اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ميشو الحاوى
اولا الكرال فعلا سرعتها 240/ث ده لانه الكلام ده كله مكتوب ف الكاتلوج بتاعها ومتقاسه فعلا قبل كده ع السرعه دى وعن تجربه والكرال مدفع بمعنى الكلمه وبندقيه عشره ع عشره
اما الشادو 1000 معلومه انها 305/ث لو انت اخدت بالك هتلاقى انى كاتب (305/ث ((تقريبا)) سواء اقل او اكتر انا مش متاكد لكن عمتا ناس كتير بيشكرو ف الشادو ومعلومه ان الديانا 350 ماجنوم 290م/ث غريبه اوى اعتقد انها اكتر من كده
|
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fadeel79
السلام عليكم ، حبيبى انا مبقلش ان الكرال وحشة وصناعها يكتبوا الى هما عايزينه لكن لما تيجى تقيسها مش هتجيب فعلا اكتر من 190 وبالعافية ولو حضرتك مش مصدقنى هات البندقية بتاعتك وانا اقسيهالك واوريلك انا عندى كرونو اما الشادو 1000 فانا فى البداية رشحتها وذكرت سرعتها الفعلية الى هى فعلا 220 وانا مصر على كده .
حبيبى الحاجات دى مفيهاش استنتاج او اعتماد على معلومات نظرية لازم التجربة الفعلية .
|
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هشام سمير
كلامك مظبوووووووووط جداً الشادو سرعتها 235م
|
باجماعة أهدوا شوية كلام الجميع تقريبا مضبوط فيه أختلاف بسيط الاخ ميشو بيتكلم على سرعة الشادو نمرة 1 والاستاذ فضيل واخى العزيز هشام بيتكلموا على نمرة 2.
سرعة نمرة1 = 1000 قدم/ث تقريبا = 305 متر/ث تقريبا (يبقى كده كلام ا/ ميشو صح).
سرعة نمرة2 = 722 قدم/ث تقريبا = 220 متر/ث تقريبا ( يبقى كلام ا/ فضيل برضه صح).
وطبعا لأن ا/ هشام ايديه كلها بركه البندقية بتزيد سرعتها لما بيستخدمها حوالى 15 متر/ث فبتصل ل235 متر/ث.
تحياتى للجميع.