اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة egyptian_destroyer
بكل باسطة :
نظريا الانسان لو انتقل بسرعة تفوق سرعة الضوء فأن الزمن يتوقف فتره الانتقال
و لو تجاوز الانسان تلك السرعة بمراحل فأنه قد يعود بالزمن
عمليا : مستحييييل لان الجسم سيهلك بعد تجاوز سرعة الضوء
و كمان في شئ يثبت ذلك اكتر
و هو ان لو الانسان رجع بالزمن للخلف فأنه بذلك يعرف المستقبل و بالتالي يعلم الغيب و يتلاشاه و لا يعلم الغيب الا الله
ده رأيي و الله اعلي و اعلم
و فوق كل ذي علم عليم 
|
اولا شكرا على مرورك الكريم
بالنسبة للنص الاولانى دى نظريات علمية مجرده مش اكتر
بالنسبة للنص التانى انا ذاكر اسفل الموضوع انه ملوش علاقة بالدين لانه مجرد بحث ودراسة