الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها معلومات عن بنادق ضغط الهواء والرش ومستلزماتها.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 12-07-18, 02:45 PM   #1
ِAhmedAlaa2007
صياد قديم

المدينه: القاهرة
ِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدى
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى ِAhmedAlaa2007 إرسال رسالة عبر Skype إلى ِAhmedAlaa2007
افتراضي عايز مساعدة في تغير البندقية

اولا كل سنة وانتوا طيبين بمناسبة حلول شهر رمضان المعظم اعاده الله علينا بكل خير وتقبل الله منا ومنكم صالح الاعمال
ندخل بقا في الموضوع
طبعا انتوا عارفين اني جديد في الهواية الرائعة دي بس مش جديد اوووي يعني ممكن تقول متقدم شوية والحمد لله ربنا كرمني بنوريكا سبورت نمرة 2 وهي فعلا موس وكل حاجة وانا الحمد لله بقيت كويس اوي في الرماية بس البندقية مش راضية غروري او بمعني تاني ضعيفة ومش بتجيب معايا مدي عالي يعني اخرها 30 متر وده اللي مزعلني نفسي في حاجة تجيب مسافات وتكون بتطلع طاقة عالية حاجة شديدة من الاخر واجيبلها اسكوب وكده يعني (عايز اعيش دور القناصين بقا ههههههههه :p :p) حاجة مثلا ممكن تموت تعلب مثلا يعني
المهم فكرت وقولت لازم اغير البندقية دي في اقرب فرصة فقولت اصاب من استشار (هيا المقولة كده صح ؟؟) ما علينا وقولت اسئل اهل المنتدي العباقرة ايه بقا البندقية اللي ترضي غروري وتحققلي مطلبي
طبعا السؤال التقليدي طب رنج الفلوس
الصراحة انا مش عارف يعني ممكن نختار نوع وبعدها ونشوف حوار الفلوس ده حتي لو هفضل احوش تمن البندقية طول عمري
يالا بقا مستني الردود
ِAhmedAlaa2007 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 12-07-18, 03:53 PM   #2
أحمد عطاالله إبراهيم
صياد قديم

الصورة الرمزية أحمد عطاالله إبراهيم

المدينه: الإسكندرية
أحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيده
افتراضي رد: عايز مساعدة في تغير البندقية

ممكن تجيب نوريكا جيت نمرة اتنين ب 2750 جديدة زيرو ..

وعندك البام 21 برضه ب 2750 جديدة زيرو ..

انا كده قولتلك على حاجة قوية وسعرها حلو .. عايز بقى تدخل فى الديانات مع نفسك ههههههههههه

ممكن الاير كينج توصل 7500 ..

شوف معاك كام وقولى وانا هرشحلك بندقية كويسة
غير مقروء 12-07-18, 04:04 PM   #3
ِAhmedAlaa2007
صياد قديم

ِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدى
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى ِAhmedAlaa2007 إرسال رسالة عبر Skype إلى ِAhmedAlaa2007

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد عطاالله إبراهيم مشاهدة المشاركة
ممكن تجيب نوريكا جيت نمرة اتنين ب 2750 جديدة زيرو ..

وعندك البام 21 برضه ب 2750 جديدة زيرو ..

انا كده قولتلك على حاجة قوية وسعرها حلو .. عايز بقى تدخل فى الديانات مع نفسك ههههههههههه

ممكن الاير كينج توصل 7500 ..

شوف معاك كام وقولى وانا هرشحلك بندقية كويسة
يا باشا انا معايا ربنا ههههههههه تقولي ادخل في الديانات طب بس انا اعرف اجيب جيت يبقا خير وبركة
والله انا رنج فلوسي حسب العروسة اللي هشتريها
يعني انا عندي النوريكا سبورت ممكن ابيعها كمان في براوني بي 4 وانا معايا مبلغ صغير كده يجي 500 جنيه يعني هيبقا معايا مبلغ كويس بس بيني وبينك مش عايز ابيع البراوني هوا اخري ابيع النوريكا و احط عليها 500 جنيه واخلي الحاج يكملي
طب من وجهة نظرك ايه احسن البام ولا الجيت ؟
غير مقروء 12-07-18, 04:11 PM   #4
أحمد عطاالله إبراهيم
صياد قديم

الصورة الرمزية أحمد عطاالله إبراهيم

المدينه: الإسكندرية
أحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيده

من وجهة نظرى وتجربتى الجيت جميلة جدا وخفيفة ودقيقة وبتجمع .. وصيانتها سهلة جدا ..

انما البام تقيلة نوعا ما .. ونظام العتلة ده صعب شوية عن الكسر فى الصيانة .. بس بينى وبينك البام لو ظبطتها وركبتلها اجزاء من الديانا بتبقى خطيييرة وممكن تتفوق عالديانا كمان ..

بس انا من رايى خليك فى الجيت .. واهى نوريكا برضه .. عشان ما تفتقدش المزة الحالية ( السبورت )

ولو عايز تبيع السبورت لو حالتها كويسة ممكن تجيبلك فى حدود 1200 او اقل حاجة بسيطه + 500 يعنى قول دخلت فى 1700 وخلى الحاج يزودلك الف جندى وجيب الجيت وركب عليها السكوب وادعيلى ..
غير مقروء 12-07-18, 04:43 PM   #5
ِAhmedAlaa2007
صياد قديم

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد عطاالله إبراهيم مشاهدة المشاركة
من وجهة نظرى وتجربتى الجيت جميلة جدا وخفيفة ودقيقة وبتجمع .. وصيانتها سهلة جدا ..

انما البام تقيلة نوعا ما .. ونظام العتلة ده صعب شوية عن الكسر فى الصيانة .. بس بينى وبينك البام لو ظبطتها وركبتلها اجزاء من الديانا بتبقى خطيييرة وممكن تتفوق عالديانا كمان ..

بس انا من رايى خليك فى الجيت .. واهى نوريكا برضه .. عشان ما تفتقدش المزة الحالية ( السبورت )

ولو عايز تبيع السبورت لو حالتها كويسة ممكن تجيبلك فى حدود 1200 او اقل حاجة بسيطه + 500 يعنى قول دخلت فى 1700 وخلى الحاج يزودلك الف جندى وجيب الجيت وركب عليها السكوب وادعيلى ..
طب تمام يعني خلينا في الجيت
بس النوريكا تجيب 1200 بس !!
دي لسه زيرو مضربتش غير اقل من 200 طلقة وكلهم جامو ماتش ويجي 50 مارسمان بس
بس عارف يا صاحبي الديانات دي تفتح النفس
دي بيقولك ان الايركنج وعلي بعد 70 متر وباستخدام الجامو ماتش قادرة علي الاحتفاظ بطاقة 11 جول وهيا كافية لقتل ارنب بري
يا عيني عليا بندقتي السبورت بتطلع 8.7 جول من عند فوهة المسورة ههههههههههههه
غير مقروء 12-07-18, 05:47 PM   #6
Amiroz
صياد متقدم

Amiroz في بداية الطريقAmiroz في بداية الطريقAmiroz في بداية الطريقAmiroz في بداية الطريق

والله انا ليا رأي شخصي لو تحب تسأل علية .

لو هتفكر في البام او الجيت شوفك هانتر 440 مستعملة بحالة كويسة

ويبقي انت معاك حاجة للعمر الطويل وياسلام لو بعد شوية كمان قدرت تجبلها سوستة تيتان

انا حاليا معايا البندقية دي واكتر من حد من خبراء الهوايا وانا بغير ل CFX Royal نصحني ان الهانتر أفضل.

وربنا يرزقك الخير ان شاء الله
Amiroz غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-07-18, 05:56 PM   #7
كريم ابو العلا
صياد نشيط

الصورة الرمزية كريم ابو العلا

كريم ابو العلا في بداية الطريقكريم ابو العلا في بداية الطريقكريم ابو العلا في بداية الطريق

على البركة ياباشا وعقبال الاربجيه ان شاء الله
كريم ابو العلا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-07-18, 05:58 PM   #8
كريم ابو العلا
صياد نشيط

الصورة الرمزية كريم ابو العلا

كريم ابو العلا في بداية الطريقكريم ابو العلا في بداية الطريقكريم ابو العلا في بداية الطريق

وكان ليه استفسار بعد اذنك هى النوريكا سبورت عامله كام جديدة
كريم ابو العلا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-07-18, 06:00 PM   #9
عادل عبده
صياد قديم

الصورة الرمزية عادل عبده

المدينه: القطاميه
عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amiroz مشاهدة المشاركة

ويبقي انت معاك حاجة للعمر الطويل وياسلام لو بعد شوية كمان قدرت تجبلها سوستة تيتان

انا حاليا معايا البندقية دي واكتر من حد من خبراء الهوايا وانا بغير ل cfx royal نصحني ان الهانتر أفضل.

صح يا بشمهندس الهانتر افضل بندقيه قويه ودقيقه محترمه وخفيفه وقصيره
وقطع غيارها موجوده وممكن تحطلها سوسته تايتنن هتبقى بشعه قوه مفرطه ودقه عاليه مع الاحتفاظ بالشكل الجميل والانسيايبه ولوزن المعقول جدا
اوعى تغيرها وربنا يباركلك فيها

اللهم انى استغفرك واتوب اليك

*اللهم انت ربى لا اله الا انت سبحانك خلقتنى وانا عبدك وانا على عهدك ووعدك ما استطعت اعوذ بك من شر ماصنعت ابوء لك بنعمتك على وابوء لك بزنبى فأغفر لى فأنهه لايغفر الزنوب الا انت *
عادل عبده غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-07-18, 07:33 PM   #10
M.SHADY
مشرف قسم السوق و المسابقات

اوسمتي

الصورة الرمزية M.SHADY

المدينه: القاهره
M.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدى
إرسال رسالة عبر MSN إلى M.SHADY

يا باشا الكلمه اسمها . لا خاب من استشار
غير مقروء 12-07-18, 08:15 PM   #11
ِAhmedAlaa2007
صياد قديم

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amiroz مشاهدة المشاركة

انا حاليا معايا البندقية دي واكتر من حد من خبراء الهوايا وانا بغير ل cfx royal نصحني ان الهانتر أفضل.

المشكلة اني مش بحب المستعمل او الاصح بخاف منه
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كريم ابو العلا مشاهدة المشاركة
على البركة ياباشا وعقبال الاربجيه ان شاء الله
شكرا علي المرور

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كريم ابو العلا مشاهدة المشاركة
وكان ليه استفسار بعد اذنك هى النوريكا سبورت عامله كام جديدة
تقريبا من 1400 - 1800
والخبراء يفيدوك اكتر مني

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عادل عبده مشاهدة المشاركة
صح يا بشمهندس الهانتر افضل بندقيه قويه ودقيقه محترمه وخفيفه وقصيره
وقطع غيارها موجوده وممكن تحطلها سوسته تايتنن هتبقى بشعه قوه مفرطه ودقه عاليه مع الاحتفاظ بالشكل الجميل والانسيايبه ولوزن المعقول جدا
اوعى تغيرها وربنا يباركلك فيها
عادل باشا تحياتي وشكرا علي ابداء الرأي
طب طالما كده هيا عاملة كام جديدة والاقيها فين اصلي عارف انها نادرة شوية

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m.shady مشاهدة المشاركة
يا باشا الكلمه اسمها . لا خاب من استشار

مهو انا بردوا بقول في حاجة غلط !!
شكرا يا صاحبي علي المرور

sponsor links