الصيد فى مصر  
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > سوق المنتدى > محدثات الصوت
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

محدثات الصوت محدثات الصوت.

إضافة رد
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 13-08-18, 09:51 PM   #1
ramy100
صياد متفاعل
 
الصورة الرمزية ramy100
 
تاريخ التسجيل: Nov 2009
المدينه: حلوان
المشاركات: 163
معدل تقييم المستوى: 7
ramy100 في بداية الطريقramy100 في بداية الطريقramy100 في بداية الطريقramy100 في بداية الطريق
Thumbs up ازاى تحمى بيتك من الاحداث والفوضى الحالية؟

لو سمحت مطلوب من كل عضو افكار ازاى نحمى نفسنا وبيتنا لو لقدر الله حصلت حاجة
... اتفضلواااااا
__________________

1- لا تتحدث عن قوتك أمام ضعيف

2- لا تتحدث عن سعادتك أمام تعيس

3- لا تتحدث عن حريتك أمام سجين

4- لا تتحدث عن أولادك أمام عقيم

5- لا تتحدث عن والدك أمام يتيم..فجراحهم لا تحتمل المزيد..

6- زِن كلامك في كل أمور حياتك واجعل مراعاة شعور الآخرين جزءاً من شخصيتك..حتى لا يأتي يوم تجدك فيه وحيداً مع جُرحك .!

7- لا ترقص على جراح الآخرين ... كي لا يأتي يوم تجد فيه من يرقص على جرحك..

8- كن في الحياة كعابر سبيل واترك وراءك كل أثر جميل فما نحن في الدنيا الا ضيوف وما على الضيف سوى الرحيل..
ramy100 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-08-18, 09:52 PM   #2
abo amar
صياد قديم

اوسمتي

 
الصورة الرمزية abo amar
 
تاريخ التسجيل: Feb 2013
المدينه: القاهرة
المشاركات: 1,131
معدل تقييم المستوى: 80
abo amar من اهم اعضاء المنتدىabo amar من اهم اعضاء المنتدىabo amar من اهم اعضاء المنتدىabo amar من اهم اعضاء المنتدىabo amar من اهم اعضاء المنتدىabo amar من اهم اعضاء المنتدىabo amar من اهم اعضاء المنتدىabo amar من اهم اعضاء المنتدىabo amar من اهم اعضاء المنتدىabo amar من اهم اعضاء المنتدىabo amar من اهم اعضاء المنتدى
افتراضي رد: ازاى تحمى بيتك من الاحداث والفوضى الحالية؟

افضل حاجه اننا نستعن بالله وبسسسس
abo amar غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-08-18, 09:57 PM   #3
ramy100
صياد متفاعل
 
الصورة الرمزية ramy100
 
تاريخ التسجيل: Nov 2009
المدينه: حلوان
المشاركات: 163
معدل تقييم المستوى: 7
ramy100 في بداية الطريقramy100 في بداية الطريقramy100 في بداية الطريقramy100 في بداية الطريق
افتراضي رد: ازاى تحمى بيتك من الاحداث والفوضى الحالية؟

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abo amar مشاهدة المشاركة
افضل حاجه اننا نستعن بالله وبسسسس
طبعا مفيش كلام ربنا هو اللى قادر على كل شئ .. بس بنزود معلومات بعض
__________________

1- لا تتحدث عن قوتك أمام ضعيف

2- لا تتحدث عن سعادتك أمام تعيس

3- لا تتحدث عن حريتك أمام سجين

4- لا تتحدث عن أولادك أمام عقيم

5- لا تتحدث عن والدك أمام يتيم..فجراحهم لا تحتمل المزيد..

6- زِن كلامك في كل أمور حياتك واجعل مراعاة شعور الآخرين جزءاً من شخصيتك..حتى لا يأتي يوم تجدك فيه وحيداً مع جُرحك .!

7- لا ترقص على جراح الآخرين ... كي لا يأتي يوم تجد فيه من يرقص على جرحك..

8- كن في الحياة كعابر سبيل واترك وراءك كل أثر جميل فما نحن في الدنيا الا ضيوف وما على الضيف سوى الرحيل..
ramy100 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-08-18, 09:59 PM   #4
nivo2006
صياد جديد
 
تاريخ التسجيل: Aug 2013
المشاركات: 48
معدل تقييم المستوى: 5
nivo2006 في بداية الطريقnivo2006 في بداية الطريقnivo2006 في بداية الطريقnivo2006 في بداية الطريقnivo2006 في بداية الطريق
افتراضي رد: ازاى تحمى بيتك من الاحداث والفوضى الحالية؟

الافضل تكون متعاون مع جيرانك و اصدقائك فى المنطقة اللى انت ساكن فيها
تعمل الواجب دلوقتى يتردك بعدين
__________________
عبده الاسكندرانى ..... سجان الغرام
يالى انت قاضى وعدلك مضى فى الحكام
حكم الزمان مر وانا صابر على الاحكام
انا اللى طيش الشباب خد عقلى ولجانى
وطوعت مشى الشيطان ضللنى وسهانى
انا بعت اللى ما يتباعوش ولا يتعوضوش تانى
وانا اللى اشترتهم بعمرى باعونى مجانى
رحت شتكى للهوا هانى واشجانى
nivo2006 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-08-18, 10:00 PM   #5
ramy100
صياد متفاعل
 
الصورة الرمزية ramy100
 
تاريخ التسجيل: Nov 2009
المدينه: حلوان
المشاركات: 163
معدل تقييم المستوى: 7
ramy100 في بداية الطريقramy100 في بداية الطريقramy100 في بداية الطريقramy100 في بداية الطريق
افتراضي رد: ازاى تحمى بيتك من الاحداث والفوضى الحالية؟

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nivo2006 مشاهدة المشاركة
الافضل تكون متعاون مع جيرانك و اصدقائك فى المنطقة اللى انت ساكن فيها
تعمل الواجب دلوقتى يتردك بعدين
كلام حضرتك جميل
__________________

1- لا تتحدث عن قوتك أمام ضعيف

2- لا تتحدث عن سعادتك أمام تعيس

3- لا تتحدث عن حريتك أمام سجين

4- لا تتحدث عن أولادك أمام عقيم

5- لا تتحدث عن والدك أمام يتيم..فجراحهم لا تحتمل المزيد..

6- زِن كلامك في كل أمور حياتك واجعل مراعاة شعور الآخرين جزءاً من شخصيتك..حتى لا يأتي يوم تجدك فيه وحيداً مع جُرحك .!

7- لا ترقص على جراح الآخرين ... كي لا يأتي يوم تجد فيه من يرقص على جرحك..

8- كن في الحياة كعابر سبيل واترك وراءك كل أثر جميل فما نحن في الدنيا الا ضيوف وما على الضيف سوى الرحيل..
ramy100 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-08-18, 10:08 PM   #6
illustrator
صياد متقدم
 
تاريخ التسجيل: Feb 2012
المشاركات: 715
معدل تقييم المستوى: 32
illustrator من كبار اسرة المنتدىillustrator من كبار اسرة المنتدىillustrator من كبار اسرة المنتدىillustrator من كبار اسرة المنتدىillustrator من كبار اسرة المنتدىillustrator من كبار اسرة المنتدىillustrator من كبار اسرة المنتدىillustrator من كبار اسرة المنتدىillustrator من كبار اسرة المنتدىillustrator من كبار اسرة المنتدىillustrator من كبار اسرة المنتدى
افتراضي رد: ازاى تحمى بيتك من الاحداث والفوضى الحالية؟

بسم الله الرحمن الرحيم
الاخ الكريم
بعد الاستعانه بالله فالله خير حافظ وهو ارحم الراحمين
شوف يا سيدى
من ايام ثورة 25 يناير وكان لازم كل الناس تركب باب حديد وده على حسب المنطقه السكنيه وظروفها
انا عن نفسى فى مدينه 6 اكتوبر وطبع الدنيا مريحه وعامل الامن مش متوفر قوى انما المناطق المكتظه بالسكان والشعبيه الناس هناك مع بعض وعارفين بعض وصعب يحصل اختراق ههههههههه
علشان كده الباب الحديد مهم فى المناطق النائيه
مع اضافه بعض الترابيس 3 او 4 مش مهم على الباب الخشب
فى حاله اقتحام الباب الحديد واثناء حدوث ذلك يبقى لازم تكون جاهز بمله السرير الخشب ودى هتثبتها خلف الباب الخشب وتمسمرها فى الحلق بمسامير سن صاج طبعا الموضوع مجهد بس انتى بتحمى نفسك طيب لو حسيت ان فيه احتماليه اقتحام الباب والمله هتعمل كالاتى هتكون مجهز دولاب صغير ويا سلام لو تضحى بالتلاجه وتحطها خلف الباب وفيها ميزة انها تقيله والميزة التانيه انها صاج وممكن تمنع من اختراق الرصاص وطبعا هتكون حاطط فيها لحمه وفراخ ههههههه
وبعد كل ده لو حسيت ان فيه محاوله اقتحام يبقى تكون مجهز حبل كويس وتربط فيه العيال لو انت عندك اولاد وتنططهم من الشباك طبعا ده لو حضرتك فى الطابق التانى انما لو دور مرتفع ممكن تتفق مع جارك انك تنزلهم عنده فى البلكونه وبعدين تنزل وراهم بعد اخفاء الاشياء الثمينه فى صفيحه الزباله بعد وضعها فى كيس طبعا
وطبعا هتنزل على جارك تشرب معاه الشاى لحد ما الحراميه يتأكدو ان مفيش حاجه تتسرق ويمشو وتكون متابعهم من بلكونه جارك وبعدين ترجع بيتك معزز مكرم وتدخل تنام
تحياتى
طبعا هذا الاجراء فى حاله ان البلطجى او الحرامى خلف الباب انما لو جاى فى الطريق فى اول الشارع هناك اجراء تانى متبع هقولك عليه لاحقا
illustrator غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-08-18, 10:22 PM   #7
ramy100
صياد متفاعل
 
الصورة الرمزية ramy100
 
تاريخ التسجيل: Nov 2009
المدينه: حلوان
المشاركات: 163
معدل تقييم المستوى: 7
ramy100 في بداية الطريقramy100 في بداية الطريقramy100 في بداية الطريقramy100 في بداية الطريق
Smile رد: ازاى تحمى بيتك من الاحداث والفوضى الحالية؟

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة illustrator مشاهدة المشاركة
بسم الله الرحمن الرحيم
الاخ الكريم
بعد الاستعانه بالله فالله خير حافظ وهو ارحم الراحمين
شوف يا سيدى
من ايام ثورة 25 يناير وكان لازم كل الناس تركب باب حديد وده على حسب المنطقه السكنيه وظروفها
انا عن نفسى فى مدينه 6 اكتوبر وطبع الدنيا مريحه وعامل الامن مش متوفر قوى انما المناطق المكتظه بالسكان والشعبيه الناس هناك مع بعض وعارفين بعض وصعب يحصل اختراق ههههههههه
علشان كده الباب الحديد مهم فى المناطق النائيه
مع اضافه بعض الترابيس 3 او 4 مش مهم على الباب الخشب
فى حاله اقتحام الباب الحديد واثناء حدوث ذلك يبقى لازم تكون جاهز بمله السرير الخشب ودى هتثبتها خلف الباب الخشب وتمسمرها فى الحلق بمسامير سن صاج طبعا الموضوع مجهد بس انتى بتحمى نفسك طيب لو حسيت ان فيه احتماليه اقتحام الباب والمله هتعمل كالاتى هتكون مجهز دولاب صغير ويا سلام لو تضحى بالتلاجه وتحطها خلف الباب وفيها ميزة انها تقيله والميزة التانيه انها صاج وممكن تمنع من اختراق الرصاص وطبعا هتكون حاطط فيها لحمه وفراخ ههههههه
وبعد كل ده لو حسيت ان فيه محاوله اقتحام يبقى تكون مجهز حبل كويس وتربط فيه العيال لو انت عندك اولاد وتنططهم من الشباك طبعا ده لو حضرتك فى الطابق التانى انما لو دور مرتفع ممكن تتفق مع جارك انك تنزلهم عنده فى البلكونه وبعدين تنزل وراهم بعد اخفاء الاشياء الثمينه فى صفيحه الزباله بعد وضعها فى كيس طبعا
وطبعا هتنزل على جارك تشرب معاه الشاى لحد ما الحراميه يتأكدو ان مفيش حاجه تتسرق ويمشو وتكون متابعهم من بلكونه جارك وبعدين ترجع بيتك معزز مكرم وتدخل تنام
تحياتى
طبعا هذا الاجراء فى حاله ان البلطجى او الحرامى خلف الباب انما لو جاى فى الطريق فى اول الشارع هناك اجراء تانى متبع هقولك عليه لاحقا
كلام حضرتك جميل جدا .. متشوق اسمع الباقى
__________________

1- لا تتحدث عن قوتك أمام ضعيف

2- لا تتحدث عن سعادتك أمام تعيس

3- لا تتحدث عن حريتك أمام سجين

4- لا تتحدث عن أولادك أمام عقيم

5- لا تتحدث عن والدك أمام يتيم..فجراحهم لا تحتمل المزيد..

6- زِن كلامك في كل أمور حياتك واجعل مراعاة شعور الآخرين جزءاً من شخصيتك..حتى لا يأتي يوم تجدك فيه وحيداً مع جُرحك .!

7- لا ترقص على جراح الآخرين ... كي لا يأتي يوم تجد فيه من يرقص على جرحك..

8- كن في الحياة كعابر سبيل واترك وراءك كل أثر جميل فما نحن في الدنيا الا ضيوف وما على الضيف سوى الرحيل..
ramy100 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-08-18, 10:30 PM   #8
illustrator
صياد متقدم
 
تاريخ التسجيل: Feb 2012
المشاركات: 715
معدل تقييم المستوى: 32
illustrator من كبار اسرة المنتدىillustrator من كبار اسرة المنتدىillustrator من كبار اسرة المنتدىillustrator من كبار اسرة المنتدىillustrator من كبار اسرة المنتدىillustrator من كبار اسرة المنتدىillustrator من كبار اسرة المنتدىillustrator من كبار اسرة المنتدىillustrator من كبار اسرة المنتدىillustrator من كبار اسرة المنتدىillustrator من كبار اسرة المنتدى
افتراضي رد: ازاى تحمى بيتك من الاحداث والفوضى الحالية؟

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ramy100 مشاهدة المشاركة
كلام حضرتك جميل جدا .. متشوق اسمع الباقى
انا بعت لحضرتك الباقى على الخاص نظرا لخطورته الشديده
ربنا يلطف بينا ويعدى الايام دى على خير
illustrator غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-08-18, 10:40 PM   #9
ramy100
صياد متفاعل
 
الصورة الرمزية ramy100
 
تاريخ التسجيل: Nov 2009
المدينه: حلوان
المشاركات: 163
معدل تقييم المستوى: 7
ramy100 في بداية الطريقramy100 في بداية الطريقramy100 في بداية الطريقramy100 في بداية الطريق
افتراضي رد: ازاى تحمى بيتك من الاحداث والفوضى الحالية؟

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة illustrator مشاهدة المشاركة
انا بعت لحضرتك الباقى على الخاص نظرا لخطورته الشديده
ربنا يلطف بينا ويعدى الايام دى على خير
الف شكرا ياباشا وجارى قرائته ... ربنا يجعله فى يزان حسناتك
__________________

1- لا تتحدث عن قوتك أمام ضعيف

2- لا تتحدث عن سعادتك أمام تعيس

3- لا تتحدث عن حريتك أمام سجين

4- لا تتحدث عن أولادك أمام عقيم

5- لا تتحدث عن والدك أمام يتيم..فجراحهم لا تحتمل المزيد..

6- زِن كلامك في كل أمور حياتك واجعل مراعاة شعور الآخرين جزءاً من شخصيتك..حتى لا يأتي يوم تجدك فيه وحيداً مع جُرحك .!

7- لا ترقص على جراح الآخرين ... كي لا يأتي يوم تجد فيه من يرقص على جرحك..

8- كن في الحياة كعابر سبيل واترك وراءك كل أثر جميل فما نحن في الدنيا الا ضيوف وما على الضيف سوى الرحيل..
ramy100 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-08-18, 11:02 PM   #10
dr_mohasan
صيـــــــاد من الدرجـه الأولـي
 
الصورة الرمزية dr_mohasan
 
تاريخ التسجيل: Feb 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 2,940
معدل تقييم المستوى: 289
dr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدى
Smile رد: ازاى تحمى بيتك من الاحداث والفوضى الحالية؟

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة illustrator مشاهدة المشاركة
بسم الله الرحمن الرحيم
الاخ الكريم
بعد الاستعانه بالله فالله خير حافظ وهو ارحم الراحمين
شوف يا سيدى
من ايام ثورة 25 يناير وكان لازم كل الناس تركب باب حديد وده على حسب المنطقه السكنيه وظروفها
انا عن نفسى فى مدينه 6 اكتوبر وطبع الدنيا مريحه وعامل الامن مش متوفر قوى انما المناطق المكتظه بالسكان والشعبيه الناس هناك مع بعض وعارفين بعض وصعب يحصل اختراق ههههههههه
علشان كده الباب الحديد مهم فى المناطق النائيه
مع اضافه بعض الترابيس 3 او 4 مش مهم على الباب الخشب
فى حاله اقتحام الباب الحديد واثناء حدوث ذلك يبقى لازم تكون جاهز بمله السرير الخشب ودى هتثبتها خلف الباب الخشب وتمسمرها فى الحلق بمسامير سن صاج طبعا الموضوع مجهد بس انتى بتحمى نفسك طيب لو حسيت ان فيه احتماليه اقتحام الباب والمله هتعمل كالاتى هتكون مجهز دولاب صغير ويا سلام لو تضحى بالتلاجه وتحطها خلف الباب وفيها ميزة انها تقيله والميزة التانيه انها صاج وممكن تمنع من اختراق الرصاص وطبعا هتكون حاطط فيها لحمه وفراخ ههههههه
وبعد كل ده لو حسيت ان فيه محاوله اقتحام يبقى تكون مجهز حبل كويس وتربط فيه العيال لو انت عندك اولاد وتنططهم من الشباك طبعا ده لو حضرتك فى الطابق التانى انما لو دور مرتفع ممكن تتفق مع جارك انك تنزلهم عنده فى البلكونه وبعدين تنزل وراهم بعد اخفاء الاشياء الثمينه فى صفيحه الزباله بعد وضعها فى كيس طبعا
وطبعا هتنزل على جارك تشرب معاه الشاى لحد ما الحراميه يتأكدو ان مفيش حاجه تتسرق ويمشو وتكون متابعهم من بلكونه جارك وبعدين ترجع بيتك معزز مكرم وتدخل تنام
تحياتى
طبعا هذا الاجراء فى حاله ان البلطجى او الحرامى خلف الباب انما لو جاى فى الطريق فى اول الشارع هناك اجراء تانى متبع هقولك عليه لاحقا
و ييجى بتاع الزبالة فى الصباح علشان ياخد الزبالة و انت ناسى تطلع منها الحاجات اللى خبيتها فيها امبارح , و تبقى عملت كل ده علشان تحمى نفسك و فى الآخر ...... هههههههههه

(ياريت بعد اذنك تبعتلى باقى الموضوع على الخاص)
__________________

--------------------------------------------
اللهم صلّ على سيدنا محمد و على آله و صحبه و سلّم
--------------------------------------------
dr_mohasan غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-08-18, 11:07 PM   #11
وليد سالم
المشرف العام

اوسمتي

 
الصورة الرمزية وليد سالم
 
تاريخ التسجيل: May 2013
المدينه: القاهره
المشاركات: 2,689
معدل تقييم المستوى: 353
وليد سالم عميد بالمنتدىوليد سالم عميد بالمنتدىوليد سالم عميد بالمنتدىوليد سالم عميد بالمنتدىوليد سالم عميد بالمنتدىوليد سالم عميد بالمنتدىوليد سالم عميد بالمنتدىوليد سالم عميد بالمنتدىوليد سالم عميد بالمنتدىوليد سالم عميد بالمنتدىوليد سالم عميد بالمنتدى
افتراضي رد: ازاى تحمى بيتك من الاحداث والفوضى الحالية؟

ويا تري ايه المقادير ههههههههههههههههههه
__________________
حين سكت اهل الحق عن الباطل
توهم اهل الباطل انهم علي حق
""""
علي ابن ابي طالب


وليد سالم غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-08-18, 11:15 PM   #12
illustrator
صياد متقدم
 
تاريخ التسجيل: Feb 2012
المشاركات: 715
معدل تقييم المستوى: 32
illustrator من كبار اسرة المنتدىillustrator من كبار اسرة المنتدىillustrator من كبار اسرة المنتدىillustrator من كبار اسرة المنتدىillustrator من كبار اسرة المنتدىillustrator من كبار اسرة المنتدىillustrator من كبار اسرة المنتدىillustrator من كبار اسرة المنتدىillustrator من كبار اسرة المنتدىillustrator من كبار اسرة المنتدىillustrator من كبار اسرة المنتدى
افتراضي رد: ازاى تحمى بيتك من الاحداث والفوضى الحالية؟

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr_mohasan مشاهدة المشاركة
و ييجى بتاع الزبالة فى الصباح علشان ياخد الزبالة و انت ناسى تطلع منها الحاجات اللى خبيتها فيها امبارح , و تبقى عملت كل ده علشان تحمى نفسك و فى الآخر ...... هههههههههه

(ياريت بعد اذنك تبعتلى باقى الموضوع على الخاص)
ههههههههه منور الموضوع يا دكتور
يعنى انت سيبت كل الموضوع ومركز مع كيس الزباله هههههههه
هو فعلا كان لازم افكرة لما يرجع البيت اول حاجه يعملها انه يشيل كيس الفلوس من الزباله ههههههه
الباقى هبعتهولك حاضر
illustrator غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد


تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة



الساعة الآن 05:03 PM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir