![]() |
| الإعلانات |
|
|||||||
| التعليمـــات | قائمة الأعضاء | المجموعات الإجتماعية | التقويم | البحث | مشاركات اليوم | اجعل كافة الأقسام مقروءة |
| الموضوعات العامه الموضوعات الغير متعلقه بالصيد. |
![]() |
| أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع | انواع عرض الموضوع |
|
|
#1 |
|
مشرف الاقسام العامه&القسم الاسلامى
|
معلشي والله يا جماعه بس انا عاوز احكي لاي حد بس انا بالامانه ملقتشي اكتر من الاعضاء هنا برتاح معاهم اكتر
حوار صاحبي الي اتخبط من ناس وهو دلوقتي في المستشفي بقاله 4 شهور ودلوقتي بقي عنده ضمور في المخ وربنا معاه المهم : وانا ماشي انا وصاحبي انهرده لاقيت واحد من العيال الي كان معاه ساعه الحدثه بس اول مره كان يظهر من 3 شهور طبعا انا عملت زي الاسد الي اول مره يشوف فريسه وقمت جاري عليه ورفعت عليه الطبنجه الي معايا طبعا هيا صوت (بريتا 84) بس الولا افتكرها حي وقمت ضاربه قلمين لحد لما الولا عرف ان الله حق وقمت مسجله علي موبايلي انه كان معاهم وقالي علي الاسامي الي كانت معاه ساعه الحادثه بس انا لما سألت واحد صاحبي لسه في الحقوق قالي بله واشرب ميته التسجيل ده لانه لازم يكون ب اذن نيابه وكمان ابو الولا ده مستشار قانوني يعني طبعا اي محضر هيتعمل هيتقطع كوسه بقي ![]() انا بالامانه عاوز اعرف الي عملته ده صح ولا غلط ولو غلط اعمل ايه منتظر اراء الجميع معلشي هو ده مش موضوع يتكتب بس معلشي استحملوني شويه واسف علي التطويل |
|
|
|
|
|
#2 |
|
صياد قديم
تاريخ التسجيل: Jan 2012
المدينه: دمياط و بورسعيد
المشاركات: 1,170
معدل تقييم المستوى: 99 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ان شاء الله ربنا هيرجع الحق لاصحابه
__________________
لا اله الا الله سيدنا محمد رسول الله
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
مشرف الاقسام العامه&القسم الاسلامى
|
ان شاء الله
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
خبير اسلحه .& عضو ذهبى
تاريخ التسجيل: Apr 2009
المدينه: أسكندرية
المشاركات: 3,065
معدل تقييم المستوى: 282 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
من حكايتك كده انت اخذت اعتراف من الولد تحت التهديد. استعملت مسدس صوت فى الترويع لهذا الولد وده احد الاسباب اللى يمكن يتعمل بيها قضية لمسدس الصوت. لو والد الولد ده مستشار قانونى زى ما بتقول وأبنه حكاله على اللى حصل ممكن يعمل محضر ضدك. الصح لو الولد ده شاهد عيان زى ماحضرتك بتقول على الواقعة. يكتب ده فى محضر والنيابة تأمر بالبحث عنه واحضاره لأخذ أقواله. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
صياد متقدم
|
أنا في كلية حقوق و عاوز أخد فرصة أشرح لحضرتك..
ال‘تراف ده فعلا ملوش أي لازمة لأنه مش بإذن نيابة أو مش قدام النيابة.. يعني حتي لو ظابط شرطة خد منك إعنراف و لا له أي 30 لازمة.. لأن أي أقوال ببتاخد لازم قدام النيابة و توقع علي الأقوال كمان. ثانا, ده كام تحت تهديد سلاح يعني غلط قي غلط. ثالثا, ديه في ترويع مواطنين بسلاح صوت.. يعني ابوه الراجل لو إتحكاله اللي حصل ممكن يعمل محضر عليك إنت و تروح فيها إنت....
__________________
الكلية الجوية بيتي و عنواني عندما ترى طائرات العدو تسقط كالمطر وصواريخ تطلق بدقة فائقة و مهارة فريدة نادرا ما تري في القتال و المناورة 3> فأعلم أن نسور الجو يقاتلون 3> ****************************************** " القوات الجوية المصرية " عشقي هو الطيران بيتي هو السحاب إلى العلا في سبيل المجد تحيا قواتنا المسلحة درع الوطن و الشعب فذلك الجند خير أجناد الأرض تحياتي لكل أفراد قواتنا المسلحة, محمد قطب الدكاماوي |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
صياد قديم
|
اقتباس:
__________________
المهارة تصيب هدفاً لايمكن لأحدٍ أن يصيبه..أما العبقرية فتصيب هدفاً لايمكن لأحدٍأن يراه ツ |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
صياد متفاعل
تاريخ التسجيل: Sep 2012
المدينه: جمهورية مصر العربية
المشاركات: 244
معدل تقييم المستوى: 10 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
اللى حضرتك عملته دا من حبك لصديقك ودا شىء احييك عليه ولكنه قانونا 1- استيقاف مواطن دون مبرر قانونى يبيح ذلك وغير احوال التلبس وهو غير قانونى حتى لو قام به رجل شرطة طالما ان اسم هذا الشخص لم يدرج فى محضر رسمى باتهام صريح وصحيح . 2- تعدى على مواطن بالضرب ودى جنحة . 3-قبض على مواطن دون مبرر قانونى ودون اذن من السلطة القضائية وتحت تهديد السلاح واكراه على انتزاع اعتراف تحت ضغك الاكراه المادى والمعنوى وهذا امر مجرم ودى جناية . 4- لاقيمة لهذا الاعتراف قانونا طالما لم يتم التسجيل بإذن من الجهات القضائية المختصة . 5- تعمل ايه حضرتك تدى لوالد صديقك اسماء اللى اعتدوا على ابنه وصورة اللى انت شوفته وعنوانه ان توصلت اليه وهو اللى يتوجه بتلك المعلومات وليس الفيديو لرئيس المباحث أو لوكيل النائب العام المختص بالتحقيق فى القضية حتى يتم ضبط المعتدين بشكل قانونى صحييح وميفلتوش من العقاب وحق صاحبك يروح واخيرا ربنا يشفى صديقك ومعلش تمالك اعصابك عند الغضب وارجو ان اكون افدت حضرتك
__________________
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربنا آتنا فى الدنيا حسنة وفى الاخرة حسنة وقنا عذاب النار |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
مشرف الاقسام العامه&القسم الاسلامى
|
اولا الف شكر لكل من رد علي موضوعي ده
وانا ان شاء الله هروح للمحامي واخليه يجيب اذن من النيابه ونشوف الموضوع ده |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
خبير محدثات الصوت
|
اقتباس:
بس للأسف من الناحية القانونية غلأط و مثل السادة الاعضاء الكرام نصحوك اكيد استاز عادل و الاخارين مختصين و يعلمو موقفك القانونى اكثر منى اتمنى من الله ان يشفى صديقق و ان يكرمك و يحفظك بأن الله استعين بالله و لأ يمكن يتركك ابدأ ان الله كريم رحيم
__________________
التعديل الأخير تم بواسطة محمد مكاوى ; 13-02-15 الساعة 02:37 AM |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
مشرف الاقسام العامه&القسم الاسلامى
|
والله العظيم انا الي خلاني اعمل كده في الولا اني انا مقدرتش اتحكم في اعصابي من كتر الغيظ من العيال ديه
وانا لو قابلته تاني والله لهعمل اكتر من كده كمان وانا كلمت واحد صاحبي حقوق قالي مش هينفع تاخد منهم لا حق ولا باطل لان ابوه مستشار ووسطته كبيره كمان |
|
|
|
![]() |
| أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع |
| انواع عرض الموضوع | |
|
|
المواضيع المتشابهه
|
||||
| الموضوع | كاتب الموضوع | المنتدى | مشاركات | آخر مشاركة |
| شكلي لبست | TheLegnedkiller | محدثات الصوت | 9 | 12-10-02 12:39 PM |
| الطلقة خزلتني و شكلي كان وحش | _SAIKO_ | محدثات الصوت | 18 | 12-09-20 04:42 PM |
| شكلي ادبست | mohd_wafik | بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها | 10 | 11-09-06 11:11 PM |
| شكلي كده هانفع :) | embo | الصيد العام | 13 | 10-10-03 05:04 AM |