الصيد فى مصر  
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > الاقسام العامه > عيادة المنتدى
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

عيادة المنتدى الاسعافات الاوليه واجراءات الطواريء فى حالة الاصابه.

 
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 13-09-24, 12:07 AM   #18
zezo bose
صياد متقدم
 
الصورة الرمزية zezo bose
 
تاريخ التسجيل: Jan 2012
المدينه: جمهورية مصر العربية
المشاركات: 914
معدل تقييم المستوى: 20
zezo bose لديه مشاركات جيدهzezo bose لديه مشاركات جيدهzezo bose لديه مشاركات جيدهzezo bose لديه مشاركات جيدهzezo bose لديه مشاركات جيدهzezo bose لديه مشاركات جيدهzezo bose لديه مشاركات جيدهzezo bose لديه مشاركات جيدهzezo bose لديه مشاركات جيدهzezo bose لديه مشاركات جيدهzezo bose لديه مشاركات جيده
افتراضي رد: رعشه الايدي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ĴΘĶЄЯ مشاهدة المشاركة
انا عندي بقي مشكلة تانية
مش رعشة لا ، ايدي مرة واحدة تقفل علي اي حاجة مسكاها بغباء
الحكاية دي بقالها فترة معايا .. وبتحصل لما اروح الجيم بعد اسبوع او اتنين من التمرين


ده نتيجة المجهود المفاجىء للعضل وبيحصله تيبس اسمه تيبس العضل يعنى بالبلدى العضل قفش لان الدم مش واصله كفاية يجب الا تفاجىء العضل بمجهود فوق قدراته التمرين يكون واحده واحده وعلى فترات ويجب عمل احماء بدنى قبل اى اكشن فى الجيم للتمهيد لارهاق العضل لكى يستقبل المخ اشارات منتظمةمن العضل ده وبالتالى يحول هذه الاشارات للقلب ليضخ كمية الدم المناسبة لاجزاء الجسم دون حدوث مشاكل فى الجهاز الدورى والعصبى اللااردى وبالتالى يوصل العضل كمية الدم المناسبة ويبقى مرن ويتجاوب مع المجهود الذى يحدث له يعنى ناخد الامر بالتدريج احماء وبعدين اكشن بردو على الهادى وبعدين مرة فى مرة نزود البندات وكده يعنى والله اعلم وتحياتى والف سلامة عليك
__________________
كم تحطمت احلام اعدائك على جبالك يا مصر
zezo bose غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
 


تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة



الساعة الآن 04:53 AM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir