الصيد فى مصر  
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > الاقسام العامه > صور وفيديو الصيد ورحلاته
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

صور وفيديو الصيد ورحلاته ميديا عن الصيد والاسلحه ورحلات صيد الاعضاء.

إضافة رد
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 13-06-24, 12:18 PM   #1
ahmedafefy
صياد متفاعل
 
تاريخ التسجيل: May 2013
المشاركات: 195
معدل تقييم المستوى: 5
ahmedafefy في بداية الطريقahmedafefy في بداية الطريقahmedafefy في بداية الطريقahmedafefy في بداية الطريقahmedafefy في بداية الطريق
افتراضي رد: طلعة الغربان الخيبه والعجله النايمه مع ال 45 الصاحيه

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مهندس وليد على مشاهدة المشاركة
السلام عليكم يأحلى صيادين
النهارده لقيت نفسى رايحه على الصيد قعدت ادور على حد نطلع سوى على النت بس لقيت كله قافل قولت مابدهاش واستنيت لحد الساعه 5 وتوكلت على الله ونزلت اخدت العربيه وطلعت واول يمام لسه برفع البندقيه وبقول بسم الله وبظبط البندقيه لقيت الطلقه طلعت وجت فى اليمامه ونزلت مقفوله كمان قولت الحمد لله وكملت بعدها لقيت شوية يمام وقفت وضربت الاولى فى دمغها متحركتش والتانيه والتالته والربعه كمان فى حوالى 3 دقائق او اقل كانو الاربعه جسس نزلت لمتهم واحد شفنى وانا بلم اليمام جه ومسك البندقيه وقالى دى جباره وبعدها مشيت يجى اربع مرات الى تريش والى متجيش قولت تبقى اتحسدتى من الراجل ابن الايه قومت رقيها وبعدها مخيبتش اول غراب نزل مقفول اوخوه جاى بيكاكى اديتو التانيه نزل جمبه وكملت صيد بس للاسف العجله نامت ونزلت غيرتها وكملت صيد ولقيت غراب واقف بعيد قولت والله مهستخسر فيك الرشه اصله كان بعيد وسميت واديته نزل مقفول وانا واقف لسه اديت الناتى نزل والتالت نزل والرابع نزل فى مكان واحد والناس بتقولى الله ينور وكملت صيد وبعدها لقيت غرب قولت كفايه صيد غربان ولكن مقدرتش احوش نفسى واديته نزل جه اخوه اديته نزل وبكده قولت اروح لأن الجو كان قلب على حر الساعه 7و45
والحمد لله كانت الحصيله 29فرد يمام و8 غربان وعجله نايمه هههههههههههههههههه
البندقيه المستخدمه ديانا 45 والرش جامو ماتش معظم الضرب كان فى الرأس او الرقبه الاسكوب bsa


uploaded with imageshack.us


uploaded with imageshack.us


uploaded with imageshack.us


uploaded with imageshack.us


uploaded with imageshack.us


uploaded with [url=http://imageshack.us]imageshack.us
الله ينور يا باشمهندس
ahmedafefy غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-06-24, 01:39 PM   #2
MBadr
صياد قديم

اوسمتي

 
الصورة الرمزية MBadr
 
تاريخ التسجيل: Jun 2012
المدينه: القاهرة
المشاركات: 2,645
معدل تقييم المستوى: 420
MBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدى
افتراضي رد: طلعة الغربان الخيبه والعجله النايمه مع ال 45 الصاحيه

طلعه موفقه يا بشمهندس وليد وكويس انك رقيت البندقيه العين حق ههههههههههه بالف هنا وشفا
__________________
وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَكِنَّ اللَّهَ رَمَى

وجاء في السنن عن عقبة بن عامر، قال الرسول صلى الله عليه وسلم: « إن الله يدخل بالسهم الواحد ثلاثة أنفار الجنة، صانعه المحتسب في عمله الخير، والرامي به، والممدد به »، وفي لفظ آخر: « ومنيله، فأرموا واركبوا، وأن ترموا أحب من أن تركبوا، كل لهو باطل، ليس من اللهو محمود إلا ثلاثة: تأديب الرجل لفرسه، وملاعبته أهله، ورميه بقوسه ونبله، إنهن من الحق ومن ترك الرمي بعد ما علمه رغبة فإنها نعمة تركها، (أو قال: كفرها)».
MBadr غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد


تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة



الساعة الآن 03:47 AM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir