رد: رجاء لأباطرة الكرال...
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ميشو الحاوى
اولا تسمحلى ارد ع سؤالك
لكن في نفس الوقت ظهور الاصدارات الجديدة من الكرال بقدرات جديدة و اسعار زي الاصدارات القديمة تقريباً دة اللي يخلينا نرجع نفكر في الكرال تاني بمعنى ان الاصدار القديم دلوقتي بالفين جنيه و لسة هيتعدل طيب الاصدار الجديد تقريبا ب 2200 جنيه يعني فرق قليل مع اختلاف كبير في القدرات و لكن محدش عارف نظامه محتاج تعديل و لا لا ؟؟؟؟! و هو دة مربط الفرس .
1-الكرال لا يعلى عليها طبعا وهى من البنادق الهاى بور بدون تعديل لان سرعتها 240/ث وده طبعا جميل جدا وانا عندى كرال لسه جايبها من 4 ايام وبصراحه عشره ع عشره ((دقه وقوه)) ووزنها لا تقيله فتبقى رخمه ف شيلها ولا خفيفه وزنها متوسط ومن ساعت ما جبتها وانا بطلع بيها وزى الفل معايا من غير تعديل
لكن طبعا لو انت عاوز تعدلها وتخليها تبقى زيها زى الشادو 1000 و الرويال والكلام ده مفيش مشاكل لكن هى بحالتها كده هاى بور (مدفع)من غير تعديل
بالنسبة للشادو 1000 و الجامو رويال فانا اللي اعرفه انها اسماء لها وزنها و حاجات عالية لكن معرفش اسعارها و لا سرعاتها فأرجو من حضرتك توضيح هذه المعلومات اذا كنت تعرفها
2- الشادو 1000 سعرها (3250جنيه)وسرعتها 305/ث تقريبا وهى نمره 2 والسعر ده عند شريف ابوضيف ف الموضوع بتاعه والجامو رويال مش عارف سعرها وصل كام دلوقتى
|
الف شكر على مرورك الكريم
و طبعاً كلامك بيدي ثقة كبيرة في الكرال برغم مشاكلها و إحتياجاتها من تعديلات و غلو سعرها في الفترة دي و دة لإنها بردو لسة بتعتبر الاحسن من حيث الفئة السعرية للإمكانيات و الشكل يعني بردو لسة فرق السعر كبيييييييييير عن اقرب حاجة ...................
بالنسبة للي مكتوب على الكرتونة (السرعة 240 ) و كدة فأنا مش بثق فيه بصراحة بالرغم من ان الناس كلها بتقول مدفع , و دة لإن الناس في الاول كانت بتقول إنها بتجيب الكرال تلاقي السوستة جوة مكسورة او مش مظبوطة و هي لسة في الكرتونة !!!! يبقى اللي على الكرتونة إيه إحتمال كبير يكون تهويل؟!!!!!!!! عشان كدة فعلاً التجربة العملية هي الافضل في الحالات دي ....
و بما إنك لسة شاريها قريب ياريت تقولي سعرها بقة كام دلوقتي الكرال و ياريت بكل اشكالها ؟؟ و لو سألت على التعديلات هتتكلف كام حالياً تقولي ؟؟
و الف شكر
__________________
The strong person knows how to keep his life in order. Even with tears in his eyes, He still manage to say "I'm OK" with a smile... God is good ..... Change is coming.....My pistol in my hand.
Pray, Live, Be strong, Laugh, Love,
....... This are my rules in life.
.................................................. ......Mohammad Al Qassam
|