عرض مشاركة واحدة
غير مقروء 12-09-22, 01:00 AM   #7
moh_goher
صياد متفاعل
 
الصورة الرمزية moh_goher
 
تاريخ التسجيل: Jul 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 245
معدل تقييم المستوى: 8
moh_goher في بداية الطريقmoh_goher في بداية الطريقmoh_goher في بداية الطريقmoh_goher في بداية الطريقmoh_goher في بداية الطريقmoh_goher في بداية الطريقmoh_goher في بداية الطريق
افتراضي Re: رد: فريق بحثى مصرى ينجح فى انتاج البنزين والسولار من بقايا البلاستيك والمواد المطاطية

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoudsaid مشاهدة المشاركة
فعلا البروسيسور البانتيم 1 وبانتيم 2 وبعض ال وبانتيم 3 ممكن تطلع من كل بروسيسور 0.65 جرام ذهب من السنون بتاعتة
لكن فى اواخر البانتيم 3 اتبدل بنحاس نقاوة 97 %
الدهب ماشى بس عمليه اعادة التشغيل مش مضرة للصحة زى اعادة تشغيل المواد البترولية الغير قابله للاستخدام واكيد جمعيات حماية البيئة مش هتوافق عليه
وهيحولوا يجعلوا منه صفة انه امن ومفيش منه اى اضرار بس اى كيميائى شغال فى البتروكيماويات عارف انه ضار جدا بالصحة
moh_goher غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس