الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > رابطة مالكى الاسلحه

رابطة مالكى الاسلحه منتدى يشمل كل المعلومات عن مزايا وعيوب كل سلاح والاعضاء المالكين له على المنتدىات

إضافة رد
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-06-20, 01:12 AM   #1
الأفوكاتو
صياد قديم
 
الصورة الرمزية الأفوكاتو
 
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المدينه: الجيزة
المشاركات: 1,294
معدل تقييم المستوى: 15
الأفوكاتو في بداية الطريقالأفوكاتو في بداية الطريقالأفوكاتو في بداية الطريقالأفوكاتو في بداية الطريقالأفوكاتو في بداية الطريقالأفوكاتو في بداية الطريقالأفوكاتو في بداية الطريقالأفوكاتو في بداية الطريقالأفوكاتو في بداية الطريقالأفوكاتو في بداية الطريقالأفوكاتو في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى الأفوكاتو
افتراضي رابطة مالكي الايكول تونا

علي غرار البنادق .. فقمت بعمل فكرة رابطة تجمع كل من يمتلك هذا المسدس القيم .
وعلي العضو الذي يمتلك مسدس ايكول تونا أن يدخل ويكتب اسمه .. ليسجل نفسه ويصبح من أعضاء الرابطة .. ويفضل وضع صورة للمسدس .
أهداف الرابطة :
1- معرفة مميزات وعيوب السلاح .. حتي يتمكن المقبل علي الشراء من تكوين فكرة عن السلاح من خلال أراء وتجارب أعضاء الرابطة .
2- حصر أعداد الأعضاء الذين يمتلكون هذه التحفة وتعارفهم فيما بينهم .
3- تكوين مجموعة لكل سلاح .
4- مساعدة الأخرين عند حدوث أي مشكلة (لا قدر الله) في المسدس .
5- أجمل شئ هو متابعة أخبار سلاحك .. عن طريق وضع أحدث الصور والفيديو والاكسسوارات .
خالص تحياتي للجميـــــــــــــــــــــــــــع
__________________
خالص تحياتي للجميـــــــــــــــــــــــــــــع

" لا يجب أن تقول كل ما تعرف . . ولكن يجب أن تعرف كل ما تقول "
الأفوكاتو غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 11-06-20, 01:15 AM   #2
omar ayman
صياد متفاعل
 
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المدينه: الجيزة
المشاركات: 61
معدل تقييم المستوى: 5
omar ayman مستواه غير معروفomar ayman مستواه غير معروفomar ayman مستواه غير معروف
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

عمر ايمن ،صوته كويس مع الطلق الذهبي بس ضعيف جدا مع الفضي،،جبته من احد الاعضاء هنا بس اتخضيت لما عرفت انه مش تركي في منه صيني
omar ayman غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-20, 06:15 PM   #3
كفافى1
صياد متقدم
 
الصورة الرمزية كفافى1
 
تاريخ التسجيل: Feb 2011
المدينه: شبرا - مصر
المشاركات: 687
معدل تقييم المستوى: 9
كفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريق
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

عندى واحد تونة فوق الوصف اللى عايز يحارب بيه يقوللى والحمد لله ما بيكدبش ودقة فى التصويب
تحياتى

ياسر الكفافى
__________________
ياسر الكفافى
كفافى1 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-20, 07:39 PM   #4
Mo0oOo0oRA
صياد نشيط
 
الصورة الرمزية Mo0oOo0oRA
 
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المشاركات: 282
معدل تقييم المستوى: 6
Mo0oOo0oRA مستواه غير معروفMo0oOo0oRA مستواه غير معروف
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كفافى1 مشاهدة المشاركة
عندى واحد تونة فوق الوصف اللى عايز يحارب بيه يقوللى والحمد لله ما بيكدبش ودقة فى التصويب
تحياتى

ياسر الكفافى

حضرتك عارضه للبيع
و لو كده السعر لو سمحت ؟
Mo0oOo0oRA غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-20, 07:42 PM   #5
الأفوكاتو
صياد قديم
 
الصورة الرمزية الأفوكاتو
 
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المدينه: الجيزة
المشاركات: 1,294
معدل تقييم المستوى: 15
الأفوكاتو في بداية الطريقالأفوكاتو في بداية الطريقالأفوكاتو في بداية الطريقالأفوكاتو في بداية الطريقالأفوكاتو في بداية الطريقالأفوكاتو في بداية الطريقالأفوكاتو في بداية الطريقالأفوكاتو في بداية الطريقالأفوكاتو في بداية الطريقالأفوكاتو في بداية الطريقالأفوكاتو في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى الأفوكاتو
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mo0ooo0ora مشاهدة المشاركة

حضرتك عارضه للبيع
و لو كده السعر لو سمحت ؟
هو بيوصفه مش عارضه .. لأن ممنوع وضع اعلانات بيع او شراء في هذا القسم
خالص تحياتي للجميـــــــــــــــــــــع
__________________
خالص تحياتي للجميـــــــــــــــــــــــــــــع

" لا يجب أن تقول كل ما تعرف . . ولكن يجب أن تعرف كل ما تقول "
الأفوكاتو غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-20, 08:07 PM   #6
smsmn8888
صياد قديم
 
الصورة الرمزية smsmn8888
 
تاريخ التسجيل: Jan 2009
المشاركات: 2,653
معدل تقييم المستوى: 21
smsmn8888 في بداية الطريقsmsmn8888 في بداية الطريقsmsmn8888 في بداية الطريقsmsmn8888 في بداية الطريقsmsmn8888 في بداية الطريقsmsmn8888 في بداية الطريقsmsmn8888 في بداية الطريقsmsmn8888 في بداية الطريقsmsmn8888 في بداية الطريقsmsmn8888 في بداية الطريق
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

سمسم انا بقي معايا التركي التركي
__________________
لا تعليق
smsmn8888 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-20, 08:08 PM   #7
smsmn8888
صياد قديم
 
الصورة الرمزية smsmn8888
 
تاريخ التسجيل: Jan 2009
المشاركات: 2,653
معدل تقييم المستوى: 21
smsmn8888 في بداية الطريقsmsmn8888 في بداية الطريقsmsmn8888 في بداية الطريقsmsmn8888 في بداية الطريقsmsmn8888 في بداية الطريقsmsmn8888 في بداية الطريقsmsmn8888 في بداية الطريقsmsmn8888 في بداية الطريقsmsmn8888 في بداية الطريقsmsmn8888 في بداية الطريق
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كفافى1 مشاهدة المشاركة
عندى واحد تونة فوق الوصف اللى عايز يحارب بيه يقوللى والحمد لله ما بيكدبش ودقة فى التصويب
تحياتى

ياسر الكفافى
تا اعلان للبيع يعني ولا اةةة ولا انت بتزل فينا انك بتنشل بية ولا اةةة بالضبط
__________________
لا تعليق
smsmn8888 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-20, 10:09 PM   #8
zrebw
صياد جديد
 
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المشاركات: 19
معدل تقييم المستوى: 5
zrebw مستواه غير معروف
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

momken n3`ayar fe lon elma2bad beta3o?
zrebw غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-21, 01:17 AM   #9
guns
صياد نشيط
 
الصورة الرمزية guns
 
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 262
معدل تقييم المستوى: 6
guns مستواه غير معروف
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

انا املك ايكول تونا وهوا مسدس ممتاز جدا بضرب بية طلق الماني ببلية نمرة 3 وبيشد اجزاء اتوماتيك بدون وجود طبة انا مسمية المدفع الصغير
guns غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-21, 11:06 AM   #10
silver_5000
صياد نشيط
 
الصورة الرمزية silver_5000
 
تاريخ التسجيل: Mar 2011
المدينه: الجيزة
المشاركات: 422
معدل تقييم المستوى: 7
silver_5000 في بداية الطريقsilver_5000 في بداية الطريقsilver_5000 في بداية الطريقsilver_5000 في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى silver_5000
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

أحمد رأفت , معايا الايكول تونا ماسورة مفتوحة , تحفة ف موضوع البلى تاثير قوى جدا , و دقة كبيرة جدا , و سيمى اوتوماتيك , و الاهم من كل ده ان ده من غير اى تعديلات غير فك الطبة , بس عيبه شكله او حجمه الصغير اللى ساعات بيبقى ميزة و ساعات بيبقى عيب
__________________
أشهد أن لا إله إلا الله و أن سيدنا محمد عبد الله و رسوله
و أن عيسى بن مريم عبد الله و رسوله
و أنه كلمة الله و روحه ألقاها إلى مريم البتول
و أن الجنة حق , و أن النار حق

silver_5000 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-21, 11:43 AM   #11
سامح وهيب
صياد جديد
 
تاريخ التسجيل: May 2011
المدينه: شبرا
المشاركات: 38
معدل تقييم المستوى: 5
سامح وهيب مستواه غير معروفسامح وهيب مستواه غير معروف
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

سؤال ,اذا كنت اريد شراء مسدس تونا . هل توجد وسيله للتمييز بين التركى و الصينى ؟
سامح وهيب غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-22, 12:00 AM   #12
egyptusman
صياد متفاعل
 
الصورة الرمزية egyptusman
 
تاريخ التسجيل: May 2011
المشاركات: 178
معدل تقييم المستوى: 5
egyptusman مستواه غير معروف
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سامح وهيب مشاهدة المشاركة
سؤال ,اذا كنت اريد شراء مسدس تونا . هل توجد وسيله للتمييز بين التركى و الصينى ؟
وانا باضم صوتى للاستاذ سامح وعاوز أعرف النقطه دى ... وكمان ازاى أعرف اذا كان فرز أول أو تانى .... وشكرا لكــــــــــــم
egyptusman غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-22, 01:37 AM   #13
zrebw
صياد جديد
 
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المشاركات: 19
معدل تقييم المستوى: 5
zrebw مستواه غير معروف
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

howa el volga shabaho shewaya bas mesh 3aref ado fe el7agm walla eh?
zrebw غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-22, 07:30 PM   #14
أبو مهند
صياد جديد
 
تاريخ التسجيل: Jun 2011
المدينه: بورسعيد
المشاركات: 42
معدل تقييم المستوى: 5
أبو مهند مستواه غير معروف
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

أنا إن شاء الله حشتري في خلال أيام إسمحولي أنضم للرابطة مقدما
__________________
" وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَنْ يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُبِينًا "

" إِنَّمَا كَانَ قَوْلَ الْمُؤْمِنِينَ إِذَا دُعُوا إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ لِيَحْكُمَ بَيْنَهُمْ أَنْ يَقُولُوا سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ "

سبيل المؤمنين

الحديث الحسن بين الحد والحجية
أبو مهند غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-22, 10:32 PM   #15
A.Seif
صياد نشيط
 
تاريخ التسجيل: Jun 2011
المشاركات: 400
معدل تقييم المستوى: 7
A.Seif في بداية الطريقA.Seif في بداية الطريقA.Seif في بداية الطريقA.Seif في بداية الطريق
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

السلام عليكم
انا عندى ايكول تونا..اشتريته من حوالى 3 شهور ..لم يعجبنى بالبدايه و استخفيت به لصغر حجمه و لمنشأه التركى,,لكن بعد ان تواصلت مع الصديق الجميل الاستاذ سمسم و تفضل مشكورا بكل كرم وذودنى من خلال خبرته بكل المعلومات عن التونا وكيفيه صيانته...بصراحه اقتنعت به و وحولته الى اطلاق البلى و كانت قوه الصوت وقوه البليه مفاجأه مذهله لى بصراحه و صرفت النظر عن شراء بديله...التونا مع الطلق الالمانى رهيب ...لكن يجب مراعاه انه لظروف الدفاع عن النفس فقط و للبلطجيه فقط و ليس للاطلاق عمال على بطال للسلامه اولا و للحفاظ على عمره الافتراضى ثانيا............
شكرا جزيلا للافوكاتو صاحب فكره الرابطه و ارجو الانضمام للرابطه
أحمد سيف
__________________
اللهم إحفظ مصر و أهلها
A.Seif غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-22, 11:13 PM   #16
كفافى1
صياد متقدم
 
الصورة الرمزية كفافى1
 
تاريخ التسجيل: Feb 2011
المدينه: شبرا - مصر
المشاركات: 687
معدل تقييم المستوى: 9
كفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريق
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

منور الرابطة يا كبير
__________________
ياسر الكفافى
كفافى1 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-22, 11:17 PM   #17
كفافى1
صياد متقدم
 
الصورة الرمزية كفافى1
 
تاريخ التسجيل: Feb 2011
المدينه: شبرا - مصر
المشاركات: 687
معدل تقييم المستوى: 9
كفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريق
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

التونة بعتى انا وانا بوصفهة لاخواتى مش للبيع ماشى يا سمسم
__________________
ياسر الكفافى
كفافى1 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-24, 06:26 AM   #18
أبو مهند
صياد جديد
 
تاريخ التسجيل: Jun 2011
المدينه: بورسعيد
المشاركات: 42
معدل تقييم المستوى: 5
أبو مهند مستواه غير معروف
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

الحمد لله تم الشراء يوم أمس
كدة بقيت في الرابطة
__________________
" وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَنْ يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُبِينًا "

" إِنَّمَا كَانَ قَوْلَ الْمُؤْمِنِينَ إِذَا دُعُوا إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ لِيَحْكُمَ بَيْنَهُمْ أَنْ يَقُولُوا سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ "

سبيل المؤمنين

الحديث الحسن بين الحد والحجية
أبو مهند غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-30, 08:09 PM   #19
mzkader
صياد متقدم
 
الصورة الرمزية mzkader
 
تاريخ التسجيل: Jun 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 739
معدل تقييم المستوى: 18
mzkader لديه مشاركات جيدهmzkader لديه مشاركات جيدهmzkader لديه مشاركات جيدهmzkader لديه مشاركات جيدهmzkader لديه مشاركات جيدهmzkader لديه مشاركات جيدهmzkader لديه مشاركات جيدهmzkader لديه مشاركات جيدهmzkader لديه مشاركات جيدهmzkader لديه مشاركات جيدهmzkader لديه مشاركات جيده
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

انا عندى مشكلة مع التونة ياريت حد يساعدنى فيها لما بشد الاجزاء ويسحب رصاصة بلاقى فرق ملحوظ لدرجة انى بشوف الرصاصة مع العلم ان الفرق ده مش موجود لو مافيش رصاصة برجاء الافادة مع العلم ان العيب ده ظهر لما فكيت المسدس وجمعتوا تانى
و جزاكم الله خيرا
mzkader غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-04, 06:38 AM   #20
hany_eg
صياد جديد
 
تاريخ التسجيل: Jul 2011
المشاركات: 2
معدل تقييم المستوى: 0
hany_eg مستواه غير معروف
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

انا عندى تونا تركى أصلى ومحول الى بلية فهل فى خطر من تحويله وهل له طلقات حيه وما هى عيبوبه وما هى مميزاته جزاكم الله خيرا
hany_eg غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-04, 02:55 PM   #21
mzkader
صياد متقدم
 
الصورة الرمزية mzkader
 
تاريخ التسجيل: Jun 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 739
معدل تقييم المستوى: 18
mzkader لديه مشاركات جيدهmzkader لديه مشاركات جيدهmzkader لديه مشاركات جيدهmzkader لديه مشاركات جيدهmzkader لديه مشاركات جيدهmzkader لديه مشاركات جيدهmzkader لديه مشاركات جيدهmzkader لديه مشاركات جيدهmzkader لديه مشاركات جيدهmzkader لديه مشاركات جيدهmzkader لديه مشاركات جيده
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

من الواضح ان ماحدش عنده تونا ولا سلمون ولا سمك خالص :-) ياريت الخبرة يساعده المبتدئين الــ زى حالاتى
mzkader غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-05, 01:40 AM   #22
اف ام
صياد متفاعل
 
الصورة الرمزية اف ام
 
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المشاركات: 87
معدل تقييم المستوى: 0
اف ام غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهاف ام غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معه
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

مطلووووووووووب كاتم صوت ايكول تونا الصغير ال 8 ملى البلى ابو ماسوره مفتوحه بليزز محتاج كاتم
__________________
ان الحماقه اعيت من يداويها
اف ام غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-07, 12:48 PM   #23
اف ام
صياد متفاعل
 
الصورة الرمزية اف ام
 
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المشاركات: 87
معدل تقييم المستوى: 0
اف ام غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهاف ام غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معه
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

معايا تونا بلى ومحتاج كاتم صوت الى عندو كاتم تونا يقول
__________________
ان الحماقه اعيت من يداويها
اف ام غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-11, 04:46 PM   #24
wael hassan
صياد جديد
 
تاريخ التسجيل: Oct 2010
المدينه: nasrcity,cairo
المشاركات: 32
معدل تقييم المستوى: 5
wael hassan مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر MSN إلى wael hassan
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

السلام عليكم
بصراحة الموضوع ده جه فى وقته , انا عندى مسدس ايكول تونا بس مش عارف اجيب طلق البلى الألمانى او اى نوع نضيف منين , برجاء المساعدة .........وشكرا
__________________
سبحان الله وبحمدة سبحان الله العظيم
wael hassan غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-12, 05:52 AM   #25
اف ام
صياد متفاعل
 
الصورة الرمزية اف ام
 
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المشاركات: 87
معدل تقييم المستوى: 0
اف ام غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهاف ام غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معه
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

وائل حسنن الطلق البلى انا جايب الكرتونه منو ب 350 تقريبا طلق فضى كده مش اصفر طبعا وطبعا فيه بليه من قدام وجرتو الطلقه تقريبا ب 5 جنيه العلبه فيها 50
__________________
ان الحماقه اعيت من يداويها
اف ام غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-14, 09:35 PM   #26
الفقير الي الله
صياد متفاعل
 
تاريخ التسجيل: Mar 2011
المدينه: القاهره
المشاركات: 58
معدل تقييم المستوى: 5
الفقير الي الله مستواه غير معروف
Post رد: رابطة مالكي الايكول تونا

انا خدت واحد من سمسم من حوالي 3 شهور وهو رائع (المسدس و سمسم ) وحجمه الصغير مفيد جدا لان في اماكن بيفتشو فيها السيارات فلو حطيته في جيبك محدش هيحس بيه ويقرفك .. انا بحب الايكول تونا
الفقير الي الله غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-15, 04:52 AM   #27
اف ام
صياد متفاعل
 
الصورة الرمزية اف ام
 
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المشاركات: 87
معدل تقييم المستوى: 0
اف ام غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهاف ام غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معه
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

يا الفقير الا الله هل جربت تنشن بيه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
__________________
ان الحماقه اعيت من يداويها
اف ام غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-15, 08:22 AM   #28
ms3111
صياد نشيط
 
تاريخ التسجيل: Mar 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 355
معدل تقييم المستوى: 6
ms3111 مستواه غير معروفms3111 مستواه غير معروف
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

انا معاية ايكول تونا سلفر بس انا الى منكلة وححط صورة قريبا صوتة جامد جدا ممتاز فى ضرب البلى
ms3111 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-17, 08:32 PM   #29
الفقير الي الله
صياد متفاعل
 
تاريخ التسجيل: Mar 2011
المدينه: القاهره
المشاركات: 58
معدل تقييم المستوى: 5
الفقير الي الله مستواه غير معروف
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اف ام مشاهدة المشاركة
يا الفقير الا الله هل جربت تنشن بيه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مجربتش علي أهداف دقيقه لكن البلي عموما مش دقيق في التنشين لان الماسوره مفيهاش ششخانات وعموما انت مش هتنشن اوي يعني و بمجرد الخصم ما يشعر ان فيه مقذوف بيخرج لازم يفلسع
__________________
واحد و أربعون عاما أسير الي الله ... أوشكت أن أصل
الفقير الي الله غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-09-13, 01:52 AM   #30
alaashady
صياد جديد
 
تاريخ التسجيل: May 2011
المدينه: مصر - الاسكندرية
المشاركات: 5
معدل تقييم المستوى: 0
alaashady مستواه غير معروف
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

والله العظيم المسدس ده تحفة ... انا اشتريتو في شهر 3 اللي فات ... وكنت مبسوط قوي منو وجربتو كذا مرة على مثلا باب الجراش وكان بيخرم الصاج زي بدون ما يهزو ودقتو عالية ... وبصراحة حجمو الصغير ميزتو انو بيسهل شيلو وسهل تخبيه في العربية ........ المشكلة ان ده بردو مشكلة في أنك ما تقدرش تستخدمو للحماية كشكل قدام الناس انك مسلح أو تهت بيه حد بيتعرضلك ... لأنو هايضحك علي لو طلعتو .. هوا هايطلع لما تقرر تتعامل بيه علاطول ........... وللسبب ده انا بعتو واشتريت الجاكال دوال كومباكت ابو ماسورة مفتوحة ... هو شكلو جامد جدا وماسكته حلوة قوي ... بس مسدس اونطه .. لا دقة ولا قوة .. بس صوت وخلاص والطلقات غالبا بتتحشر فيه بمعدل 3 الى 5 .. لذلك انا بانصح باستخدام الجاكال كمسدس صوت وشكل حلو قوي واستخدم معاه طلقات صوت الماني هايديك أداء حلو قوي ... بس المعدل منو بلي ..مالوش لازمة وفي رأي يقلل قيمتو كمان
alaashady غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-11-08, 11:09 PM   #31
heshamhassan2011
صياد متفاعل
 
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المشاركات: 123
معدل تقييم المستوى: 5
heshamhassan2011 مستواه غير معروف
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

انا معايا مسدس ايكول تونا جديد لونه سيلفر مسوره مقفوله الحقيقه مستخدمتهوش كتير بس صوته جامد جدا و كمان بيضرب الخزنه بسرعه و مفيش مشكله بس الحقيقه انا عايز احوله علشان يضرب بلي حديد و مش عارف الطريقه ازاي يا ريت تساعدوني و شكرا
heshamhassan2011 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-11-09, 10:11 AM   #32
heshamhassan2011
صياد متفاعل
 
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المشاركات: 123
معدل تقييم المستوى: 5
heshamhassan2011 مستواه غير معروف
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

ايه يا جماعه محدش يعرف يتحول ازاي ولا ايه و بعد ما يتحول حيضرب الرصاص و را بعضو و لا لازم تشد الاجزاء بعد كل رصاصه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ و شكرااا
heshamhassan2011 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-11-12, 12:39 AM   #33
forexawy
صياد جديد
 
تاريخ التسجيل: Nov 2011
المشاركات: 26
معدل تقييم المستوى: 5
forexawy مستواه غير معروف
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

من مالكي الايكول تونا برضه...الحقيقة مجربتوش كتير بس المرات القليلة اللي استعملته فيها أثبتت ان أداؤه ممتاز...
forexawy غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-12-16, 04:48 AM   #34
أبو يوسف المصري
صياد متفاعل
 
الصورة الرمزية أبو يوسف المصري
 
تاريخ التسجيل: Dec 2011
المشاركات: 145
معدل تقييم المستوى: 5
أبو يوسف المصري في بداية الطريقأبو يوسف المصري في بداية الطريقأبو يوسف المصري في بداية الطريق
افتراضي Re: رابطة مالكي الايكول تونا

أنا جديد في المنتدي
وارغب بشراء الأيكول تونا لضرب البلي بغرض الدفاع عن النفس
كيف نفرق بين التركي والصيني
والفرز الأول والتاني
يعني الخلاصة من أين أشتريه وانا مطمن
وأين يمكن الحصول علي طلق ألماني 8 مم ذهبي
أجيبوني بسرعه حتي أنضم لرابطتكم
وعايزين تفاعل رابطة الريتاي بارون والفولجا بينافسونا
هههههههههه
عايزين ننصف مسدس التونا المظلوم والمهضوم حقه
وعلي رأي المثل " يوضع سره في أضعف خلقه"

بارك الله فيكم
أبو يوسف المصري غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-12-16, 06:25 AM   #35
monte
صياد نشيط
 
الصورة الرمزية monte
 
تاريخ التسجيل: Nov 2011
المشاركات: 447
معدل تقييم المستوى: 7
monte مستواه غير معروفmonte مستواه غير معروف
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

مسدس حلو جدا
__________________
لما تيجى تنشن لازم تصيدx>D
monte غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-12-16, 03:25 PM   #36
heshamhassan2011
صياد متفاعل
 
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المشاركات: 123
معدل تقييم المستوى: 5
heshamhassan2011 مستواه غير معروف
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

يا رجاله سألت سؤال و محدش جاوب عليا عايز احوله احوله ازاي ارجو المساعده
__________________
لا تأسفن علي غدر الزمان لطالما رقصت علي جثث الاسود كلاب
لا تحسبن برقصها تعلو علي اسيادها تبقي الاسود اسودا و الكلاب كلاب
heshamhassan2011 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-12-16, 06:04 PM   #37
أبو يوسف المصري
صياد متفاعل
 
الصورة الرمزية أبو يوسف المصري
 
تاريخ التسجيل: Dec 2011
المشاركات: 145
معدل تقييم المستوى: 5
أبو يوسف المصري في بداية الطريقأبو يوسف المصري في بداية الطريقأبو يوسف المصري في بداية الطريق
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

علي معلوماتي المتواضعه أنه يضرب من غير تحويل بليه نمره 3 لكن بشرط تكون الماسوره مفتوحه ولا تقم بالتجربه إلا بعد التاكد من هذا الشرط
لكن لحماية الماسورة يمكن تركيب طبه بطول الماسورة وفي هذه الحاله هاتضرب بلي نمره 2
وافضل من يصنع طبه علي ح علمي هو المهندس أحمد مازنجر
أرجو ان اكون قد افدتك
لكن نريد أن نعرف الفرق بين الصيني والتركي
ومن اين يمكن شراء موديل 2010 جديد
نرجوا من الخبراء الإجابة
أبو يوسف المصري غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-12-16, 10:52 PM   #38
heshamhassan2011
صياد متفاعل
 
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المشاركات: 123
معدل تقييم المستوى: 5
heshamhassan2011 مستواه غير معروف
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

شكرا لحضرتك
__________________
لا تأسفن علي غدر الزمان لطالما رقصت علي جثث الاسود كلاب
لا تحسبن برقصها تعلو علي اسيادها تبقي الاسود اسودا و الكلاب كلاب
heshamhassan2011 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-12-20, 02:11 PM   #39
hadycool
صياد جديد
 
تاريخ التسجيل: Sep 2011
المشاركات: 18
معدل تقييم المستوى: 5
hadycool مستواه غير معروف
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

سوال عشان انا هنضملكو هوا انا لازم العب في المسدس عشان يضرب بلي ولا هوا مجهز اصلا
__________________
إذا لم اكن صياد لودت ان اكون صياد
hadycool غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-12-20, 08:55 PM   #40
heshamhassan2011
صياد متفاعل
 
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المشاركات: 123
معدل تقييم المستوى: 5
heshamhassan2011 مستواه غير معروف
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

انا معايا واحد مقفول يا باشا و مش عارف يتفتح ازاي بس في بيبقي مفتوح طبعا ده علي حد علمي
__________________
لا تأسفن علي غدر الزمان لطالما رقصت علي جثث الاسود كلاب
لا تحسبن برقصها تعلو علي اسيادها تبقي الاسود اسودا و الكلاب كلاب
heshamhassan2011 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-12-23, 06:04 PM   #41
hamer2
صياد جديد
 
تاريخ التسجيل: Nov 2011
المشاركات: 4
معدل تقييم المستوى: 0
hamer2 مستواه غير معروف
افتراضي Re: رابطة مالكي الايكول تونا

لقد اشتريت مسدس تونا مفتوح و لكن عند الضرب ينحشر الفارغ
كيف احل هذه المشكله
hamer2 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-12-28, 01:12 AM   #42
أبو يوسف المصري
صياد متفاعل
 
الصورة الرمزية أبو يوسف المصري
 
تاريخ التسجيل: Dec 2011
المشاركات: 145
معدل تقييم المستوى: 5
أبو يوسف المصري في بداية الطريقأبو يوسف المصري في بداية الطريقأبو يوسف المصري في بداية الطريق
افتراضي رد: رابطة مالكي الايكول تونا

لازم طبه علشان الأجزاء ترجع لان الأجزاء الاتوماتيكية ترجع بارتداد جزء من الغاز الناتج عن اشتعال البارود ولأصل في محدثات الصوت تكون مقفوله بطبه ولو جزئياً بحيث تسمح برجوع ولو قدر ضئيل من ناتج الإختراق للخلف ليعيد الأجزاء ويخرج الفارغ ويعيد تلقيم طلقه جديده
الكلام السابق كله بناءا علي استخدام طلقات صوت فقط
أبو يوسف المصري غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 22-09-26, 05:32 PM   #43
agrohimojh
صياد جديد
 
تاريخ التسجيل: Sep 2022
المدينه: Pakistan
المشاركات: 1
معدل تقييم المستوى: 0
agrohimojh مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر ICQ إلى agrohimojh إرسال رسالة عبر AIM إلى agrohimojh إرسال رسالة عبر Yahoo إلى agrohimojh إرسال رسالة عبر Skype إلى agrohimojh
افتراضي َنîلًهيèه àçîٍ

ؤîلًûé نهيü ٍîâàًèùè.

حàّà ِهëü – َنîâëهٍâîًèٍü ïîًٍهليîٌٍè êëèهيٍà, ïًîےâëےے âيèىàيèه è َâàوهيèه, يهçàâèٌèىî îٍ îلْهىîâ ïîêَïêè. تàونûé ïîêَïàٍهëü يàى نîًîم, è ٍùàٍهëüيî îٍلèًàهى ïًîنَêِè‏ è ïًهنëàمàهى ٍîëüêî ëَ÷ّهه. حàّ àٌٌîًٍèىهيٍ ïًهنîٌٍàâëےهٍ âîçىîويîٌٍü ïîنلîًà يهîلُîنèىîمî êîىïëهêٌà ىèيهًàëüيûُ نîلàâîê نëے ë‏لîé ٌهëüٌêîُîçےéٌٍâهييîé êَëüًٍَû. ؤëے ïًîنَêِèè, ïًهنٌٍàâëهييîé â يàّèُ ىàمàçèيàُ, ُàًàêٍهًيî:îٌٌٍٍٍَâèه âًهنيûُ âهùهٌٍâ èëè èُ ىèيèىàëüيîه êîëè÷هٌٍâî â ïًهïàًàٍàُ è َنîلًهيèےُ يàّهمî ىàمàçèيà, ÷ٍî îلهٌïه÷èâàهٍ ًهمَëےًيûé, âûٌîêèé ًîٌٍ îلْهىîâ è êà÷هٌٍâà ًَîوàے;ٌîîٍâهٌٍٍâèه هâًîïهéٌêèى ٌٍàينàًٍàى êà÷هٌٍâà êàونîمî ïًهنëîوهييîمî ïًîنَêٍà;ُîًîّèه ِهيû ïî ًٌàâيهيè‏ ٌ êîيêًَهيٍàىè. زàêوه â يàّهé êîىïàيèè ىîويî ïًèîلًهٌٍè ïًîنَêِè‏ îïٍîى. ؤهéٌٍâَهٍ ٌèٌٍهىà ٌêèنîê نëے êًَïيûُ çàêàç÷èêîâ. خيà çàâèٌèٍ îٍ îلْهىà ïًîâهنهييîé ٌنهëêè. س يàٌ ىîويî ïًèîلًهٌٍè îïٍîى êà÷هٌٍâهييûه ïîنêîًىêè è َنîلًهيèے. حàّè ىèيهًàëüيûه َنîلًهيèے è نîلàâêè يàٌûùà‏ٍ ïî÷âَ ïîëهçيûىè ىèêًî‎ëهىهيٍàىè نëے îٍëè÷يîمî ًَîوàے.
1)àىىèà÷يàے ٌهëèًٍà êَïèٍü â ىèيٌêه - جèيهًàëüيûه َنîلًهيèے êَïèٍü â جèيٌêه ىîويî ٌàىîâûâîçîى â ٍه÷هيèè 20 ىèيٍَ, ëèلî c îïهًàٍèâيîé نîٌٍàâêîé.
2)ىèيهًàëüيûه َنîلًهيèے êَïèٍü جèيٌê - جû ïًهنëàمàهى âàى ïًèîلًهٌٍè ٍîëüêî êîىïëهêٌيûه ïًهïàًàٍû, ïîçâîëے‏ùèه ïîëيîٌٍü‏ يàٌûٍèٍü ïîًٍهليîٌٍè ًàٌٍهيèے ïîٌëه îلًàلîٍêè.
3)يهîًمàيè÷هٌêèه َنîلًهيèے êَïèٍü - تàونûé ٍîâàً ïًîُîنèٍ ٍùàٍهëüيûه êëèيè÷هٌêèه èٌïûٍàيèے يà ًàçëè÷يûُ âèنàُ ïî÷â è ٍîëüêî ïîٌëه ‎ٍîمî çàïٌَêàهٌٍے â ٌهًèéيîه ïًîèçâîنٌٍâî.
4)ىèيهًàëüيûه َنîلًهيèے â ءهëàًٌَè - جû çàلîٍèىٌے î ٍîى, ÷ٍîلû ïًهنîٌٍàâëےهىûé يàىè ٌهًâèٌ لûë âûٌîêîمî ًَîâيے.
حàى لَنهٍ ïًèےٍيî âèنهٍü َ يàٌ يà èيٍهًيهٍ ًهًٌٌَه حہئجبزإ ررغثتس
خٍ âٌهé نَّè آàى âٌهُ لëàم!
êîىïëهêٌيûه وèنêèه َنîلًهيèے مîٌٍ
ôîٌôîًيî êàëèéيûه َنîلًهيèے
ٌَïهًôîٌôàٍ
ٌَïهًôîٌôàٍ è êàëèéيûه َنîلًهيèے
ىîيîôîٌôàٍ êàëèے ىîيîêàëèéôîٌôàٍ
َنîلًهيèے نëے ِâهٍهيèے
وèنêîه êîىïëهêٌيîه َنîلًهيèه app 11 37
êàëèهâàے ٌهëèًٍà êَïèٍü ىèيٌê
ىèيهًàëüيîه َنîلًهيèه npk
êàëèéيûه َنîلًهيèے ïًè âûًàùèâàيèè êàًٍîôهëے
َنîلًهيèے نëے ٌàنà è îمîًîنà
مَىèيîâîه êàëèéيîه َنîلًهيèه
َنîلًهيèے ïîâûّهيèے ًَîوàéيîٌٍè
َنîلًهيèه ôîًٍه
ٌَëüôàٍ ىàميèے êَïèٍü â ىèيٌêه
َنîلًهيèے نëے îمًَِîâ
êَïèٍü êàëèéيûه َنîلًهيèے
َنîلًهيèه ïî÷âû âهٌيîé ىèيهًàëüيûىè َنîلًهيèےىè
َنîلًهيèے نهêîًàٍèâيûُ ًàٌٍهيèé
َنîلًهيèے ïّهيèِû êَïèٍü
َنîلًهيèه êîًيهâèيà
àىىèà÷يàے ٌهëèًٍà ïًèىهيهيèه â ٌàنîâîنٌٍâه
ىèيهًàëüيûه َنîلًهيèے ôîٌôîً
َنîلًهيèے نëے êَëüًٍَ
َنîلًهيèه éîن
َنîلًهيèه يًٍَèâàيٍ
ىèيèًàëüيûه َنîلًهيèے
ىèيهًàëüيûه َنîلًهيèے è ïهٌٍèِèنû
ٌهëèًٍà àىىèà÷يàے êَïèٍü
لîًيàے êèٌëîٍà َنîلًهيèه ïًèىهيهيèه
ٌَëüôàٍ êàëèے îًàيوهâûé
َنîلًهيèے ٌ ىèêًî‎ëهىهيٍàىè
َنîلًهيèے ïëîنîًîنèے ïî÷âû
ِèًêîي َنîلًهيèه
ىèيهًàëüيûه َنîلًهيèے ïًîنَêِèے
àىىèà÷يàے ٌهëèًٍà نëے ًàٌٍهيèé
ٌَëüôàٍ êàëèے نëے ٍîىàٍîâ
êàًلàىèن êَïèٍü
êàëüِèهâàے ٌهëèًٍà نëے êàًٍîôهëے
êًèٌٍàëîي نëے مîëَلèêè
ىèيهًàëüيûه َنîلًهيèے نëے ٌهëüٌêîمî ُîçےéٌٍâà
َنîلًهيèه نëے îًُèنهé لîيà ôîًٍه êَïèٍü
ىî÷هâèيَ êَïèٍü
ُهëàٍ وهëهçà نëے ًàٌٍهيèé è همî ïًèىهيهيèه
َنîلًهيèه ےمîنà
َنîلًهيèه npk نëے ىàëèيû
ٌَïهً àىىîôîٌ
ىèيهًàëüيûه َنîلًهيèے ًàٌٍهيèé
َيèâهًٌàëüيûه ىèيهًàëüيûه َنîلًهيèے
ىîيîôîٌôàٍ êàëèے نëے ٍîىàٍîâ
agrohimojh غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

sponsor links

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع
إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
رابطة مالكي الروم (rohm rg 96) الأفوكاتو رابطة مالكى الاسلحه 51 18-04-26 03:19 PM
رابطة مالكي الوالتر (walther) الأفوكاتو رابطة مالكى الاسلحه 115 17-05-12 08:31 PM
رابطة مالكي الايكول جاكال دوال الأفوكاتو محدثات الصوت 186 15-10-06 01:01 PM
رابطة مالكي blow c06 الأفوكاتو ادوات الصيد الثقيله 209 14-01-11 05:24 PM
تعديل الايكول تونا mamomoma محدثات الصوت 12 11-06-21 06:57 PM


الساعة الآن 08:58 AM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir