الصيد فى مصر  
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها معلومات عن بنادق ضغط الهواء والرش ومستلزماتها.

إضافة رد
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 13-09-10, 04:14 AM   #1
Mohammad Al Qassam
صياد متفاعل
 
تاريخ التسجيل: Oct 2012
المدينه: القاهرة
المشاركات: 194
معدل تقييم المستوى: 7
Mohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريق
افتراضي رد: رجاء لأباطرة الكرال...

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ميشو الحاوى مشاهدة المشاركة
اولا تسمحلى ارد ع سؤالك
لكن في نفس الوقت ظهور الاصدارات الجديدة من الكرال بقدرات جديدة و اسعار زي الاصدارات القديمة تقريباً دة اللي يخلينا نرجع نفكر في الكرال تاني بمعنى ان الاصدار القديم دلوقتي بالفين جنيه و لسة هيتعدل طيب الاصدار الجديد تقريبا ب 2200 جنيه يعني فرق قليل مع اختلاف كبير في القدرات و لكن محدش عارف نظامه محتاج تعديل و لا لا ؟؟؟؟! و هو دة مربط الفرس .

1-الكرال لا يعلى عليها طبعا وهى من البنادق الهاى بور بدون تعديل لان سرعتها 240/ث وده طبعا جميل جدا وانا عندى كرال لسه جايبها من 4 ايام وبصراحه عشره ع عشره ((دقه وقوه)) ووزنها لا تقيله فتبقى رخمه ف شيلها ولا خفيفه وزنها متوسط ومن ساعت ما جبتها وانا بطلع بيها وزى الفل معايا من غير تعديل
لكن طبعا لو انت عاوز تعدلها وتخليها تبقى زيها زى الشادو 1000 و الرويال والكلام ده مفيش مشاكل لكن هى بحالتها كده هاى بور (مدفع)من غير تعديل


بالنسبة للشادو 1000 و الجامو رويال فانا اللي اعرفه انها اسماء لها وزنها و حاجات عالية لكن معرفش اسعارها و لا سرعاتها فأرجو من حضرتك توضيح هذه المعلومات اذا كنت تعرفها

2- الشادو 1000 سعرها (3250جنيه)وسرعتها 305/ث تقريبا وهى نمره 2 والسعر ده عند شريف ابوضيف ف الموضوع بتاعه والجامو رويال مش عارف سعرها وصل كام دلوقتى

الف شكر على مرورك الكريم
و طبعاً كلامك بيدي ثقة كبيرة في الكرال برغم مشاكلها و إحتياجاتها من تعديلات و غلو سعرها في الفترة دي و دة لإنها بردو لسة بتعتبر الاحسن من حيث الفئة السعرية للإمكانيات و الشكل يعني بردو لسة فرق السعر كبيييييييييير عن اقرب حاجة ...................
بالنسبة للي مكتوب على الكرتونة (السرعة 240 ) و كدة فأنا مش بثق فيه بصراحة بالرغم من ان الناس كلها بتقول مدفع , و دة لإن الناس في الاول كانت بتقول إنها بتجيب الكرال تلاقي السوستة جوة مكسورة او مش مظبوطة و هي لسة في الكرتونة !!!! يبقى اللي على الكرتونة إيه إحتمال كبير يكون تهويل؟!!!!!!!! عشان كدة فعلاً التجربة العملية هي الافضل في الحالات دي ....
و بما إنك لسة شاريها قريب ياريت تقولي سعرها بقة كام دلوقتي الكرال و ياريت بكل اشكالها ؟؟ و لو سألت على التعديلات هتتكلف كام حالياً تقولي ؟؟
و الف شكر
__________________
The strong person knows how to keep his life in order. Even with tears in his eyes, He still manage to say "I'm OK" with a smile... God is good ..... Change is coming.....My pistol in my hand.
Pray, Live, Be strong, Laugh, Love,
....... This are my rules in life.
.................................................. ......Mohammad Al Qassam
Mohammad Al Qassam غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-09-10, 01:44 PM   #2
ميشو الحاوى
صياد نشيط
 
تاريخ التسجيل: Aug 2013
المدينه: مصر
المشاركات: 260
معدل تقييم المستوى: 9
ميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريق
افتراضي رد: رجاء لأباطرة الكرال...

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohammad al qassam مشاهدة المشاركة
الف شكر على مرورك الكريم
و طبعاً كلامك بيدي ثقة كبيرة في الكرال برغم مشاكلها و إحتياجاتها من تعديلات و غلو سعرها في الفترة دي و دة لإنها بردو لسة بتعتبر الاحسن من حيث الفئة السعرية للإمكانيات و الشكل يعني بردو لسة فرق السعر كبيييييييييير عن اقرب حاجة ...................
بالنسبة للي مكتوب على الكرتونة (السرعة 240 ) و كدة فأنا مش بثق فيه بصراحة بالرغم من ان الناس كلها بتقول مدفع , و دة لإن الناس في الاول كانت بتقول إنها بتجيب الكرال تلاقي السوستة جوة مكسورة او مش مظبوطة و هي لسة في الكرتونة !!!! يبقى اللي على الكرتونة إيه إحتمال كبير يكون تهويل؟!!!!!!!! عشان كدة فعلاً التجربة العملية هي الافضل في الحالات دي ....
و بما إنك لسة شاريها قريب ياريت تقولي سعرها بقة كام دلوقتي الكرال و ياريت بكل اشكالها ؟؟ و لو سألت على التعديلات هتتكلف كام حالياً تقولي ؟؟
و الف شكر
فعلا الكرال بتحتاج تعديل لكن مش اجبارى انك تعدلها لان ممكن واحد يجيبها بسعر غالى عليه شويه ولما يجى يعدلها يقولك سعرها هيعلى معايا طب ليه اعدلها !! ما دام ممكن ازود شويه ع سعر البندقيه +التعديل+نزود جنيهين وتجيبلك حاجه جامو لكن عشان كده التعديل مش اجبارى اول ما تجيب البندقيه لكن طبعا التعديل افضل لانها بتبقى حاجه تانيه خالص خصوصا لما يتغيرلها سوسته ديانا وسعرها ف الفتره دى وصل 1650 و1750 ع حسب التاجر وبالنسبه اللى مكتبو ع الكرتونه ممكن يكون مش بالظبط لكن مش هتلاقى فرق كبير ف السرعه وموضوع انك تجيبها وتلاقى السوسته مكسوره والكلام ده طبعا مش صحيح وعن نفسى محلصتش معايا وبالنسبه للتجربه العمليه انا جربتها عملى عشره ع عشره (مدفع) وسعرها ومكانها وصلك ع الخاص والتعديلات بصراحه انا لسه معدلتهاش عشان كده لسه معرفش هتتكلف كام تحياتى
ميشو الحاوى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-09-10, 02:19 PM   #3
Mohammad Al Qassam
صياد متفاعل
 
تاريخ التسجيل: Oct 2012
المدينه: القاهرة
المشاركات: 194
معدل تقييم المستوى: 7
Mohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريق
افتراضي رد: رجاء لأباطرة الكرال...

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ميشو الحاوى مشاهدة المشاركة
فعلا الكرال بتحتاج تعديل لكن مش اجبارى انك تعدلها لان ممكن واحد يجيبها بسعر غالى عليه شويه ولما يجى يعدلها يقولك سعرها هيعلى معايا طب ليه اعدلها !! ما دام ممكن ازود شويه ع سعر البندقيه +التعديل+نزود جنيهين وتجيبلك حاجه جامو لكن عشان كده التعديل مش اجبارى اول ما تجيب البندقيه لكن طبعا التعديل افضل لانها بتبقى حاجه تانيه خالص خصوصا لما يتغيرلها سوسته ديانا وسعرها ف الفتره دى وصل 1650 و1750 ع حسب التاجر وبالنسبه اللى مكتبو ع الكرتونه ممكن يكون مش بالظبط لكن مش هتلاقى فرق كبير ف السرعه وموضوع انك تجيبها وتلاقى السوسته مكسوره والكلام ده طبعا مش صحيح وعن نفسى محلصتش معايا وبالنسبه للتجربه العمليه انا جربتها عملى عشره ع عشره (مدفع) وسعرها ومكانها وصلك ع الخاص والتعديلات بصراحه انا لسه معدلتهاش عشان كده لسه معرفش هتتكلف كام تحياتى

تمام التمام و الف شكر لحضرتك
__________________
The strong person knows how to keep his life in order. Even with tears in his eyes, He still manage to say "I'm OK" with a smile... God is good ..... Change is coming.....My pistol in my hand.
Pray, Live, Be strong, Laugh, Love,
....... This are my rules in life.
.................................................. ......Mohammad Al Qassam
Mohammad Al Qassam غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد


تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة



الساعة الآن 03:48 AM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir