![]() |
| الإعلانات |
|
|||||||
| الورشة صيانه البنادق واصلاح مشاكلها الفنيه. |
|
|
أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع | انواع عرض الموضوع |
|
|
#2 |
|
صياد متقدم
تاريخ التسجيل: Feb 2011
المدينه: شبرا
المشاركات: 672
معدل تقييم المستوى: 43 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
شوف يا استاذ شبح ..... الطلقة ال22 او ( الموريس بالبلدى ) نوعها اسمه rimfire يعنى طرف الكعب بتاع الطلقة هو اللى مسئول عن اطلاق الطلقة ....... وده بيختلف عن الطلقات الشائعة زى ال9 مللى اللى بتنتمى لنوع اسمه center fire ... و ال center fire كبسولة الطلقة بتبقى فى سنتر الكعب .......
و عليه ..... مش اى ابرة تضرب ال22 .... لازم سن الابرة يبقى متطرف لطرف الطلقة .....
__________________
ما تحاولش تعمل فيها ناصح مع اى شبراوي احسن لك خليك جدع .... والا استحمل اللى هيحصل لك لو مشاركتى او موضوعى عجبك ... ما تبخلش بالتقييم 3 فيديوهات لفك وتنظيف الجاكال ( فك الابرة ) http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=9671 |
|
|
|
|
|
المواضيع المتشابهه
|
||||
| الموضوع | كاتب الموضوع | المنتدى | مشاركات | آخر مشاركة |
| استفسار | محمد حامد الحماقي | ادوات الصيد الثقيله | 4 | 12-03-31 01:23 AM |
| استفسار | M.Hatem | ادوات الصيد الثقيله | 0 | 12-03-05 04:30 PM |
| استفسار | memo2224 | سوق المنتدى | 4 | 11-03-05 10:59 PM |
| استفسار | professional sniper | الصيد العام | 1 | 11-02-08 10:59 AM |