الصيد فى مصر  
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > الاقسام العامه > عيادة المنتدى
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

عيادة المنتدى الاسعافات الاوليه واجراءات الطواريء فى حالة الاصابه.

 
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 13-09-24, 03:20 PM   #33
TheLegnedkiller
مشرف الاقسام العامه&القسم الاسلامى

اوسمتي

 
الصورة الرمزية TheLegnedkiller
 
تاريخ التسجيل: Apr 2012
المدينه: ارض الله الواسعه
المشاركات: 3,918
معدل تقييم المستوى: 86
TheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدى
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى TheLegnedkiller
افتراضي رد: رعشه الايدي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zezo bose مشاهدة المشاركة
العضو الكريم اولا الف مليون سلامة عليك ثانيا بعد السؤال والاستفسار الحالة دى بتبقى نتيجة ان العصب المركزى مش واخد راحته فى ارسال اشارات صحيحة للمخ وده نتيجة السهر والتفكير والضغط النفسى الزائد وارهاق الجسم فوق طاقته مما يرهق هذا الجهاز العصبى جدا ويسبب المشاكل دى وهى اقل المشاكل والحمد لله ونصيحتى ان تبتعد عن تعاطى اى دواء مهما كان طالما لم يذكر لك الطبيب ان الحالة خطرة لا قدر الله وتستدعى اخذ ادوية للضرورة القصوى وانا مع الراى انك تقيس الضغط وتحلل سكر وان تعطى بدنك حقة فى الاسترخاء والراحة تماما واكثر من شرب السوائل الساخنة وخصوصا الكاكاو هو فيه مادة مهدئة ومريحة للاعصاب وحاول تتمشى ولو كل يوم نص ساعة بس لغرض المشى مش رايح مشوار تمشية للرياضة نص ساعة لكى يعمل الجهاز الدورى فى الجسم بصفة منتظمة وضربات القلب والمخ والاعصاب يحصل بينهم تناغم طبيعى وده كله فى نص ساعة مشى يوميا واتغذى كويس بس بعد قياس السكر والضغط جيدا واهتم براحتك وغاؤك والف مليون سلامة عليك وحاول ما تشغلش دماغك بامور ليست فى استطاعتك وارجو ان اكون افدت حضرتك والعلم عند الله وادعو الله العلى القدير ان يشفيك شفاء لا يغادر سقما ابدا وان يرزقك الصحة والعافية وتحياتى
الله يسلم سعتك يا كبير

انا مش باخد ادويه لسه بس تقريبا ان انا ناقص عندي فيتامين بي 12 وده الي بيسبب الرعشه تقريبا

وانا من نحيه المشي فانا بمشي كتير اوي واكبر مشكله حكايه متشغلشي دماغك بالحاجات الي ليست في مقدوري

ديه الحاجه الوحيده الي مش عارف ابعد عنها

وان شاء الله ربنا يقدم الي فيه الخير

والف شكر تاني مره واجمل تقييم علي مرورك العطر ده
__________________
TheLegnedkiller غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
 


تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة



الساعة الآن 01:56 AM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir