الصيد فى مصر  
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > الاقسام العامه > الموضوعات العامه
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

الموضوعات العامه الموضوعات الغير متعلقه بالصيد.

 
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 12-09-21, 04:37 PM   #3
mahmoudsaid
صياد متقدم
 
الصورة الرمزية mahmoudsaid
 
تاريخ التسجيل: Aug 2012
المدينه: فى بيتنا
المشاركات: 736
معدل تقييم المستوى: 15
mahmoudsaid لديه مشاركات جيدهmahmoudsaid لديه مشاركات جيدهmahmoudsaid لديه مشاركات جيدهmahmoudsaid لديه مشاركات جيدهmahmoudsaid لديه مشاركات جيدهmahmoudsaid لديه مشاركات جيدهmahmoudsaid لديه مشاركات جيدهmahmoudsaid لديه مشاركات جيدهmahmoudsaid لديه مشاركات جيدهmahmoudsaid لديه مشاركات جيدهmahmoudsaid لديه مشاركات جيده
إرسال رسالة عبر AIM إلى mahmoudsaid إرسال رسالة عبر MSN إلى mahmoudsaid
افتراضي رد: فريق بحثى مصرى ينجح فى انتاج البنزين والسولار من بقايا البلاستيك والمواد المطاطية

بص ياباشا الكلام دة جميل مش وحش ومع احترامى للكلميتن بتو عالالخ مدير المعهد
اولا انا مهندس ........... سيبك من دى
اى حد كان علمى رياضة او علوم واخد كيمياء عضوية هايعرف ان البلاستيك من مشتقات حلقة البنزين " الهكسانات " يعنى هما معملوش رجل الكيكى والراجل مكدبش عليك .. قال ( على المستوى المعملى ) - لية بقى ؟
لان التطبيق مرتفع التكاليف بشكل مهول ودة بسبب اولا : انت معندكش نظام معالجة مخلفات سليم
يعنى بداية من الجمع والفرز وحتى المعالجة والتخلص موضوع فاااااااااااااااشل فاااااااااااااشل جدااااااااااااااااااااا
فعشان تقدر تستخلص الوقود من المخلفات اللى هى هاتكون مثلا 1 لتر من 1 طن " شوف النسبة "
فانت محتاج تعالج يوميا 80000 طن عشان تخرج منها 20000 طن مخلفات غير عضوية اللى هاتطلع منها 20000 لتر " يعنى 2 طن " اللى هى حمولة عربية بنزين واحدة ... بيقولوا عليها فى البنزينة " وجبة "
اية رأيك فى الكلمتين دول ؟

ويارب اكون غلط وهما صح ويحلوا الازمة
__________________
سبحان الله وبحمده .... سبحان الله العظيم
mahmoudsaid غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
 


تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
اعرف ازاى تخبى السلاح hogan ادوات الصيد الثقيله 66 13-01-15 03:45 PM
اول طلعه بعد تغير القاعده البلاستيك samraghost صور وفيديو الصيد ورحلاته 14 12-05-15 10:22 AM
حل لمشكلة البنزين محمد ياقوت الموضوعات العامه 21 12-01-19 01:31 AM
ازاي اشيل البلاستيك الاخضر من الطلقه الالماني fesal محدثات الصوت 21 11-09-16 10:20 PM
بندقية ضغط هواء بيتى <بيتى> ابو الشوق بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها 3 09-10-23 02:13 PM


الساعة الآن 03:54 AM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir