الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > ادوات الصيد الثقيله
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

ادوات الصيد الثقيله معلومات عن اادوات الصيد الثقيله

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 12-06-14, 11:40 PM   #13
Consul
الاب الروحي للمنتدى

اوسمتي

الصورة الرمزية Consul

المدينه: مصر المحروسة
Consul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيده
إرسال رسالة عبر Skype إلى Consul
افتراضي رد: مسدس بريتا حي بدون رخصة !!! محتاج رأيكم

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة the necromancer مشاهدة المشاركة
شكرا جدا لنصيحتك الغاليه واهتمامك ولا اتكبر ابدا اني اقبلها من شخص زي حضرتك او غيرك من الحريصين على مصلحة الناس ومن ادرى مننا علما واكبر مننا سنا...
لكن الحاله المرادي مش اني شاكك في المسدس انا واثق فيه وفي قريبي وكلامه ولو المسدس متحول مكنش هيبقى فيه مشكله هغيرله الماسورة وارجعه لطبيعته وخلاص ,
الفكره كلها اني كنت اتمنى ان يكون فيه مقارنة الاتنين قدام بعض الصوت والحي عشان اعرف الفروقات ولو فيه اجزاء تتغير او حاجه تتبدل عشان المسدس يبقى قانوني اعملها .
اكيد حضرتك عارف ان الانسان مننا ضعيف قدام رغباته وهواياته وانا عاشق للأسلحه ومش هقدر اضيع فرصه زي ديه لكن في نفس الوقت عايز اكون في السليم لما اعوز استخدمه .. وكده كده اجزاء الحي هتفضل موجوده لو حبيت ارجعه لحالته كمقتنى وتحفه غاليه .
شكرا لحضرتك
بارك الله فيك أخي الحبيب وإبني الغالي...مش إنت لوحدك كلنا هنا في المنتدى بنحب وعاشقين للسلاح لكن لازم ما نضعفش ونسيطر على رغباتنا ونتحكم في أهوائنا وعواطفنا...هذه ليست بفرصة يخشى عليها من الضياع بل جناية إحراز وحمل سلاح حي بدون ترخيص...ولو عايز سلاح حي شمال السكة معروفة بس تحمل النتيجة والعواقب المؤكده وليست المحتملة...لا تضحك على نفسك فالثمن المدفوع والمقابل لهذه لرغبة الجارفة والنزوة الغير محسوبة فادح وغالي جدا ( حياتك ومستقبلك وخيبة أمل الأهل فيك وحرقة قلبهم عليك )...الشيطان يغويك ويزين لك حتى تقع في المحظور...الشرطة والجيش ليس بساذج أو عبيط والسلاح بهذا الشكل لن يكون في السليم أبدا...لا تخدع نفسك...إذا كان الصوت المعدل لضرب البلي بيتعرف بسهولة ويجرم حامله ويضعه تحت طائلة القانون ويعرضه للحبس الوجوبي والمشدد...فما بالك بالمسدس الحي...سواء سادد ماسورته أو مغيرها بماسورة مسدودة...بيتعرف على طول...أي واحد بيفهم في السلاح ها يعرفه بمجرد ما يمسكه في إيده...ووقتها لن يعفيك من العقوبة إنك مغير ماسورته أو ساددها و أنك إشتريته هكذا ولا تعرف...الجهل بالقانون لا يعفي من العقوبة...الإختيار لك وأنت صاحب القرار ولا يضربك أحد على يدك أو يجبرك على فعل شيئ...إللي قبلنا والأكبر منا سنا قالوا إذا لم تعجبك النصيحة أو لم تكن على هواك فأمامك الحياة مدرسة كبيرة تعلمك الدرس الذي لا تنساه طوال حياتك لأنها لا تعلمك ببلاش بل تأخذ منك مقابل...وأي مقابل...مقابل ثمين وغالي جدا تعيش طول عمرك تسدده...صدقني أنا خايف عليك...اللهم بلغت...اللهم فاشهد...خالص تحياتي...

sponsor links