![]() |
| الإعلانات |
|
|||||||
| التعليمـــات | قائمة الأعضاء | المجموعات الإجتماعية | التقويم | البحث | مشاركات اليوم | اجعل كافة الأقسام مقروءة |
| الورشة صيانه البنادق واصلاح مشاكلها الفنيه. |
![]() |
|
|
أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع | انواع عرض الموضوع |
|
|
#1 |
|
صياد جديد
تاريخ التسجيل: Feb 2013
المدينه: مصر
المشاركات: 8
معدل تقييم المستوى: 0 ![]() |
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
انا عندى بريتا صوت P.Beretta Nuova Molgora 8mm Mod.84BB وفيها بعض المشاكل ارجو من سيادتكم ان تفيدونى بالموضوع وهنزل صور المسدس مع الشرح لكن اتمنى من سيادتكم ان تفيدونى لحل المشكلة وكام تكون تكلفة تصليحة هو وكام تكلفة تصليح الخزنة وشكرا لكم جميعا
__________________
هجرت بعض احبتي طوعاً لأنني رأيت قلوبهم تهوى فراقي.. نعم اشتاق ، ولكن وضعت ، كرامتي فوق اشتياقي .. ارغب في وصلهم دوماً ولكن .. طريق الذل لا تهواه سآق سبحان الله وبحمد سبحان الله العظيم |
|
|
|
|
|
#2 |
|
صياد متقدم
تاريخ التسجيل: Feb 2012
المشاركات: 715
معدل تقييم المستوى: 32 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
الاخ الفاضل
اهم من تصليح المسدس ممكن اعرف ايه اللى وصله للحاله دى ؟؟ دة مفيش فيه حته سليمه حضرتك ممكن تروح لاى طفشجى ويجيبلك من الاخر ويقولك هينفع ولا لأ لان مشاكله كتير تحياتى |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
خبير اسلحه .& عضو ذهبى
تاريخ التسجيل: Apr 2009
المدينه: أسكندرية
المشاركات: 3,065
معدل تقييم المستوى: 282 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
كلام سليم و%100 ياباشا (واحشنى والله ياكبير. أجازة نصف السنة قربت تخلص وبرده ما شرفتش أسكندرية). ومن وجهة نظرى الشخصية يستعمل كقطع غيار يكون أفضل وطبعا لصاحب الموضوع الرأى الاول والاخير فى ذلك. تحياتى للجميع. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
صياد جديد
تاريخ التسجيل: Feb 2013
المدينه: مصر
المشاركات: 8
معدل تقييم المستوى: 0 ![]() |
فى الحقيقة هو كان مع صحبى من 3 سنين وما شاء الله اخوة الصغير كان بيلعب بية مفكرة مسدس ماء تقريبا لكن السلاح الان على ما اعتقد مات صحيح بس كان نفسى اعرف بيتفك ازاى انا احترت فية مع انى بعرف افك واركب الالى وال9 ملى وانا مغمض ايام ما كنت بالحربية وشكرا اخوانى على المرور وجزاكم الله خير
__________________
هجرت بعض احبتي طوعاً لأنني رأيت قلوبهم تهوى فراقي.. نعم اشتاق ، ولكن وضعت ، كرامتي فوق اشتياقي .. ارغب في وصلهم دوماً ولكن .. طريق الذل لا تهواه سآق سبحان الله وبحمد سبحان الله العظيم |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
صياد متقدم
تاريخ التسجيل: Feb 2012
المشاركات: 715
معدل تقييم المستوى: 32 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
فيه بنز صغير جدا فى الاجزاء من الخلف او تيله حضرتك هتشد الاجزاء للخلف وتنظر من ورا المسدس حتلاحظها ادفعها للخارج باى مفك وبعدين هيتفك معاك ذى اى مسدس |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
صياد جديد
تاريخ التسجيل: Feb 2013
المدينه: مصر
المشاركات: 8
معدل تقييم المستوى: 0 ![]() |
متشكر جدا جدا يا غالى انا هحاول فية الان وجزاك الله خير وهقولك عرفة افكة ولا لا وشكرا على الاهتمام
__________________
هجرت بعض احبتي طوعاً لأنني رأيت قلوبهم تهوى فراقي.. نعم اشتاق ، ولكن وضعت ، كرامتي فوق اشتياقي .. ارغب في وصلهم دوماً ولكن .. طريق الذل لا تهواه سآق سبحان الله وبحمد سبحان الله العظيم |
|
|
|
|
|
#7 |
|
صياد جديد
تاريخ التسجيل: Feb 2013
المدينه: مصر
المشاركات: 8
معدل تقييم المستوى: 0 ![]() |
بقول لحضرتك انا شديت الاجزاء للخلف وكان فى بنز داخل خرم فى اخر الاجزاء بمفك صغير جدا ضغط علية طلع من النحية الثانية وطلع ابرة ضرب النار دة طلع الامان بتاعها لكن اين البتيلة بتاعة فك الجزاء كلها هو فى كما موضح بالصور زى حديده صغيرة مشية من خلف الاجزاء ودخلة امام ابرة ضرب النار بدايتها بجوار الخرم بتاع بنز امان ابرة ضرب النار وبضغك علية بمفك من جمب خروج ابرة ضرب النار ما بيخرج
__________________
هجرت بعض احبتي طوعاً لأنني رأيت قلوبهم تهوى فراقي.. نعم اشتاق ، ولكن وضعت ، كرامتي فوق اشتياقي .. ارغب في وصلهم دوماً ولكن .. طريق الذل لا تهواه سآق سبحان الله وبحمد سبحان الله العظيم |
|
|
|
|
|
#8 |
|
صياد متقدم
تاريخ التسجيل: Feb 2012
المشاركات: 715
معدل تقييم المستوى: 32 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
شوف حضرتك فى الصورة رقم 2
اخر المستطيل اللى حضرتك عامله من ناحيه الشمال بعده ب3مم تقريبا هيا دى التيله اللى قصدى عليها وهيا عليها لون احمر تقريبا حضرتك ادفعها للخارج ولو معصلجه اضغط عليها او شويه مزيل صدا |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
خبير محدثات الصوت
|
اقتباس:
السلأم عليكم
ياباشا الموضوع سهل جدأ المسدس بتاع حضرتك زى الفل محتاج ثلأث قطع فقط و هيكون جديد تانى السوأل ؟ اية هية القطع و كيفية شرئها و ترهبها 1- زراع الزناد 2- ابرة و سستة ضرب النار 3- كعب الخزنة الثلأث قطع ممكن تشتريهم من عند اى محل مستلزمات صيد و مسدسات صوت بعد زلك ؟ طريقة التركيب زراع الزناد هية عبارة عن زراع بها بنزين بنز بيركب فى ثقب الزناد و البنز الثانى بيركب خلف كرسى الشاكوش و تحتة سوستة المهم لما تشترى الزراع قول للبياع اعطينى سوستة الزراع و حافظ عليها . ثانيأ: ابرة ضرب النار هتشتريها و معها سوستة هتفك الكوبرى و تكفك البنز الخلفى المسئول عن تثبيت ابرة ضرب النار ثم تركيب السوستة اولأ و بعدها الأبرة بحيث يكون البطح الموجود فى الأبرة الى الأسفل و ضع البنز. ثالثأ : كعب الخزنة و هوة عبارة عن قطعتين هتضع القطعة التى بها بروز على سوستة الخزنة و تركب الكعب فى مجرتة من الأمام الى الخلف . و بعدها نظف المسدس تمامو زيتة .... و هيكون كا الجديد بتوفيق تحياتى
__________________
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
صياد جديد
تاريخ التسجيل: Feb 2013
المدينه: مصر
المشاركات: 8
معدل تقييم المستوى: 0 ![]() |
شكراااااااااااااااااااااااااااا اخى الفاضل ولكل من ساعدونا جزاكم الله خير جميعا بس ما عندناش بالاسماعيلية محلات صيانة ممكن تدلونى على اقرب محل بالنسبة من المرج الجديد بالقاهرة وشكرا لكم
__________________
هجرت بعض احبتي طوعاً لأنني رأيت قلوبهم تهوى فراقي.. نعم اشتاق ، ولكن وضعت ، كرامتي فوق اشتياقي .. ارغب في وصلهم دوماً ولكن .. طريق الذل لا تهواه سآق سبحان الله وبحمد سبحان الله العظيم |
|
|
|
|
|
#11 |
|
صياد جديد
تاريخ التسجيل: Feb 2013
المدينه: مصر
المشاركات: 8
معدل تقييم المستوى: 0 ![]() |
جزاك الله خيرا سيدى الكريم ناسف على ازعاجكم
__________________
هجرت بعض احبتي طوعاً لأنني رأيت قلوبهم تهوى فراقي.. نعم اشتاق ، ولكن وضعت ، كرامتي فوق اشتياقي .. ارغب في وصلهم دوماً ولكن .. طريق الذل لا تهواه سآق سبحان الله وبحمد سبحان الله العظيم |
|
|
|
|
|
#12 |
|
خبير محدثات الصوت
|
يافندم القطع موجودة فى اى محل ادوات صيد فى الجيزة او رمسيس
و عن طريق المترو من المرج للجيزة مش كتير حضرتك ممكن تشترى الثلأث قطع المزكورين وانا معاك واحدة واحدة فى تركيبهم تحت امرك
__________________
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
صياد جديد
تاريخ التسجيل: Feb 2013
المدينه: مصر
المشاركات: 8
معدل تقييم المستوى: 0 ![]() |
جزاك الله خيرا سيدى الكريم الله لا يحرمنا منك
__________________
هجرت بعض احبتي طوعاً لأنني رأيت قلوبهم تهوى فراقي.. نعم اشتاق ، ولكن وضعت ، كرامتي فوق اشتياقي .. ارغب في وصلهم دوماً ولكن .. طريق الذل لا تهواه سآق سبحان الله وبحمد سبحان الله العظيم |
|
|
|
|
|
#14 |
|
خبير محدثات الصوت
|
يافندم انا تحت امر حضرتك فى اى وقت
و اتمنى ان تشترى القطع المزكورة و هرفع فيديو مخصوص ليك عن كيفية تركيب القطع الثلأثة المفقودة من مسدسك و ان شاء الله هيرجع كما كان بتوفيق تحياتى
__________________
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
خبير اسلحه .& عضو ذهبى
تاريخ التسجيل: Apr 2009
المدينه: أسكندرية
المشاركات: 3,065
معدل تقييم المستوى: 282 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
خبير محدثات الصوت
|
هههههههههههههههههههههههههههههه
عندك حق يا استاز عادل
__________________
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
صياد جديد
تاريخ التسجيل: Feb 2013
المدينه: مصر
المشاركات: 8
معدل تقييم المستوى: 0 ![]() |
ربنا ما يحرمنا من الرجال المحترمة اللى بيسعدو الناس بجد جزاكم الله خيرا جميعا
__________________
هجرت بعض احبتي طوعاً لأنني رأيت قلوبهم تهوى فراقي.. نعم اشتاق ، ولكن وضعت ، كرامتي فوق اشتياقي .. ارغب في وصلهم دوماً ولكن .. طريق الذل لا تهواه سآق سبحان الله وبحمد سبحان الله العظيم |
|
|
|
|
|
#18 |
|
خبير محدثات الصوت
|
تحت امر معاليك يافندم
نورت المنتدى
__________________
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
مشرف قسم السوق و المسابقات
|
ربنا يجازيك خير يا مكاوى
__________________
http://img849.imageshack.us/img849/600/o642.jpg اللهم لك الحمد كما ينبغى لجلال وجهك و عظيم سلطانك
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
خبير محدثات الصوت
|
ربنا يكرمك محمد بيك
شكرأ جزيلأ
__________________
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
صياد جديد
تاريخ التسجيل: Apr 2013
المشاركات: 1
معدل تقييم المستوى: 0 ![]() |
السلام عليكم يارب يكونو الاخوة والاخوات في المنتدى بخير وصحة ديما ان شاء الله وبعد احب انا اقول للاخ الباشق ابن الميدان انا عندي اسعداد اخدها منك اشتريها زي ما بعد الاخوان عرض قطع غيار لاني عندي وحدة اختها واكيد هتنفعني لو حضرتك حبيت انا مستعد وده رقم تليفوني للجدية 01281090830 واسمي محمد ابو فارس ارجو الرد وشكرا اااا ولكل اخواني في المنتدى جزير الشكر
|
|
|
|
![]() |
| الكلمات الدلالية (Tags) |
| مشكلة فى p.beretta |
| أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع |
| انواع عرض الموضوع | |
|
|
المواضيع المتشابهه
|
||||
| الموضوع | كاتب الموضوع | المنتدى | مشاركات | آخر مشاركة |
| P.Beretta Nuova Molgora 8mm Mod.84BB | tegar | الورشة | 19 | 22-09-28 06:31 PM |
| للبيع برتا 92 ايطالي 8 مم nuova molgora mod 92f cal 8mm | abdalla nabel | محدثات الصوت | 91 | 12-04-02 12:08 PM |
| مشكلة في الفك و التجميع لمسدس P.Beretta Nuova Molgora 8mm Mod.84BB | Cavalier | الورشة | 25 | 11-06-15 08:18 PM |
| ارجو المساعدة في بريتا 84 nuova molgora | بسام سعيد | الصيد العام | 6 | 11-05-04 04:47 PM |