![]() |
| الإعلانات |
|
|||||||
| الموضوعات العامه الموضوعات الغير متعلقه بالصيد. |
|
|
أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع | انواع عرض الموضوع |
|
|
#3 |
|
صياد متقدم
|
بص ياباشا الكلام دة جميل مش وحش ومع احترامى للكلميتن بتو عالالخ مدير المعهد
اولا انا مهندس ........... سيبك من دى اى حد كان علمى رياضة او علوم واخد كيمياء عضوية هايعرف ان البلاستيك من مشتقات حلقة البنزين " الهكسانات " يعنى هما معملوش رجل الكيكى والراجل مكدبش عليك .. قال ( على المستوى المعملى ) - لية بقى ؟ لان التطبيق مرتفع التكاليف بشكل مهول ودة بسبب اولا : انت معندكش نظام معالجة مخلفات سليم يعنى بداية من الجمع والفرز وحتى المعالجة والتخلص موضوع فاااااااااااااااشل فاااااااااااااشل جدااااااااااااااااااااا فعشان تقدر تستخلص الوقود من المخلفات اللى هى هاتكون مثلا 1 لتر من 1 طن " شوف النسبة " فانت محتاج تعالج يوميا 80000 طن عشان تخرج منها 20000 طن مخلفات غير عضوية اللى هاتطلع منها 20000 لتر " يعنى 2 طن " اللى هى حمولة عربية بنزين واحدة ... بيقولوا عليها فى البنزينة " وجبة " اية رأيك فى الكلمتين دول ؟ ويارب اكون غلط وهما صح ويحلوا الازمة
__________________
سبحان الله وبحمده .... سبحان الله العظيم |
|
|
|
|
|
المواضيع المتشابهه
|
||||
| الموضوع | كاتب الموضوع | المنتدى | مشاركات | آخر مشاركة |
| اعرف ازاى تخبى السلاح | hogan | ادوات الصيد الثقيله | 66 | 13-01-15 03:45 PM |
| اول طلعه بعد تغير القاعده البلاستيك | samraghost | صور وفيديو الصيد ورحلاته | 14 | 12-05-15 10:22 AM |
| حل لمشكلة البنزين | محمد ياقوت | الموضوعات العامه | 21 | 12-01-19 01:31 AM |
| ازاي اشيل البلاستيك الاخضر من الطلقه الالماني | fesal | محدثات الصوت | 21 | 11-09-16 10:20 PM |
| بندقية ضغط هواء بيتى <بيتى> | ابو الشوق | بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها | 3 | 09-10-23 02:13 PM |