![]() |
| الإعلانات |
|
|||||||
| بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها معلومات عن بنادق ضغط الهواء والرش ومستلزماتها. |
![]() |
|
|
أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع | انواع عرض الموضوع |
|
|
|
|
#1 |
|
صياد متقدم
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المشاركات: 698
معدل تقييم المستوى: 33 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ام بندقيتى الى ففلقتكم بيها
قبل ما اشترى الكرال عرفت انها هاى باور وارتدادها عهالى والكلام دا كله قلت هحتاج اسبوع مثلا على ماعرف اضرب من غير ماسند عالحيطة عشان ماقعش قلت هلاقى كلاشنكوف فايدى طبعا اتفاجئت مفيش تقريبا اى رد فعل ..لدرجة قلت لما اشوف قوتها ضربت على ازاز من على بعد بتاع 50 متر كدا يادوب سمعتها وهى بتخبط فيه وماحدش يسالنى دا ازاز ايه هههههههه مش موضوعنا انا لما بضرب على خشب من الى هو بتا مولة السرير دا على مسافة 10 متر تقريبن بتدخل الرشة كلها بالظبط هل كل دا الطبيعى ؟؟ ما اقصى هدف مؤثر للبندقية دى ؟؟ اى نصايح من حضراتكم اسف للاطالة
__________________
احفظ علاءك يزدريك الاسفلُ...ان الجواد بعز شأنه يبخلُ |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
صياد نشيط
تاريخ التسجيل: Aug 2012
المشاركات: 277
معدل تقييم المستوى: 12 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
بالنسبه للقوه فالديانا 350 و البام 22 بيرخرموا الصاج من مسافه 10 متر (الصاج المعمول منه الكايسه بتاعت الكمبيوتر) الخشب الناشف في قوه الزان بيكون أختراقه حوالي 1 سم |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
صياد متقدم
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المشاركات: 698
معدل تقييم المستوى: 33 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
متشكر جدا لمشاركة حضرتك بس انا بتكلم على كرال (240 م\ث )كما يقال وهى فعلا بتخرم الخشب زى ماحضرتك بتقول كدا بس انا نفسى مش حاسس بقوتها دى الشكوى
__________________
احفظ علاءك يزدريك الاسفلُ...ان الجواد بعز شأنه يبخلُ |
|
|
|
|
|
#4 |
|
صياد متقدم
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المشاركات: 698
معدل تقييم المستوى: 33 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
يا باشا ربنا يباركلك فيها وتجيب احسن منها .....انا بس عايز حد ينصحنى فالغلبانة بتاعتى مش عايز حد يحنسنى هههههههههههههههه
__________________
احفظ علاءك يزدريك الاسفلُ...ان الجواد بعز شأنه يبخلُ |
|
|
|
|
|
#5 |
|
صياد نشيط
تاريخ التسجيل: Aug 2012
المشاركات: 277
معدل تقييم المستوى: 12 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
أضافه صغيره:
الديانا 350 بتخرم علب الصلصه الصفيح و تخرج من الناحيه التانيه و العلبه ما بتوقعش من مكانها من فرط القوه ده من مسافه 55 متر :d |
|
|
|
|
|
#6 |
|
صياد متقدم
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المشاركات: 698
معدل تقييم المستوى: 33 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
...............up....................
__________________
احفظ علاءك يزدريك الاسفلُ...ان الجواد بعز شأنه يبخلُ |
|
|
|
|
|
#7 |
|
صياد قديم
تاريخ التسجيل: May 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 1,594
معدل تقييم المستوى: 43 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
الكرال المفروض سرعتها بعد تظبيطها من 200 الى 220 متر و لو وصلت للقوة دى المفروض ان الرشة تعدى من ملة السرير او على الاقل توصل لأخرها اللى انتا بتوصفو دة معناه ان السوستة ضعيفة هل قمت بتغييرها ؟ و بص على الجلبة و جلبة بيت الرش و لما الرشة البروماجنيم تخرم ملة السرير يبقى كدة تمام
__________________
الصياد مايصتدش صياد
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
صياد متقدم
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المشاركات: 698
معدل تقييم المستوى: 33 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
__________________
احفظ علاءك يزدريك الاسفلُ...ان الجواد بعز شأنه يبخلُ |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
صياد متقدم
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المشاركات: 698
معدل تقييم المستوى: 33 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
انا جربت المارسمان والديابلو المارسمان على ما اظن ماتش ..خرمت الملة من 10 متر بحيث فتحة الرشاية بقت على الحرف او جوا سنة
الديابلو (ماستر بوينت) خرمت الكان وعدت الناحية التانية من مسافة ازيد متر واحد يعنى لقيتها سايبة مدخل ومخرج
__________________
احفظ علاءك يزدريك الاسفلُ...ان الجواد بعز شأنه يبخلُ |
|
|
|
|
|
#10 |
|
صياد قديم
تاريخ التسجيل: May 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 1,594
معدل تقييم المستوى: 43 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
لأ بردو لو انتا من القاهرة هتصرف عليها 300 جنيه كمان خلى عادل عبده او محمود شلبى يظبطوهالك و ساعتها هتعرف يعنى ايه هاى بور
__________________
الصياد مايصتدش صياد
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
صياد متقدم
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المشاركات: 698
معدل تقييم المستوى: 33 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
للاسف هى شطبت عليا حتى الصفر ...يعنى هى ماتقضينيش كدا لحد ماربنا يكرم بفلوس تانية ؟؟ وهى هتحتاج ايه بالظبط ؟؟
__________________
احفظ علاءك يزدريك الاسفلُ...ان الجواد بعز شأنه يبخلُ |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
مشرف قسم الصيد البرى
|
القوه مش كل حاجه
اهم منها الدقه و على حسب كلام اخواتنا الي جابو كرال و عدلوها هما بيغيرو السسته بسسته جامو و بيشيلو حاجه من جوه البستم و بيغيرو الجلبه بتاعه بيت الرش و القاعده بتاعه السسته و بتبقى كلاشنكوف بجد بس مبتضربش الي ![]() و برضو حسب كلامهم هتكلفك حوالي 300 زي ما استاذ اشرف قال بس متعدلهاش انت و وديها للناس الي قالك عليهم الناس دي ناس محترمه جدا و بيحبو الحكايه دي و بيفهمو فيها كويس انا معرفهمش ولا اتعاملت معاهم شخصيا بس دا رايي فيهم من المنتدى و مشاركاتهم و كلام الاخوه عنهم خصوصا الاستاذ عادل عبده
__________________
لئن فغر الخطر فاه ، فأدخل رأسك فيه .. لئن غزا الخطر قلبك ، فأغز قلبه .. لئن جرى الخطر ، خلفك فلتتوقف .. انتظره .. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
صياد متقدم
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المشاركات: 698
معدل تقييم المستوى: 33 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
تمام كدا
ياباشا استاذ محمود قعد معايا ساعة وزيادة على التلفون افك البندقية واشحمها ههههههههههه هى تقريبا دقتها مش وحشة بس انا الى ايدى مش ثابته اعمل ايه فالموضوع دا ...بقا انا القنصل ايدى ترعش وانا بضرب بزابورت
__________________
احفظ علاءك يزدريك الاسفلُ...ان الجواد بعز شأنه يبخلُ |
|
|
|
|
|
#14 | |
|
صياد متقدم
|
اقتباس:
![]() http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=30140
__________________
الكلية الجوية بيتي و عنواني عندما ترى طائرات العدو تسقط كالمطر وصواريخ تطلق بدقة فائقة و مهارة فريدة نادرا ما تري في القتال و المناورة 3> فأعلم أن نسور الجو يقاتلون 3> ****************************************** " القوات الجوية المصرية " عشقي هو الطيران بيتي هو السحاب إلى العلا في سبيل المجد تحيا قواتنا المسلحة درع الوطن و الشعب فذلك الجند خير أجناد الأرض تحياتي لكل أفراد قواتنا المسلحة, محمد قطب الدكاماوي |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
تاجر مسجل بالمنتديات
|
السلام عليكم ورحمه الله يا جماعه مش كل حاجه نظلم البدقيه الكرال سواء فى النشان او قوة البندقيه لما نقارن نقارن بالسعر والقوة لو قارنا البندقيه هتلاقى ان البندقيه الرمسيس سعرها لمحل من المصانع جمله ب1200 دة سعر الجمله لمحل يعنى المحل هيبعها ب 1250 ولا الكرال الهاى باور ب1350 اول حاجه السعر تانى حاجه الخامات كله يقول رديئه المهم الى بيقارن البام والبى اس ايه و الديانا بالكرال طيب فين فرق السعر الى ما بينهم اسف للاطاله بس المضمون جرب انا لما ابيع فى المحل البندقيه بقول للزبون جرب البرو ماجنوم وجرب المارس مان وجربالديابلو التركى واحكم بنفسك على البندقيه بنوع الرش البرو ماجنوم او ماستر بوينت جامو قوة اختراق هائله والرش المارس مان ضعيفه اوى الديابلو متوسطه يعنى نحكم على البندقيه بنوع الرش والتصويب وتقبولو مرورى
__________________
اسلحه القصبجى لادوات الصيد البرى والبحرى
8138 ش 9 المقطم بعد سوبر ماركت الرايه محل 16 برج التوفيق فى ش 9 المعادى (الافتتاح يوم 25/2) ان شاء الله للتجديدات للتواصل على 01225588354- 01001949698 |
|
|
|
|
|
#16 | |
|
صياد متقدم
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المشاركات: 698
معدل تقييم المستوى: 33 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
انا جربت انهردا الديابلو لقيتها خرمت كان الحاجة الساقعة واختفت جوا لوح الخشب الى وراها
__________________
احفظ علاءك يزدريك الاسفلُ...ان الجواد بعز شأنه يبخلُ |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
صياد جديد
تاريخ التسجيل: Dec 2012
المدينه: كفر الدوار
المشاركات: 45
معدل تقييم المستوى: 5 ![]() |
هي الكرال الاصدار الجديد بتحتاج نغير سوسته و التعديلات اللي كانت بتتعمل علي الاصدار القديم
|
|
|
|
![]() |
|
|
المواضيع المتشابهه
|
||||
| الموضوع | كاتب الموضوع | المنتدى | مشاركات | آخر مشاركة |
| باور بلنس Power Balance | AGM | مقتنيات الاعضاء | 98 | 12-03-20 03:43 AM |
| الحج وخطواته فى ملف باور بوينت | sayedlabib | الموضوعات العامه | 4 | 11-08-07 12:31 PM |
| هاى باور صينى ماركة بام | محمد احمد العنانى | البنادق الهوائيه | 18 | 11-06-11 07:43 AM |
| هاى باور ؟ ....... زى بعضه | rock | صور وفيديو الصيد ورحلاته | 26 | 10-12-21 10:57 AM |
| البرواننج هاي باور | محمود5555 | ادوات الصيد الثقيله | 7 | 10-05-16 02:44 AM |