اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zezo bose
العضو الكريم اولا الف مليون سلامة عليك ثانيا بعد السؤال والاستفسار الحالة دى بتبقى نتيجة ان العصب المركزى مش واخد راحته فى ارسال اشارات صحيحة للمخ وده نتيجة السهر والتفكير والضغط النفسى الزائد وارهاق الجسم فوق طاقته مما يرهق هذا الجهاز العصبى جدا ويسبب المشاكل دى وهى اقل المشاكل والحمد لله ونصيحتى ان تبتعد عن تعاطى اى دواء مهما كان طالما لم يذكر لك الطبيب ان الحالة خطرة لا قدر الله وتستدعى اخذ ادوية للضرورة القصوى وانا مع الراى انك تقيس الضغط وتحلل سكر وان تعطى بدنك حقة فى الاسترخاء والراحة تماما واكثر من شرب السوائل الساخنة وخصوصا الكاكاو هو فيه مادة مهدئة ومريحة للاعصاب وحاول تتمشى ولو كل يوم نص ساعة بس لغرض المشى مش رايح مشوار تمشية للرياضة نص ساعة لكى يعمل الجهاز الدورى فى الجسم بصفة منتظمة وضربات القلب والمخ والاعصاب يحصل بينهم تناغم طبيعى وده كله فى نص ساعة مشى يوميا واتغذى كويس بس بعد قياس السكر والضغط جيدا واهتم براحتك وغاؤك والف مليون سلامة عليك وحاول ما تشغلش دماغك بامور ليست فى استطاعتك وارجو ان اكون افدت حضرتك والعلم عند الله وادعو الله العلى القدير ان يشفيك شفاء لا يغادر سقما ابدا وان يرزقك الصحة والعافية وتحياتى
|
الله يسلم سعتك يا كبير
انا مش باخد ادويه لسه بس تقريبا ان انا ناقص عندي فيتامين بي 12 وده الي بيسبب الرعشه تقريبا
وانا من نحيه المشي فانا بمشي كتير اوي واكبر مشكله حكايه متشغلشي دماغك بالحاجات الي ليست في مقدوري
ديه الحاجه الوحيده الي مش عارف ابعد عنها
وان شاء الله ربنا يقدم الي فيه الخير
والف شكر تاني مره واجمل تقييم علي مرورك العطر ده