الصيد فى مصر  
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها معلومات عن بنادق ضغط الهواء والرش ومستلزماتها.

إضافة رد
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 13-09-08, 12:38 AM   #1
Mohammad Al Qassam
صياد متفاعل
 
تاريخ التسجيل: Oct 2012
المدينه: القاهرة
المشاركات: 194
معدل تقييم المستوى: 7
Mohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريق
افتراضي رجاء لأباطرة الكرال...

السادة أباطرة الكرال المحترفين
الاسعار طبعاً ارتفعت جدا الفترة دي و انتشرت اشكال كتير للكرال و اصدارات كتير جديدة
و طبعا اكيد تكلفة التعديلات اللي كانت بتتعمل للكرال عشان تكون بندقية تمام التمام اكيد تكلفتها ارتفعت ...
عشان كدة ارجو من اباطرة الكرال التوضيح توضيح معلومات عن الاشكال الجديدة من الكرال و التعديلات لو فيه تعديلات جديدة و المهم ..... التكلفة الحالية لتعديلات الكرال ؟؟؟؟؟؟

وشكراً
__________________
The strong person knows how to keep his life in order. Even with tears in his eyes, He still manage to say "I'm OK" with a smile... God is good ..... Change is coming.....My pistol in my hand.
Pray, Live, Be strong, Laugh, Love,
....... This are my rules in life.
.................................................. ......Mohammad Al Qassam
Mohammad Al Qassam غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-09-08, 09:48 AM   #2
fadeel79
صياد متقدم
 
الصورة الرمزية fadeel79
 
تاريخ التسجيل: Sep 2011
المدينه: القاهرة - عين شمس
المشاركات: 976
معدل تقييم المستوى: 107
fadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدى
افتراضي رد: رجاء لأباطرة الكرال...

السلام عليكم ، بص يا عم انا فى الاول كنت مرحب اوى بفكرة انى اشترى بندقية رخيصة واعملها شوية تعديلات وتبقى فله والتعديلات هى تغيير السوستة والجلبة وتركيب حدافة والتعديلات دى بالميت تخش على 350 ولو هتركب سوسه تيتن زى ما انا عامل السوستة لوحدها دلوقتى عاملة من الموقع بتاعها حوالى 400 جنية ، الفكرة ان التعديلات مش رخيصة وسعر البندقية اصبح غالى فالكرة دلوقتى اتغيرت ايه الى يخلينى اشترى بندقة غالية واعمل عليها كمان تعديلات بالشئ الفلانى .

الشادو 1000 او جامو رويال برقبة كل انواع الكرال والفرق مش هيبقى كتير حوالى 500 - 1000 والكلام ده عن خبرة سنين
__________________
قال الله تعالى فى اواخر سورة الكهف ( قُل هَل نُنَبِّئُكُم بِالأَخسَرينَ أَعمالًا ﴿103﴾ الَّذينَ ضَلَّ سَعيُهُم فِي الحَياةِ الدُّنيا وَهُم يَحسَبونَ أَنَّهُم يُحسِنونَ صُنعًا ﴿104﴾ أُولـئِكَ الَّذينَ كَفَروا بِآياتِ رَبِّهِم وَلِقائِهِ فَحَبِطَت أَعمالُهُم فَلا نُقيمُ لَهُم يَومَ القِيامَةِ وَزنًا ) صدق الله العظيم

محمد مصطفى ( فضيل )
fadeel79 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-09-08, 06:37 PM   #3
Mohammad Al Qassam
صياد متفاعل
 
تاريخ التسجيل: Oct 2012
المدينه: القاهرة
المشاركات: 194
معدل تقييم المستوى: 7
Mohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريق
افتراضي رد: رجاء لأباطرة الكرال...

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fadeel79 مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ، بص يا عم انا فى الاول كنت مرحب اوى بفكرة انى اشترى بندقية رخيصة واعملها شوية تعديلات وتبقى فله والتعديلات هى تغيير السوستة والجلبة وتركيب حدافة والتعديلات دى بالميت تخش على 350 ولو هتركب سوسه تيتن زى ما انا عامل السوستة لوحدها دلوقتى عاملة من الموقع بتاعها حوالى 400 جنية ، الفكرة ان التعديلات مش رخيصة وسعر البندقية اصبح غالى فالكرة دلوقتى اتغيرت ايه الى يخلينى اشترى بندقة غالية واعمل عليها كمان تعديلات بالشئ الفلانى .

الشادو 1000 او جامو رويال برقبة كل انواع الكرال والفرق مش هيبقى كتير حوالى 500 - 1000 والكلام ده عن خبرة سنين
محمد بك مصطفى
أولاً شكراً على مرورك الكريم
ثانياً كلامك فعلاً تمام و الموضوع بقة رخم اوي الناس كانت الاول بتقول انك ممكن باقل من 2000 جنيه تعمل بندقية تعتبر هاي باور و جامدة جدا دة على اساس ان الكرال بتعديلاتها و تظبيطاتها و يمكن كمان بإسكوب متوسط مش هتعمل ال2000 جنيه و بردو كمان كنا بنلاقي مشاكل بردو .... لكن دلوقتي الحوار فتح على الاخر و الدنيا عليت اوي بقت الكرال لوحدها بتعمل ال 2000 و اكتر كمان يعني عشان اجيب الكرال و اظبطها مش اقل من 3000 جنيه فالحوار مبقاش مفضل خالص .....
لكن في نفس الوقت ظهور الاصدارات الجديدة من الكرال بقدرات جديدة و اسعار زي الاصدارات القديمة تقريباً دة اللي يخلينا نرجع نفكر في الكرال تاني بمعنى ان الاصدار القديم دلوقتي بالفين جنيه و لسة هيتعدل طيب الاصدار الجديد تقريبا ب 2200 جنيه يعني فرق قليل مع اختلاف كبير في القدرات و لكن محدش عارف نظامه محتاج تعديل و لا لا ؟؟؟؟! و هو دة مربط الفرس .
ثالثاً أما بالنسبة للشادو 1000 و الجامو رويال فانا اللي اعرفه انها اسماء لها وزنها و حاجات عالية لكن معرفش اسعارها و لا سرعاتها فأرجو من حضرتك توضيح هذه المعلومات اذا كنت تعرفها ..
__________________
The strong person knows how to keep his life in order. Even with tears in his eyes, He still manage to say "I'm OK" with a smile... God is good ..... Change is coming.....My pistol in my hand.
Pray, Live, Be strong, Laugh, Love,
....... This are my rules in life.
.................................................. ......Mohammad Al Qassam
Mohammad Al Qassam غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-09-08, 10:13 PM   #4
fadeel79
صياد متقدم
 
الصورة الرمزية fadeel79
 
تاريخ التسجيل: Sep 2011
المدينه: القاهرة - عين شمس
المشاركات: 976
معدل تقييم المستوى: 107
fadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدى
افتراضي رد: رجاء لأباطرة الكرال...

السلام عليكم ، فى البداية اسف على التأخير فى الرد لظروف الشغل ، انا عامه مبثقش فى الصناعة التركية لانها فى غالبية الامر منظر جميل لكن جوهر منيل وانا جربتها فى حاجات كتير من اكسوار العربيات للأدوات الكهربائية مرورا بالاسلحة الحاجة الوحيدة الى ممكن تاخد منها وانت مغمض الملابس غير كده لازم تكون مفتح عنيك اوى .

الاصدارات الجديدة من الكرال بالفعل اشكال جامده جدا لكن متجربتش تقريبا لكن الكلام العبيط الى بنسمعه انها 350 متر الواحد بيعد يضحك على الهبل ده وانا اسف لأستخدامى الالفاظ دى لكن دى هى الحقيقة .

بالنسبة للشادو 1000 فى هى جديدة تعمل 3500 ومستعملة من 3000 الى 2750 وحسب الحالة وسرعتها 220 متر/ثانية.

اما الملكة حبيبة قلبى تعمل جديدة 4500 ومستعملة تعمل 3750 الى 3300 وبرضه حسب الحالة وسرعتها 210 متر على الثانية .

على فكرة انا كنت جايب الكرال بتاعتى ب 900 جنية بعد تركيب التايتن والتعديلات المذكورة السرعة على الكرونو 230 وثبات ايه مقلكش .

انا تحت امرك فى اى حاجة تطلبها
__________________
قال الله تعالى فى اواخر سورة الكهف ( قُل هَل نُنَبِّئُكُم بِالأَخسَرينَ أَعمالًا ﴿103﴾ الَّذينَ ضَلَّ سَعيُهُم فِي الحَياةِ الدُّنيا وَهُم يَحسَبونَ أَنَّهُم يُحسِنونَ صُنعًا ﴿104﴾ أُولـئِكَ الَّذينَ كَفَروا بِآياتِ رَبِّهِم وَلِقائِهِ فَحَبِطَت أَعمالُهُم فَلا نُقيمُ لَهُم يَومَ القِيامَةِ وَزنًا ) صدق الله العظيم

محمد مصطفى ( فضيل )
fadeel79 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-09-08, 10:23 PM   #5
ميشو الحاوى
صياد نشيط
 
تاريخ التسجيل: Aug 2013
المدينه: مصر
المشاركات: 260
معدل تقييم المستوى: 9
ميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريق
افتراضي رد: رجاء لأباطرة الكرال...

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohammad al qassam مشاهدة المشاركة
محمد بك مصطفى
أولاً شكراً على مرورك الكريم
ثانياً كلامك فعلاً تمام و الموضوع بقة رخم اوي الناس كانت الاول بتقول انك ممكن باقل من 2000 جنيه تعمل بندقية تعتبر هاي باور و جامدة جدا دة على اساس ان الكرال بتعديلاتها و تظبيطاتها و يمكن كمان بإسكوب متوسط مش هتعمل ال2000 جنيه و بردو كمان كنا بنلاقي مشاكل بردو .... لكن دلوقتي الحوار فتح على الاخر و الدنيا عليت اوي بقت الكرال لوحدها بتعمل ال 2000 و اكتر كمان يعني عشان اجيب الكرال و اظبطها مش اقل من 3000 جنيه فالحوار مبقاش مفضل خالص .....
لكن في نفس الوقت ظهور الاصدارات الجديدة من الكرال بقدرات جديدة و اسعار زي الاصدارات القديمة تقريباً دة اللي يخلينا نرجع نفكر في الكرال تاني بمعنى ان الاصدار القديم دلوقتي بالفين جنيه و لسة هيتعدل طيب الاصدار الجديد تقريبا ب 2200 جنيه يعني فرق قليل مع اختلاف كبير في القدرات و لكن محدش عارف نظامه محتاج تعديل و لا لا ؟؟؟؟! و هو دة مربط الفرس .
ثالثاً أما بالنسبة للشادو 1000 و الجامو رويال فانا اللي اعرفه انها اسماء لها وزنها و حاجات عالية لكن معرفش اسعارها و لا سرعاتها فأرجو من حضرتك توضيح هذه المعلومات اذا كنت تعرفها ..
اولا تسمحلى ارد ع سؤالك
لكن في نفس الوقت ظهور الاصدارات الجديدة من الكرال بقدرات جديدة و اسعار زي الاصدارات القديمة تقريباً دة اللي يخلينا نرجع نفكر في الكرال تاني بمعنى ان الاصدار القديم دلوقتي بالفين جنيه و لسة هيتعدل طيب الاصدار الجديد تقريبا ب 2200 جنيه يعني فرق قليل مع اختلاف كبير في القدرات و لكن محدش عارف نظامه محتاج تعديل و لا لا ؟؟؟؟! و هو دة مربط الفرس .

1-الكرال لا يعلى عليها طبعا وهى من البنادق الهاى بور بدون تعديل لان سرعتها 240/ث وده طبعا جميل جدا وانا عندى كرال لسه جايبها من 4 ايام وبصراحه عشره ع عشره ((دقه وقوه)) ووزنها لا تقيله فتبقى رخمه ف شيلها ولا خفيفه وزنها متوسط ومن ساعت ما جبتها وانا بطلع بيها وزى الفل معايا من غير تعديل
لكن طبعا لو انت عاوز تعدلها وتخليها تبقى زيها زى الشادو 1000 و الرويال والكلام ده مفيش مشاكل لكن هى بحالتها كده هاى بور (مدفع)من غير تعديل


بالنسبة للشادو 1000 و الجامو رويال فانا اللي اعرفه انها اسماء لها وزنها و حاجات عالية لكن معرفش اسعارها و لا سرعاتها فأرجو من حضرتك توضيح هذه المعلومات اذا كنت تعرفها

2- الشادو 1000 سعرها (3250جنيه)وسرعتها 305/ث تقريبا وهى نمره 2 والسعر ده عند شريف ابوضيف ف الموضوع بتاعه والجامو رويال مش عارف سعرها وصل كام دلوقتى
ميشو الحاوى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-09-09, 12:29 AM   #6
fadeel79
صياد متقدم
 
الصورة الرمزية fadeel79
 
تاريخ التسجيل: Sep 2011
المدينه: القاهرة - عين شمس
المشاركات: 976
معدل تقييم المستوى: 107
fadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدى
افتراضي رد: رجاء لأباطرة الكرال...

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ميشو الحاوى مشاهدة المشاركة
اولا تسمحلى ارد ع سؤالك
لكن في نفس الوقت ظهور الاصدارات الجديدة من الكرال بقدرات جديدة و اسعار زي الاصدارات القديمة تقريباً دة اللي يخلينا نرجع نفكر في الكرال تاني بمعنى ان الاصدار القديم دلوقتي بالفين جنيه و لسة هيتعدل طيب الاصدار الجديد تقريبا ب 2200 جنيه يعني فرق قليل مع اختلاف كبير في القدرات و لكن محدش عارف نظامه محتاج تعديل و لا لا ؟؟؟؟! و هو دة مربط الفرس .

1-الكرال لا يعلى عليها طبعا وهى من البنادق الهاى بور بدون تعديل لان سرعتها 240/ث وده طبعا جميل جدا وانا عندى كرال لسه جايبها من 4 ايام وبصراحه عشره ع عشره ((دقه وقوه)) ووزنها لا تقيله فتبقى رخمه ف شيلها ولا خفيفه وزنها متوسط ومن ساعت ما جبتها وانا بطلع بيها وزى الفل معايا من غير تعديل
لكن طبعا لو انت عاوز تعدلها وتخليها تبقى زيها زى الشادو 1000 و الرويال والكلام ده مفيش مشاكل لكن هى بحالتها كده هاى بور (مدفع)من غير تعديل


بالنسبة للشادو 1000 و الجامو رويال فانا اللي اعرفه انها اسماء لها وزنها و حاجات عالية لكن معرفش اسعارها و لا سرعاتها فأرجو من حضرتك توضيح هذه المعلومات اذا كنت تعرفها

2- الشادو 1000 سعرها (3250جنيه)وسرعتها 305/ث تقريبا وهى نمره 2 والسعر ده عند شريف ابوضيف ف الموضوع بتاعه والجامو رويال مش عارف سعرها وصل كام دلوقتى


السلام عليكم ، اسمحلى سرعة الكرال وهى لسه على حالتها يعنى متعدلتش بالكتير مش هتجيب اكتر من 190 متر وتبوس ايدك وش وضهر اما عن الشادو 1000 فـ 305 متر/ثانية انت بتهرج صح .

دا الديانا 350 ماجنوم بجلاله قدرها وهى من اسرع الديانات 290متر/ثانية
__________________
قال الله تعالى فى اواخر سورة الكهف ( قُل هَل نُنَبِّئُكُم بِالأَخسَرينَ أَعمالًا ﴿103﴾ الَّذينَ ضَلَّ سَعيُهُم فِي الحَياةِ الدُّنيا وَهُم يَحسَبونَ أَنَّهُم يُحسِنونَ صُنعًا ﴿104﴾ أُولـئِكَ الَّذينَ كَفَروا بِآياتِ رَبِّهِم وَلِقائِهِ فَحَبِطَت أَعمالُهُم فَلا نُقيمُ لَهُم يَومَ القِيامَةِ وَزنًا ) صدق الله العظيم

محمد مصطفى ( فضيل )
fadeel79 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-09-09, 05:22 AM   #7
ميشو الحاوى
صياد نشيط
 
تاريخ التسجيل: Aug 2013
المدينه: مصر
المشاركات: 260
معدل تقييم المستوى: 9
ميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريق
افتراضي رد: رجاء لأباطرة الكرال...

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fadeel79 مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ، اسمحلى سرعة الكرال وهى لسه على حالتها يعنى متعدلتش بالكتير مش هتجيب اكتر من 190 متر وتبوس ايدك وش وضهر اما عن الشادو 1000 فـ 305 متر/ثانية انت بتهرج صح .

دا الديانا 350 ماجنوم بجلاله قدرها وهى من اسرع الديانات 290متر/ثانية
اولا الكرال فعلا سرعتها 240/ث ده لانه الكلام ده كله مكتوب ف الكاتلوج بتاعها ومتقاسه فعلا قبل كده ع السرعه دى وعن تجربه والكرال مدفع بمعنى الكلمه وبندقيه عشره ع عشره
اما الشادو 1000 معلومه انها 305/ث لو انت اخدت بالك هتلاقى انى كاتب (305/ث ((تقريبا)) سواء اقل او اكتر انا مش متاكد لكن عمتا ناس كتير بيشكرو ف الشادو ومعلومه ان الديانا 350 ماجنوم 290م/ث غريبه اوى اعتقد انها اكتر من كده
ميشو الحاوى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-09-09, 09:57 AM   #8
fadeel79
صياد متقدم
 
الصورة الرمزية fadeel79
 
تاريخ التسجيل: Sep 2011
المدينه: القاهرة - عين شمس
المشاركات: 976
معدل تقييم المستوى: 107
fadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدى
افتراضي رد: رجاء لأباطرة الكرال...

السلام عليكم ، حبيبى انا مبقلش ان الكرال وحشة وصناعها يكتبوا الى هما عايزينه لكن لما تيجى تقيسها مش هتجيب فعلا اكتر من 190 وبالعافية ولو حضرتك مش مصدقنى هات البندقية بتاعتك وانا اقسيهالك واوريلك انا عندى كرونو اما الشادو 1000 فانا فى البداية رشحتها وذكرت سرعتها الفعلية الى هى فعلا 220 وانا مصر على كده .

حبيبى الحاجات دى مفيهاش استنتاج او اعتماد على معلومات نظرية لازم التجربة الفعلية .
__________________
قال الله تعالى فى اواخر سورة الكهف ( قُل هَل نُنَبِّئُكُم بِالأَخسَرينَ أَعمالًا ﴿103﴾ الَّذينَ ضَلَّ سَعيُهُم فِي الحَياةِ الدُّنيا وَهُم يَحسَبونَ أَنَّهُم يُحسِنونَ صُنعًا ﴿104﴾ أُولـئِكَ الَّذينَ كَفَروا بِآياتِ رَبِّهِم وَلِقائِهِ فَحَبِطَت أَعمالُهُم فَلا نُقيمُ لَهُم يَومَ القِيامَةِ وَزنًا ) صدق الله العظيم

محمد مصطفى ( فضيل )
fadeel79 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-09-09, 07:48 PM   #9
هشام سمير
قنـــاص من الدرجه الاولى

اوسمتي

 
الصورة الرمزية هشام سمير
 
تاريخ التسجيل: Feb 2008
المدينه: البحيره- القاهره- الاسكندريه
المشاركات: 6,252
معدل تقييم المستوى: 598
هشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدى
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى هشام سمير
افتراضي رد: رجاء لأباطرة الكرال...

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fadeel79 مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ، اسمحلى سرعة الكرال وهى لسه على حالتها يعنى متعدلتش بالكتير مش هتجيب اكتر من 190 متر وتبوس ايدك وش وضهر اما عن الشادو 1000 فـ 305 متر/ثانية انت بتهرج صح .

دا الديانا 350 ماجنوم بجلاله قدرها وهى من اسرع الديانات 290متر/ثانية
كلامك مظبوووووووووط جداً الشادو سرعتها 235م
هشام سمير غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-09-10, 04:02 AM   #10
Mohammad Al Qassam
صياد متفاعل
 
تاريخ التسجيل: Oct 2012
المدينه: القاهرة
المشاركات: 194
معدل تقييم المستوى: 7
Mohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريق
افتراضي رد: رجاء لأباطرة الكرال...

[QUOTE=fadeel79;525995]السلام عليكم ، فى البداية اسف على التأخير فى الرد لظروف الشغل ، انا عامه مبثقش فى الصناعة التركية لانها فى غالبية الامر منظر جميل لكن جوهر منيل وانا جربتها فى حاجات كتير من اكسوار العربيات للأدوات الكهربائية مرورا بالاسلحة الحاجة الوحيدة الى ممكن تاخد منها وانت مغمض الملابس غير كده لازم تكون مفتح عنيك اوى .

الاصدارات الجديدة من الكرال بالفعل اشكال جامده جدا لكن متجربتش تقريبا لكن الكلام العبيط الى بنسمعه انها 350 متر الواحد بيعد يضحك على الهبل ده وانا اسف لأستخدامى الالفاظ دى لكن دى هى الحقيقة .

بالنسبة للشادو 1000 فى هى جديدة تعمل 3500 ومستعملة من 3000 الى 2750 وحسب الحالة وسرعتها 220 متر/ثانية.

اما الملكة حبيبة قلبى تعمل جديدة 4500 ومستعملة تعمل 3750 الى 3300 وبرضه حسب الحالة وسرعتها 210 متر على الثانية .

على فكرة انا كنت جايب الكرال بتاعتى ب 900 جنية بعد تركيب التايتن والتعديلات المذكورة السرعة على الكرونو 230 وثبات ايه مقلكش .

انا تحت امرك فى اى حاجة تطلبها[/QUOT
ربنا يخليك يا باشا و كلامك منطقي جداً
و الف شكر ...
__________________
The strong person knows how to keep his life in order. Even with tears in his eyes, He still manage to say "I'm OK" with a smile... God is good ..... Change is coming.....My pistol in my hand.
Pray, Live, Be strong, Laugh, Love,
....... This are my rules in life.
.................................................. ......Mohammad Al Qassam
Mohammad Al Qassam غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-09-10, 04:14 AM   #11
Mohammad Al Qassam
صياد متفاعل
 
تاريخ التسجيل: Oct 2012
المدينه: القاهرة
المشاركات: 194
معدل تقييم المستوى: 7
Mohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريق
افتراضي رد: رجاء لأباطرة الكرال...

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ميشو الحاوى مشاهدة المشاركة
اولا تسمحلى ارد ع سؤالك
لكن في نفس الوقت ظهور الاصدارات الجديدة من الكرال بقدرات جديدة و اسعار زي الاصدارات القديمة تقريباً دة اللي يخلينا نرجع نفكر في الكرال تاني بمعنى ان الاصدار القديم دلوقتي بالفين جنيه و لسة هيتعدل طيب الاصدار الجديد تقريبا ب 2200 جنيه يعني فرق قليل مع اختلاف كبير في القدرات و لكن محدش عارف نظامه محتاج تعديل و لا لا ؟؟؟؟! و هو دة مربط الفرس .

1-الكرال لا يعلى عليها طبعا وهى من البنادق الهاى بور بدون تعديل لان سرعتها 240/ث وده طبعا جميل جدا وانا عندى كرال لسه جايبها من 4 ايام وبصراحه عشره ع عشره ((دقه وقوه)) ووزنها لا تقيله فتبقى رخمه ف شيلها ولا خفيفه وزنها متوسط ومن ساعت ما جبتها وانا بطلع بيها وزى الفل معايا من غير تعديل
لكن طبعا لو انت عاوز تعدلها وتخليها تبقى زيها زى الشادو 1000 و الرويال والكلام ده مفيش مشاكل لكن هى بحالتها كده هاى بور (مدفع)من غير تعديل


بالنسبة للشادو 1000 و الجامو رويال فانا اللي اعرفه انها اسماء لها وزنها و حاجات عالية لكن معرفش اسعارها و لا سرعاتها فأرجو من حضرتك توضيح هذه المعلومات اذا كنت تعرفها

2- الشادو 1000 سعرها (3250جنيه)وسرعتها 305/ث تقريبا وهى نمره 2 والسعر ده عند شريف ابوضيف ف الموضوع بتاعه والجامو رويال مش عارف سعرها وصل كام دلوقتى

الف شكر على مرورك الكريم
و طبعاً كلامك بيدي ثقة كبيرة في الكرال برغم مشاكلها و إحتياجاتها من تعديلات و غلو سعرها في الفترة دي و دة لإنها بردو لسة بتعتبر الاحسن من حيث الفئة السعرية للإمكانيات و الشكل يعني بردو لسة فرق السعر كبيييييييييير عن اقرب حاجة ...................
بالنسبة للي مكتوب على الكرتونة (السرعة 240 ) و كدة فأنا مش بثق فيه بصراحة بالرغم من ان الناس كلها بتقول مدفع , و دة لإن الناس في الاول كانت بتقول إنها بتجيب الكرال تلاقي السوستة جوة مكسورة او مش مظبوطة و هي لسة في الكرتونة !!!! يبقى اللي على الكرتونة إيه إحتمال كبير يكون تهويل؟!!!!!!!! عشان كدة فعلاً التجربة العملية هي الافضل في الحالات دي ....
و بما إنك لسة شاريها قريب ياريت تقولي سعرها بقة كام دلوقتي الكرال و ياريت بكل اشكالها ؟؟ و لو سألت على التعديلات هتتكلف كام حالياً تقولي ؟؟
و الف شكر
__________________
The strong person knows how to keep his life in order. Even with tears in his eyes, He still manage to say "I'm OK" with a smile... God is good ..... Change is coming.....My pistol in my hand.
Pray, Live, Be strong, Laugh, Love,
....... This are my rules in life.
.................................................. ......Mohammad Al Qassam
Mohammad Al Qassam غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-09-10, 04:20 AM   #12
Mohammad Al Qassam
صياد متفاعل
 
تاريخ التسجيل: Oct 2012
المدينه: القاهرة
المشاركات: 194
معدل تقييم المستوى: 7
Mohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريق
افتراضي رد: رجاء لأباطرة الكرال...

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هشام سمير مشاهدة المشاركة
كلامك مظبوووووووووط جداً الشادو سرعتها 235م
مشكوووووووووور بس يا ريت بالله عليك تبقة ترد على الموبايل انا كلمتك مرتين.... ؟!!!!!!!
__________________
The strong person knows how to keep his life in order. Even with tears in his eyes, He still manage to say "I'm OK" with a smile... God is good ..... Change is coming.....My pistol in my hand.
Pray, Live, Be strong, Laugh, Love,
....... This are my rules in life.
.................................................. ......Mohammad Al Qassam
Mohammad Al Qassam غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-09-10, 04:28 AM   #13
adel152
خبير اسلحه .& عضو ذهبى

اوسمتي

 
تاريخ التسجيل: Apr 2009
المدينه: أسكندرية
المشاركات: 3,065
معدل تقييم المستوى: 282
adel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدى
افتراضي رد: رجاء لأباطرة الكرال...

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ميشو الحاوى مشاهدة المشاركة
اولا الكرال فعلا سرعتها 240/ث ده لانه الكلام ده كله مكتوب ف الكاتلوج بتاعها ومتقاسه فعلا قبل كده ع السرعه دى وعن تجربه والكرال مدفع بمعنى الكلمه وبندقيه عشره ع عشره
اما الشادو 1000 معلومه انها 305/ث لو انت اخدت بالك هتلاقى انى كاتب (305/ث ((تقريبا)) سواء اقل او اكتر انا مش متاكد لكن عمتا ناس كتير بيشكرو ف الشادو ومعلومه ان الديانا 350 ماجنوم 290م/ث غريبه اوى اعتقد انها اكتر من كده
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fadeel79 مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ، حبيبى انا مبقلش ان الكرال وحشة وصناعها يكتبوا الى هما عايزينه لكن لما تيجى تقيسها مش هتجيب فعلا اكتر من 190 وبالعافية ولو حضرتك مش مصدقنى هات البندقية بتاعتك وانا اقسيهالك واوريلك انا عندى كرونو اما الشادو 1000 فانا فى البداية رشحتها وذكرت سرعتها الفعلية الى هى فعلا 220 وانا مصر على كده .

حبيبى الحاجات دى مفيهاش استنتاج او اعتماد على معلومات نظرية لازم التجربة الفعلية .
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هشام سمير مشاهدة المشاركة
كلامك مظبوووووووووط جداً الشادو سرعتها 235م
باجماعة أهدوا شوية كلام الجميع تقريبا مضبوط فيه أختلاف بسيط الاخ ميشو بيتكلم على سرعة الشادو نمرة 1 والاستاذ فضيل واخى العزيز هشام بيتكلموا على نمرة 2.
سرعة نمرة1 = 1000 قدم/ث تقريبا = 305 متر/ث تقريبا (يبقى كده كلام ا/ ميشو صح).
سرعة نمرة2 = 722 قدم/ث تقريبا = 220 متر/ث تقريبا ( يبقى كلام ا/ فضيل برضه صح).
وطبعا لأن ا/ هشام ايديه كلها بركه البندقية بتزيد سرعتها لما بيستخدمها حوالى 15 متر/ث فبتصل ل235 متر/ث.
تحياتى للجميع.
adel152 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-09-10, 01:44 PM   #14
ميشو الحاوى
صياد نشيط
 
تاريخ التسجيل: Aug 2013
المدينه: مصر
المشاركات: 260
معدل تقييم المستوى: 9
ميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريق
افتراضي رد: رجاء لأباطرة الكرال...

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohammad al qassam مشاهدة المشاركة
الف شكر على مرورك الكريم
و طبعاً كلامك بيدي ثقة كبيرة في الكرال برغم مشاكلها و إحتياجاتها من تعديلات و غلو سعرها في الفترة دي و دة لإنها بردو لسة بتعتبر الاحسن من حيث الفئة السعرية للإمكانيات و الشكل يعني بردو لسة فرق السعر كبيييييييييير عن اقرب حاجة ...................
بالنسبة للي مكتوب على الكرتونة (السرعة 240 ) و كدة فأنا مش بثق فيه بصراحة بالرغم من ان الناس كلها بتقول مدفع , و دة لإن الناس في الاول كانت بتقول إنها بتجيب الكرال تلاقي السوستة جوة مكسورة او مش مظبوطة و هي لسة في الكرتونة !!!! يبقى اللي على الكرتونة إيه إحتمال كبير يكون تهويل؟!!!!!!!! عشان كدة فعلاً التجربة العملية هي الافضل في الحالات دي ....
و بما إنك لسة شاريها قريب ياريت تقولي سعرها بقة كام دلوقتي الكرال و ياريت بكل اشكالها ؟؟ و لو سألت على التعديلات هتتكلف كام حالياً تقولي ؟؟
و الف شكر
فعلا الكرال بتحتاج تعديل لكن مش اجبارى انك تعدلها لان ممكن واحد يجيبها بسعر غالى عليه شويه ولما يجى يعدلها يقولك سعرها هيعلى معايا طب ليه اعدلها !! ما دام ممكن ازود شويه ع سعر البندقيه +التعديل+نزود جنيهين وتجيبلك حاجه جامو لكن عشان كده التعديل مش اجبارى اول ما تجيب البندقيه لكن طبعا التعديل افضل لانها بتبقى حاجه تانيه خالص خصوصا لما يتغيرلها سوسته ديانا وسعرها ف الفتره دى وصل 1650 و1750 ع حسب التاجر وبالنسبه اللى مكتبو ع الكرتونه ممكن يكون مش بالظبط لكن مش هتلاقى فرق كبير ف السرعه وموضوع انك تجيبها وتلاقى السوسته مكسوره والكلام ده طبعا مش صحيح وعن نفسى محلصتش معايا وبالنسبه للتجربه العمليه انا جربتها عملى عشره ع عشره (مدفع) وسعرها ومكانها وصلك ع الخاص والتعديلات بصراحه انا لسه معدلتهاش عشان كده لسه معرفش هتتكلف كام تحياتى
ميشو الحاوى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-09-10, 02:18 PM   #15
Mohammad Al Qassam
صياد متفاعل
 
تاريخ التسجيل: Oct 2012
المدينه: القاهرة
المشاركات: 194
معدل تقييم المستوى: 7
Mohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريق
افتراضي رد: رجاء لأباطرة الكرال...

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة adel152 مشاهدة المشاركة
باجماعة أهدوا شوية كلام الجميع تقريبا مضبوط فيه أختلاف بسيط الاخ ميشو بيتكلم على سرعة الشادو نمرة 1 والاستاذ فضيل واخى العزيز هشام بيتكلموا على نمرة 2.
سرعة نمرة1 = 1000 قدم/ث تقريبا = 305 متر/ث تقريبا (يبقى كده كلام ا/ ميشو صح).
سرعة نمرة2 = 722 قدم/ث تقريبا = 220 متر/ث تقريبا ( يبقى كلام ا/ فضيل برضه صح).
وطبعا لأن ا/ هشام ايديه كلها بركه البندقية بتزيد سرعتها لما بيستخدمها حوالى 15 متر/ث فبتصل ل235 متر/ث.
تحياتى للجميع.
عادل باشا
دايماً لمساتك سحرية
تحياتي
__________________
The strong person knows how to keep his life in order. Even with tears in his eyes, He still manage to say "I'm OK" with a smile... God is good ..... Change is coming.....My pistol in my hand.
Pray, Live, Be strong, Laugh, Love,
....... This are my rules in life.
.................................................. ......Mohammad Al Qassam
Mohammad Al Qassam غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-09-10, 02:19 PM   #16
Mohammad Al Qassam
صياد متفاعل
 
تاريخ التسجيل: Oct 2012
المدينه: القاهرة
المشاركات: 194
معدل تقييم المستوى: 7
Mohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريقMohammad Al Qassam في بداية الطريق
افتراضي رد: رجاء لأباطرة الكرال...

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ميشو الحاوى مشاهدة المشاركة
فعلا الكرال بتحتاج تعديل لكن مش اجبارى انك تعدلها لان ممكن واحد يجيبها بسعر غالى عليه شويه ولما يجى يعدلها يقولك سعرها هيعلى معايا طب ليه اعدلها !! ما دام ممكن ازود شويه ع سعر البندقيه +التعديل+نزود جنيهين وتجيبلك حاجه جامو لكن عشان كده التعديل مش اجبارى اول ما تجيب البندقيه لكن طبعا التعديل افضل لانها بتبقى حاجه تانيه خالص خصوصا لما يتغيرلها سوسته ديانا وسعرها ف الفتره دى وصل 1650 و1750 ع حسب التاجر وبالنسبه اللى مكتبو ع الكرتونه ممكن يكون مش بالظبط لكن مش هتلاقى فرق كبير ف السرعه وموضوع انك تجيبها وتلاقى السوسته مكسوره والكلام ده طبعا مش صحيح وعن نفسى محلصتش معايا وبالنسبه للتجربه العمليه انا جربتها عملى عشره ع عشره (مدفع) وسعرها ومكانها وصلك ع الخاص والتعديلات بصراحه انا لسه معدلتهاش عشان كده لسه معرفش هتتكلف كام تحياتى

تمام التمام و الف شكر لحضرتك
__________________
The strong person knows how to keep his life in order. Even with tears in his eyes, He still manage to say "I'm OK" with a smile... God is good ..... Change is coming.....My pistol in my hand.
Pray, Live, Be strong, Laugh, Love,
....... This are my rules in life.
.................................................. ......Mohammad Al Qassam
Mohammad Al Qassam غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-09-10, 02:29 PM   #17
adel152
خبير اسلحه .& عضو ذهبى

اوسمتي

 
تاريخ التسجيل: Apr 2009
المدينه: أسكندرية
المشاركات: 3,065
معدل تقييم المستوى: 282
adel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدى
افتراضي رد: رجاء لأباطرة الكرال...

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohammad al qassam مشاهدة المشاركة
عادل باشا
دايماً لمساتك سحرية
تحياتي
شكرا لرد حضرتك المحترم.
adel152 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد


تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة



الساعة الآن 11:35 AM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir