He$ham غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-10, 09:08 PM   #9
يونس
صياد نشيط
 
الصورة الرمزية يونس
 
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المشاركات: 429
معدل تقييم المستوى: 8
يونس في بداية الطريقيونس في بداية الطريقيونس في بداية الطريقيونس في بداية الطريقيونس في بداية الطريقيونس في بداية الطريق
افتراضي رد: استفسار لخبراء شراء الاسلحة من الانترنت

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة za2r2lel مشاهدة المشاركة
اى عملية شراء لاى سلاح سواء هوائى أو رش ينفع مفيش مشكله

المشكله الحقيقيه عند وصولها الى مصر حيث تطلب الاجراءات التاليه:

العرض على خبير المفرقعات والمعمل الجنائى وبعدها الجمارك وانت عارف بقى الجمارك
وده لو عدت اصلا من المعمل الجنائى والكلام ده...لان فى ناس بتقول لازم يكون لك واسطه والله واعلم

وبنسبه كبيره شركة الشحن مش هتعملك الاجراءات دى هتطلب منك انك انت اللى تخلص المفرقعات والمعمل الجنائى الاول وبعدها هى هتحلصلك الجمارك لانها شغلتها....

ويارب اكون افادتك....واتمنى فعلا ان اى حد يجرب فكره شحن اى سلاح من الخارج عشان نعرف اى بالتحديد اللى هيحصل؟؟؟

واسطه ايه بس يا جدعان هو فيه ايه هو احنا شعب فراعنه علي نفسه و الله حرام و بعدين هي الثوره دي كانت ثوره كفتجيه هو احنا مش عوزين نتغير ليه و الله حرام الناس الي ماتت دي في الثوره و علي راي المثل ((نهيتك مانتهيتك و الطبع غالب فيك و عمر ديل الكلب ما يتعدل لو حطه فيه قالب )) يارب اهدينا لانفسنا و متصلتناش علي بعض و خلي قلبنا علي قلب بعض في السراء و الضراء و ربنا يسطر في الايام الجايه .
__________________
((وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ


)) صدق الله العظيم
يونس غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-10, 09:59 PM   #10
basemzero
صياد متفاعل
 
تاريخ التسجيل: Nov 2009
المدينه: الاسكندرية
المشاركات: 218
معدل تقييم المستوى: 7
basemzero مستواه غير معروف
افتراضي رد: استفسار لخبراء شراء الاسلحة من الانترنت

بالنسبه لأرامكس مش بتشحن مسدسات او بنادق سواء رش او ايرسوفت و ده موجود تحت بند Fake/Dummy games
Toy weapons, Paint ball guns, BB guns, Antique
weapons, Swords, Knives, Fake grenades, items
that could be used as weapons… etc.
يعنى لو المسدس وصل للعنوان فى امريكا مش هايتشحن اساسا لمصر
و تقدر تتأكد من الموقع بتاعهم
http://www.shopandship.com/content/u...20page%202.pdf
مع الاسف الشديد.
basemzero غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-11, 01:39 AM   #11
elshemerly
صياد متفاعل
 
تاريخ التسجيل: May 2011
المشاركات: 55
معدل تقييم المستوى: 5
elshemerly مستواه غير معروف
افتراضي رد: استفسار لخبراء شراء الاسلحة من الانترنت

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة basemzero مشاهدة المشاركة
بالنسبه لأرامكس مش بتشحن مسدسات او بنادق سواء رش او ايرسوفت و ده موجود تحت بند Fake/Dummy games
Toy weapons, Paint ball guns, BB guns, Antique
weapons, Swords, Knives, Fake grenades, items
that could be used as weapons… etc.
يعنى لو المسدس وصل للعنوان فى امريكا مش هايتشحن اساسا لمصر
و تقدر تتأكد من الموقع بتاعهم
http://www.shopandship.com/content/u...20page%202.pdf
مع الاسف الشديد.
additional to your point they r not ship gun cleanere any thing have the name gun they r not ship it
elshemerly غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

الكلمات الدلالية (Tags)
airsoft

sponsor links

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع
إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
خطوات شراء منتج ( سكوب او غيرة ) من الانترنت Peace Missile الصيد العام 80 19-09-13 05:50 AM
شراء السكوبات من الانترنت ...دراسه كامله ..هام Peace Missile الصيد العام 28 11-07-17 02:17 AM
استفسار بخصوص الشراء عبر الانترنت غريب عن الدنيا الصيد العام 2 11-07-08 01:40 PM
شراء بنادق ضغط الهواء من الانترنت .. Peace Missile بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها 10 11-07-02 11:30 PM
شراء بندقيه من على الانترنت elshinzawy البنادق الهوائيه 11 11-06-20 01:37 AM


الساعة الآن 02:06 PM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir