الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > سوق المنتدى > محدثات الصوت
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

محدثات الصوت محدثات الصوت.

موضوع مغلق

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 13-08-29, 08:34 PM   #1
الذهبي
صياد متقدم

الصورة الرمزية الذهبي

المدينه: بورســعيد
الذهبي حائز على اهتمام المنتدىالذهبي حائز على اهتمام المنتدىالذهبي حائز على اهتمام المنتدىالذهبي حائز على اهتمام المنتدىالذهبي حائز على اهتمام المنتدىالذهبي حائز على اهتمام المنتدىالذهبي حائز على اهتمام المنتدىالذهبي حائز على اهتمام المنتدىالذهبي حائز على اهتمام المنتدىالذهبي حائز على اهتمام المنتدىالذهبي حائز على اهتمام المنتدى
افتراضي رد: استشارة فى مسدس صوت

بص يا غالي ومع أحترام جميع الأراء والأعضاء أحسن مسدس صوت هو الجاكال ديوال النسخة الجديدة منه المقبض بتاعه سادة ما فيهوش تعرجات أحسن ليه :

1- إنسى حشر الطلقات نهائيا × (بس التزييت والنضافة بالــ w40) غير كده أي طبنجة لازم مع الوقت هتحشر مع كمية البارود.
2- شكل المسدس البريتا الحي يعني صعب أى حد يفرقه لازم خبرة غير أنه وزنه ثقيل .
3- أحسن مسدس يضرب بلى من غير نزاع بعد التجربة مع عدة أنواع من غير طبة.
4- صوت عالي جدا مع أي نوع طلق حتى لو التركي الرخيص.
5- الجاكال الجديد أحسن ميكانيزيوم من القديم بعد التفكيك لأصغر جزء والمقارنة.
6- متنساش الألى بتاعه رهيب الخزنة الــ 25 بتخلص في ثانيتين.
7- وأخيرا أحسن ماسورة مسدس صوت عن ثقة وتجربة لسبب نسبة حديد وسمك داخلي.
8- توافر قطع الغيار ومنتشرة عند أي حد.
9- الهيكل العام شديد مع أنه أنتومونيا بس بيستحمل عن تجربة.
10- مفتاح للتحويل بين الفردي والألي وغلق الزناد للأمان غير الأمان الي في الخلف الي بيمنع رجوع الأجزاء طبعا بيجي مش شغال أنت بتعمله لو عندك خبرة وسهل.
11- للأمانة اللون بتاعه عاوز محافظة في الإستعمال عشان ما يطلعش أو الأحسن يندهن في أي ورشة مش مشكلة كبيرة.

أي إستفسار أنا في الخدمة وأنا معايا التحفة ديه بصراحة أحسن مسدس صوت. ومشكلته اليومين دول أن الشرطة بتتكلم على موضوع الماسورة المفتوحة وفيها حبس وغرامة ده غير البهدلة.

**سبحان الله وبحمدة :: سبحان الله العظيم**
الذهبي غير متواجد حالياً  
sponsor links
غير مقروء 13-08-29, 10:42 PM   #2
رامى الدالى
صياد متفاعل

رامى الدالى في بداية الطريقرامى الدالى في بداية الطريقرامى الدالى في بداية الطريقرامى الدالى في بداية الطريقرامى الدالى في بداية الطريقرامى الدالى في بداية الطريقرامى الدالى في بداية الطريقرامى الدالى في بداية الطريق
Lightbulb رد: استشارة فى مسدس صوت

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الذهبي مشاهدة المشاركة
بص يا غالي ومع أحترام جميع الأراء والأعضاء أحسن مسدس صوت هو الجاكال ديوال النسخة الجديدة منه المقبض بتاعه سادة ما فيهوش تعرجات أحسن ليه :

1- إنسى حشر الطلقات نهائيا × (بس التزييت والنضافة بالــ w40) غير كده أي طبنجة لازم مع الوقت هتحشر مع كمية البارود.
2- شكل المسدس البريتا الحي يعني صعب أى حد يفرقه لازم خبرة غير أنه وزنه ثقيل .
3- أحسن مسدس يضرب بلى من غير نزاع بعد التجربة مع عدة أنواع من غير طبة.
4- صوت عالي جدا مع أي نوع طلق حتى لو التركي الرخيص.
5- الجاكال الجديد أحسن ميكانيزيوم من القديم بعد التفكيك لأصغر جزء والمقارنة.
6- متنساش الألى بتاعه رهيب الخزنة الــ 25 بتخلص في ثانيتين.
7- وأخيرا أحسن ماسورة مسدس صوت عن ثقة وتجربة لسبب نسبة حديد وسمك داخلي.
8- توافر قطع الغيار ومنتشرة عند أي حد.
9- الهيكل العام شديد مع أنه أنتومونيا بس بيستحمل عن تجربة.
10- مفتاح للتحويل بين الفردي والألي وغلق الزناد للأمان غير الأمان الي في الخلف الي بيمنع رجوع الأجزاء طبعا بيجي مش شغال أنت بتعمله لو عندك خبرة وسهل.
11- للأمانة اللون بتاعه عاوز محافظة في الإستعمال عشان ما يطلعش أو الأحسن يندهن في أي ورشة مش مشكلة كبيرة.

أي إستفسار أنا في الخدمة وأنا معايا التحفة ديه بصراحة أحسن مسدس صوت. ومشكلته اليومين دول أن الشرطة بتتكلم على موضوع الماسورة المفتوحة وفيها حبس وغرامة ده غير البهدلة.

ربنا يباركلك يا غالى على ردك الرائع بس كنت عايز اعرف سعره كام معندكش فكرة
رامى الدالى غير متواجد حالياً  
غير مقروء 13-08-30, 08:35 AM   #3
الذهبي
صياد متقدم

الصورة الرمزية الذهبي

المدينه: بورســعيد
الذهبي حائز على اهتمام المنتدىالذهبي حائز على اهتمام المنتدىالذهبي حائز على اهتمام المنتدىالذهبي حائز على اهتمام المنتدىالذهبي حائز على اهتمام المنتدىالذهبي حائز على اهتمام المنتدىالذهبي حائز على اهتمام المنتدىالذهبي حائز على اهتمام المنتدىالذهبي حائز على اهتمام المنتدىالذهبي حائز على اهتمام المنتدىالذهبي حائز على اهتمام المنتدى
افتراضي رد: استشارة فى مسدس صوت

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رامى الدالى مشاهدة المشاركة

ربنا يباركلك يا غالى على ردك الرائع بس كنت عايز اعرف سعره كام معندكش فكرة
في حدود 1750 لـــ 1850 على حسب المكان والتاجر

وبالنسبة للطلق أي طلق شغال معاه بس الأحسن خليك في التركي الذهبي محفور على الطلقة من ورا (o.z.k 9m p.k) وده سعر الطلقة من 4 لــ 5

وبالنسبة للألماني الطلقة محفور عليها من ورا ( r.w.s 9m p.a.k) وده سعره من 7 لــ 9 وده أنضف نوع طلق والأقوى بالنسبة للصوت

**سبحان الله وبحمدة :: سبحان الله العظيم**
الذهبي غير متواجد حالياً  
غير مقروء 13-08-31, 10:20 PM   #4
رامى الدالى
صياد متفاعل

رامى الدالى في بداية الطريقرامى الدالى في بداية الطريقرامى الدالى في بداية الطريقرامى الدالى في بداية الطريقرامى الدالى في بداية الطريقرامى الدالى في بداية الطريقرامى الدالى في بداية الطريقرامى الدالى في بداية الطريق
Lightbulb رد: استشارة فى مسدس صوت

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الذهبي مشاهدة المشاركة
في حدود 1750 لـــ 1850 على حسب المكان والتاجر

وبالنسبة للطلق أي طلق شغال معاه بس الأحسن خليك في التركي الذهبي محفور على الطلقة من ورا (o.z.k 9m p.k) وده سعر الطلقة من 4 لــ 5

وبالنسبة للألماني الطلقة محفور عليها من ورا ( r.w.s 9m p.a.k) وده سعره من 7 لــ 9 وده أنضف نوع طلق والأقوى بالنسبة للصوت
مشكور يا كبير على ردودك الكتير
خلينا فى الامانى....مش هتفكر تغيره تانى
رامى الدالى غير متواجد حالياً  
موضوع مغلق

sponsor links