![]() |
| الإعلانات |
|
|||||||
| محدثات الصوت محدثات الصوت. |
![]() |
| أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع | انواع عرض الموضوع |
|
|
#1 |
|
صياد متفاعل
تاريخ التسجيل: Nov 2009
المدينه: حلوان
المشاركات: 163
معدل تقييم المستوى: 7 ![]() ![]() ![]() ![]() |
لو سمحت مطلوب من كل عضو افكار ازاى نحمى نفسنا وبيتنا لو لقدر الله حصلت حاجة
... اتفضلواااااا
__________________
1- لا تتحدث عن قوتك أمام ضعيف 2- لا تتحدث عن سعادتك أمام تعيس 3- لا تتحدث عن حريتك أمام سجين 4- لا تتحدث عن أولادك أمام عقيم 5- لا تتحدث عن والدك أمام يتيم..فجراحهم لا تحتمل المزيد.. 6- زِن كلامك في كل أمور حياتك واجعل مراعاة شعور الآخرين جزءاً من شخصيتك..حتى لا يأتي يوم تجدك فيه وحيداً مع جُرحك .! 7- لا ترقص على جراح الآخرين ... كي لا يأتي يوم تجد فيه من يرقص على جرحك.. 8- كن في الحياة كعابر سبيل واترك وراءك كل أثر جميل فما نحن في الدنيا الا ضيوف وما على الضيف سوى الرحيل.. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
صياد قديم
تاريخ التسجيل: Feb 2013
المدينه: القاهرة
المشاركات: 1,131
معدل تقييم المستوى: 80 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
افضل حاجه اننا نستعن بالله وبسسسس
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
صياد متفاعل
تاريخ التسجيل: Nov 2009
المدينه: حلوان
المشاركات: 163
معدل تقييم المستوى: 7 ![]() ![]() ![]() ![]() |
طبعا مفيش كلام ربنا هو اللى قادر على كل شئ .. بس بنزود معلومات بعض
__________________
1- لا تتحدث عن قوتك أمام ضعيف 2- لا تتحدث عن سعادتك أمام تعيس 3- لا تتحدث عن حريتك أمام سجين 4- لا تتحدث عن أولادك أمام عقيم 5- لا تتحدث عن والدك أمام يتيم..فجراحهم لا تحتمل المزيد.. 6- زِن كلامك في كل أمور حياتك واجعل مراعاة شعور الآخرين جزءاً من شخصيتك..حتى لا يأتي يوم تجدك فيه وحيداً مع جُرحك .! 7- لا ترقص على جراح الآخرين ... كي لا يأتي يوم تجد فيه من يرقص على جرحك.. 8- كن في الحياة كعابر سبيل واترك وراءك كل أثر جميل فما نحن في الدنيا الا ضيوف وما على الضيف سوى الرحيل.. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
صياد جديد
تاريخ التسجيل: Aug 2013
المشاركات: 48
معدل تقييم المستوى: 5 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
الافضل تكون متعاون مع جيرانك و اصدقائك فى المنطقة اللى انت ساكن فيها
تعمل الواجب دلوقتى يتردك بعدين
__________________
عبده الاسكندرانى ..... سجان الغرام
يالى انت قاضى وعدلك مضى فى الحكام حكم الزمان مر وانا صابر على الاحكام انا اللى طيش الشباب خد عقلى ولجانى وطوعت مشى الشيطان ضللنى وسهانى انا بعت اللى ما يتباعوش ولا يتعوضوش تانى وانا اللى اشترتهم بعمرى باعونى مجانى رحت شتكى للهوا هانى واشجانى |
|
|
|
|
|
#5 |
|
صياد متفاعل
تاريخ التسجيل: Nov 2009
المدينه: حلوان
المشاركات: 163
معدل تقييم المستوى: 7 ![]() ![]() ![]() ![]() |
كلام حضرتك جميل
__________________
1- لا تتحدث عن قوتك أمام ضعيف 2- لا تتحدث عن سعادتك أمام تعيس 3- لا تتحدث عن حريتك أمام سجين 4- لا تتحدث عن أولادك أمام عقيم 5- لا تتحدث عن والدك أمام يتيم..فجراحهم لا تحتمل المزيد.. 6- زِن كلامك في كل أمور حياتك واجعل مراعاة شعور الآخرين جزءاً من شخصيتك..حتى لا يأتي يوم تجدك فيه وحيداً مع جُرحك .! 7- لا ترقص على جراح الآخرين ... كي لا يأتي يوم تجد فيه من يرقص على جرحك.. 8- كن في الحياة كعابر سبيل واترك وراءك كل أثر جميل فما نحن في الدنيا الا ضيوف وما على الضيف سوى الرحيل.. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
صياد متقدم
تاريخ التسجيل: Feb 2012
المشاركات: 715
معدل تقييم المستوى: 32 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
بسم الله الرحمن الرحيم
الاخ الكريم بعد الاستعانه بالله فالله خير حافظ وهو ارحم الراحمين شوف يا سيدى من ايام ثورة 25 يناير وكان لازم كل الناس تركب باب حديد وده على حسب المنطقه السكنيه وظروفها انا عن نفسى فى مدينه 6 اكتوبر وطبع الدنيا مريحه وعامل الامن مش متوفر قوى انما المناطق المكتظه بالسكان والشعبيه الناس هناك مع بعض وعارفين بعض وصعب يحصل اختراق ههههههههه علشان كده الباب الحديد مهم فى المناطق النائيه مع اضافه بعض الترابيس 3 او 4 مش مهم على الباب الخشب فى حاله اقتحام الباب الحديد واثناء حدوث ذلك يبقى لازم تكون جاهز بمله السرير الخشب ودى هتثبتها خلف الباب الخشب وتمسمرها فى الحلق بمسامير سن صاج طبعا الموضوع مجهد بس انتى بتحمى نفسك طيب لو حسيت ان فيه احتماليه اقتحام الباب والمله هتعمل كالاتى هتكون مجهز دولاب صغير ويا سلام لو تضحى بالتلاجه وتحطها خلف الباب وفيها ميزة انها تقيله والميزة التانيه انها صاج وممكن تمنع من اختراق الرصاص وطبعا هتكون حاطط فيها لحمه وفراخ ههههههه وبعد كل ده لو حسيت ان فيه محاوله اقتحام يبقى تكون مجهز حبل كويس وتربط فيه العيال لو انت عندك اولاد وتنططهم من الشباك طبعا ده لو حضرتك فى الطابق التانى انما لو دور مرتفع ممكن تتفق مع جارك انك تنزلهم عنده فى البلكونه وبعدين تنزل وراهم بعد اخفاء الاشياء الثمينه فى صفيحه الزباله بعد وضعها فى كيس طبعا وطبعا هتنزل على جارك تشرب معاه الشاى لحد ما الحراميه يتأكدو ان مفيش حاجه تتسرق ويمشو وتكون متابعهم من بلكونه جارك وبعدين ترجع بيتك معزز مكرم وتدخل تنام تحياتى طبعا هذا الاجراء فى حاله ان البلطجى او الحرامى خلف الباب انما لو جاى فى الطريق فى اول الشارع هناك اجراء تانى متبع هقولك عليه لاحقا |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
صياد متفاعل
تاريخ التسجيل: Nov 2009
المدينه: حلوان
المشاركات: 163
معدل تقييم المستوى: 7 ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
__________________
1- لا تتحدث عن قوتك أمام ضعيف 2- لا تتحدث عن سعادتك أمام تعيس 3- لا تتحدث عن حريتك أمام سجين 4- لا تتحدث عن أولادك أمام عقيم 5- لا تتحدث عن والدك أمام يتيم..فجراحهم لا تحتمل المزيد.. 6- زِن كلامك في كل أمور حياتك واجعل مراعاة شعور الآخرين جزءاً من شخصيتك..حتى لا يأتي يوم تجدك فيه وحيداً مع جُرحك .! 7- لا ترقص على جراح الآخرين ... كي لا يأتي يوم تجد فيه من يرقص على جرحك.. 8- كن في الحياة كعابر سبيل واترك وراءك كل أثر جميل فما نحن في الدنيا الا ضيوف وما على الضيف سوى الرحيل.. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
صياد متقدم
تاريخ التسجيل: Feb 2012
المشاركات: 715
معدل تقييم المستوى: 32 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
صياد متفاعل
تاريخ التسجيل: Nov 2009
المدينه: حلوان
المشاركات: 163
معدل تقييم المستوى: 7 ![]() ![]() ![]() ![]() |
الف شكرا ياباشا وجارى قرائته ... ربنا يجعله فى يزان حسناتك
__________________
1- لا تتحدث عن قوتك أمام ضعيف 2- لا تتحدث عن سعادتك أمام تعيس 3- لا تتحدث عن حريتك أمام سجين 4- لا تتحدث عن أولادك أمام عقيم 5- لا تتحدث عن والدك أمام يتيم..فجراحهم لا تحتمل المزيد.. 6- زِن كلامك في كل أمور حياتك واجعل مراعاة شعور الآخرين جزءاً من شخصيتك..حتى لا يأتي يوم تجدك فيه وحيداً مع جُرحك .! 7- لا ترقص على جراح الآخرين ... كي لا يأتي يوم تجد فيه من يرقص على جرحك.. 8- كن في الحياة كعابر سبيل واترك وراءك كل أثر جميل فما نحن في الدنيا الا ضيوف وما على الضيف سوى الرحيل.. |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
صيـــــــاد من الدرجـه الأولـي
تاريخ التسجيل: Feb 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 2,940
معدل تقييم المستوى: 289 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
و ييجى بتاع الزبالة فى الصباح علشان ياخد الزبالة و انت ناسى تطلع منها الحاجات اللى خبيتها فيها امبارح , و تبقى عملت كل ده علشان تحمى نفسك و فى الآخر ...... هههههههههه
(ياريت بعد اذنك تبعتلى باقى الموضوع على الخاص)
__________________
-------------------------------------------- اللهم صلّ على سيدنا محمد و على آله و صحبه و سلّم -------------------------------------------- |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
المشرف العام
تاريخ التسجيل: May 2013
المدينه: القاهره
المشاركات: 2,689
معدل تقييم المستوى: 353 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ويا تري ايه المقادير ههههههههههههههههههه
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
صياد متقدم
تاريخ التسجيل: Feb 2012
المشاركات: 715
معدل تقييم المستوى: 32 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
يعنى انت سيبت كل الموضوع ومركز مع كيس الزباله هههههههه هو فعلا كان لازم افكرة لما يرجع البيت اول حاجه يعملها انه يشيل كيس الفلوس من الزباله ههههههه الباقى هبعتهولك حاضر |
|
|
|
|
![]() |
|
|